۲۳/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۳ پنجشنبه

صبح قزوین برجام حتی نتوانست در قیمت پیاز ثُبات ایجاد کند/ هاشمی بجای ایجاد تشنج، دولت را در حل مشکلات اقتصادی یاری نماید
کد خبر: ۱۸۴۹۹۵ نویسنده: آیت الله اسلامی تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۲/۲۸ ساعت: ۱۰:۳۲ ↗ لینک کوتاه

عضو خبرگان رهبری در مصاحبه با صبح قزوین:

برجام حتی نتوانست در قیمت پیاز ثُبات ایجاد کند/ هاشمی بجای ایجاد تشنج، دولت را در حل مشکلات اقتصادی یاری نماید

عضو خبرگان رهبری بیان کرد: برجام حتی نتوانست در قیمت پیاز ثبات ایجاد کند و شاهد بودیم قیمت‌ها فقط بالا و پایین رفت و تا به امروز برجام دستاورد مفیدی برای کشور نداشته است.

برجام حتی نتوانست در قیمت پیاز  ثُبات ایجاد کند/ هاشمی بجای ایجاد تشنج، دولت را در حل مشکلات اقتصادی یاری نماید
آیت الله علی اسلامی، نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی صبح قزوین ، درباره صحبت هاشمی رفسنجانی درباره دستاوردهای برجام در کشور اظهار کرد: معنا و مفهوم این سخنان هاشمی برایم مشخص نبود، یعنی اگر کسی نسبت به کاستی‌های کشور انتقاد کند باید شرمنده باشد؟
وی در ادامه افزود: امروز اگر کسی نسبت به تعطیل شدن سانتریفیوزها در فردو انتقاد می‌کند باید شرمنده باشد؟ یا اگر معتقد است برای پیشبرد شرایط کشور نباید به آمریکا دل بست، اشتباه کرده است؟
امام جمعه تاکستان ابراز کرد: پس از تصویب برجام دیدیم که امید به غربی‌ها عامل ذلت و شرمندگی برای ما شد، امروز برجام چه تغییری در وضعیت بازار ایجاد کرده؟ امروز به حدی در کشور آزادی بیان وجود دارد که همه انتقادهای خود را مطرح کنند نباید این موضوع به معنای شرمندگی مطرح شود.
وی اذعان کرد: شرمندگی واقعی یک منتقد در نزد خانواده‌اش زمانی است که برای نمونه قیمت 8 هزارتومانی برنج به 4 هزارتومان برسد و مردم متوجه دستاوردهای برجام و تاثیرات آن در کشور شوند، نه اینکه پس از برجام شاهد افزایش قیمت‌ها و بی ثباتی در بازار هستیم این معنای شرمندگی ندارد.
اسلامی با بیان اینکه منتقدین برجام با بصیرت و آگاهی صحبت می‌کنند، ابراز کرد: برجام حتی نتوانست در قیمت پیاز ثبات ایجاد کند و شاهد بودیم قیمت‌ها فقط بالا و پایین رفت و تا به امروز برجام دستاورد مفیدی برای کشور نداشته است.
وی ادامه داد: از ابتدای مذاکرات همه مسائل کشور گره زده شد به تصویب برجام، اینکه برجام تشنج در منطقه را کم کرده و صلح و صفا و مدینه فاضله ایجاد می‌کند اما هم اکنون همین برجام چه آرامش و صلحی در منطقه ایجاد کرده است؟

برجام حتی نتوانست حج واجب مردم را با عزت برایشان حفظ کند


نماینده مردم در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: آیا قبل از تصویب برجام کشورهای عربی و کوچک منطقه برای ما کورکوری می‌خواندند و ایران را تهدید می‌کردند؟ چرا باید وزیر امور خارجه بحرین از آمادگی خود برای جنگ با کشورمان بگوید؟
وی اضافه کرد: پیش از تصویب برجام عربستانی جرات توهین و تحقیر به کشورمان را نداشتند اما امروز به حدی سران این کشور وقیح شده‌اند که ما را تحقیر می‌کنند، زیرا ما از خود ضعف نشان دادیم آقای هاشمی اگر کسی به این موارد انتقاد کند باید نزد خانواده‌اش شرمنده باشد؟
این عضو خبرگان رهبری با بیان اینکه برجام حتی نتوانست حج واجب مردم را با عزت برایشان حفظ کند، تاکید کرد: امسال از 60 هزار ایرانی فقط 17 هزارنفر از حج و.اجب استقبال کردند، برجام بجای صلح و سازش در منطقه تشنج شکل داده است.
وی گفت: پیش از سفر آقای هاشمی به استان قزوین خطاب به وی گفتم که باید فکر کند که این سفرهای امروزش به استان‌های مختلف به صلاح کشور است یا مایه تشنج؟
اسلامی در ادامه افزود: هاشمی با سفر به قزوین به دانشگاهی وارد شده که 450 هزار صندلی خالی دارد و همین طور پیش برود به یک میلیون هم می‌رسد بعد از مدیریت آن تعریف و تمجید می‌کند، وی در این سفر به دیدار امام جمعه، خانواده شهدا و دیدار مردمی در مساجد نرفت و فقط با عده‌ای خاص در مکانی خاص دیدار داشت.
وی تصریح کرد: امروز هاشمی رفسنجانی می‌داند که حفظ آرامش و وحدت در کشور چه تاثیرات عظیمی دارد و از ضروریات است مردم امروز به دنبال حل مشکلات اقتصادی خود هستند نه تشنج آفرینی، چرا وی با سفر خود به استان‌ها عاملی برای شکل دهی تجمعات باشد؟
امام جمعه تاکستان در پایان عنوان کرد: هاشمی به جای ایجاد تشنج آفرینی در کشور و سفرهای استانی خود دولت را برای حل مشکلات اقتصادی تشویق کند، چرا مردم ما باید برای نان خریدن خود محتاج دریافت یارانه باشند دولت باید این مسائل را حل کند.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان