۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین هر ساله ۷۵ درصد از تماس‌های ۱۴۸۰ در قزوین پوشش داده می‌شود
کد خبر: ۱۸۶۱۲ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

مسئول مشاوره و خدمات روان‌شناختی بهزیستی قزوین:

هر ساله ۷۵ درصد از تماس‌های ۱۴۸۰ در قزوین پوشش داده می‌شود

مسئول مشاوره و خدمات روان‌شناختی اداره کل بهزیستی استان قزوین گفت: هر ساله بين ۷۰ تا ۷۵ درصد از تماس‌های خط مشاوره ۱۴۸۰ در این استان پوشش داده مي‌شود.

هر ساله ۷۵ درصد از تماس‌های ۱۴۸۰ در قزوین پوشش داده می‌شود
به گزارش صبح قزوین، زهرا غلام‌رضایی مسئول مشاوره و خدمات روان‌شناختی اداره کل بهزیستی استان قزوین اظهار داشت: خط مشاوره 1480 در زمینه‌های تربیت کودک، پیش از ازدواج، خانواده و تحصیلی به تماس‌گیرندگان خدمات مشاوره‌ای ارائه می‌دهد.
وی با بیان اینکه هر ساله 25 درصد تماس‌هاي خط مشاوره 1480 به علت كمبود نيروي انساني متخصص و حجم بالای ترافیک تماس در استان قزوین پاسخ داده نمي‌شود، بیان کرد: با تامين اعتبار و جذب نيروي انساني مي‌توان به بيشتر تماس‌های تماس‌گيرندگان پاسخ و به آنان خدمات مشاوره‌ای ارائه داد.
این مسئول خاطرنشان کرد: ستاد صداي مشاوره 1480 براساس اعتبارات ابلاغي فعاليت مي‌كند و اگر اين اعتبارات به صورت جاري تعريف شده بود مطمئنا اين نيروها خدمات بیشتری به متقاضيان ارائه مي‌دادند.
غلام‌رضایی با اشاره اینکه مشاوران متخصص مستقر در صدای خط مشاوره 1480 راهنمایی‌های اولیه پیرامون مشکل مربوطه به تماس‌گیرندگان ارائه می‌دهند، عنوان کرد: این مشاوران در صورت تشخیص دریافت بیشتر متقاضیان به مشاوره آنان را به تایم بعدی ارجاع می‌دهند.
این مسئول اضافه کرد: در صورتی که فرد تماس‌گیرنده نیاز به مداخلات درمانی، روان‌درمانی و دارو درمانی داشته باشد مشاوران خط یاد شده آنان را به مرکز مشاوره دولتی ارجاع می‌دهند.
وی خاطرنشان کرد: هر فردی در هر زمان و مکان می‌تواند به آسانی با خط 1480 تماس بگیرد و با مطرح کردن مشکل خود به مشاوران مستقر در این خط بهترین راهکار را برای رفع آن دریافت کند.
مسئول مشاوره و خدمات روان‌شناختی اداره کل بهزیستی استان قزوین یادآور شد: مشاوره و خدمات روان‌شناختی اداره کل بهزیستی استان قزوین به صورت تلفنی با خط 1480 و حضوری در مرکز مشاوره بخش دولتی و خصوصی ارائه می‌شود.
غلام‌رضایی با اشاره به اینکه مرکز مشاوره دولتی زیر نظارت اداره کل بهزیستی استان قزوین فعالیت می‌کند، عنوان کرد: مرکز یاد شده در مجتمع خدمات توان‌بخشي نواب صفوي مستقر است و هر تماس‌گیرنده‌ای از هر نقطه استان قزوين نياز به مشاوره حضوري بعد از راهنمايي اوليه داشته باشد به اين مركز ارجاع داده مي‌شود.
این مسئول با اشاره به اینکه ستاد صدای مشاوره 1480 در دو شیفت از ساعت 7:30 تا 14 صبح و 14:30 تا 21:30 بعدازظهر در حال فعالیت است، یادآور شد: زمان پاسخگویی به تماس‌های این خط به مدت 15 تا 25 دقیقه است.
روابط عمومی بهزیستی استان قزوین انتهای پیام/

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان