۰۹/ذو القعدة/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۲۸ جمعه

صبح قزوین کمبود بیش از یک هزار و ۷۰۰ تخت بیمارستانی در استان قزوین
کد خبر: ۱۸۳۶۷۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۲/۲۶ ساعت: ۷:۵۱ ↗ لینک کوتاه

معاون امور عمرانی استانداری قزوین مطرح کرد

کمبود بیش از یک هزار و ۷۰۰ تخت بیمارستانی در استان قزوین

معاون امور عمرانی استانداری قزوین گفت: هم اکنون میزان تخت‌های استان یک هزار و ۳۰۰ تخت می‌باشد بنابراین برای جبران این کمبود نیاز به یک هزار و ۷۰۰ تخت بیمارستانی دیگر است.

کمبود بیش از یک هزار و ۷۰۰ تخت بیمارستانی در استان قزوین
به گزارش خبرنگار اجتماعی  صبح قزوین ، درمانگاه فرهنگیان استان قزوین عصر روز گذشته(25 اردیبهشت ماه) از طریق ویدئو کنفرانس توسط وزیر آموزش و پرورش افتتاح شد.
منوچهر حبیبی در مراسم افتتاحیه درمانگاه فرهنگیان قزوین با اشاره به مقام و منزلت معلمان اظهار کرد: معلمان از جایگاه رفیعی در جامعه برخوردارند و اعتقاد دارم که توسعه یافتگی ارتباط بسیار نزدیکی با دانایی و آگاهی دارد و انسان محور و مبنای توسعه است.
وی افزود: زمانی جامعه‌ای به توسعه یافتگی می‌رسد که شأن و مقام معلمان در آن جامعه دارای بالاترین جایگاه باشد و همه مایل باشند که معلم شوند.
معاون امور عمرانی استانداری قزوین در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به شرایط نامناسب استان در حوزه درمانی گفت: شرایط استان در حوزه درمانی و تعداد تخت‌های بیمارستانی متناسب با جایگاه استان نیست.
وی ادامه داد: بر اساس شاخص‌‌های تعیین شده به ازاء هر هزار نفر باید 2.6 تخت باشد در حالیکه میانگین کشوری 1.6 و این رقم در استان قزوین 0.9 است.
حبیبی با اشاره به اینکه استان قزوین نیازمند 3 هزار تخت بیمارستانی است، تصریح کرد: هم اکنون میزان تخت‌های استان یک هزار و 300 تخت است و برای رسیدن به جایگاه مناسب و جبران کمبود موجود، باید یک هزار و 700 تخت دیگر تامین شود.
وی با اشاره به اقدامات انجام شده عنوان کرد: برای جبران مشکل کمبود تخت، احداث بیمارستان 700 تختخوابی در قزوین، بیمارستان 120 تختخوابی الوند و بیمارستان 64 تختخوابی محمدیه در دستور کار قرار دارد.

وزارت بهداشت کمتر زیر بار احداث درمانگاه شبانه روزی می‌رود

داود محمدی، نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم اظهار کرد: در راستای ارتقای سطح سلامت آحاد جامعه به ویژه فرهنگیان درمانگاه فرهنگیان احداث شد.
وی افزود: با تلاش‌ مجلس در اختصاص بودجه بیشتر به حوزه درمان در حدود یک چهارم بودجه کل کشور به درمان اختصاص یافته است اما همچنان با میانگین شاخص‌های دنیا فاصله زیادی داریم.
نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: با اجرای طرح تحول سلامت میزان پرداخت از جیب مردم 50 درصد است اما در برخی کشورها سهم دولت 85 درصد و سهم مردم از هزینه‌های درمانی فقط 15 درصد است.
وی تصریح کرد: وزارت بهداشت کمتر زیر بار احداث درمانگاه شبانه روزی می‌رود زیرا تبدیل یک شیفت درمانگاه به دوشیفت، سالانه 400 میلیون تومان بار مالی به دولت تحمیل می‌کند.
گفتنی است، درمانگاه فرهنگیان استان قزوین با زیربنای بیش از 2 هزار مترمربع در سه طبقه و با اعتبار بیش از 10 میلیارد ریال احداث شده است.
انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان