۲۴/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۴ جمعه

صبح قزوین جلسه‌ای که از سران فتنه حمایت شد و منتقدین برجام دروغگو خوانده شدند
کد خبر: ۱۸۲۶۶۶ نویسنده: علی تقوایی تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۲/۲۴ ساعت: ۱۳:۱۸ ↗ لینک کوتاه

حاشیه‌های سفر هاشمی رفسنجانی به استان قزوین؛

جلسه‌ای که از سران فتنه حمایت شد و منتقدین برجام دروغگو خوانده شدند

در جلسه سخنرانی عمومی هاشمی رفسنجانی، رئیس مجمع تشخیص منتقدین برجام را افرادی خطاب کرد که با مشاهده دستاوردهای برجام باید از دروغگویی خود پیش خانواده شان شرمنده باشند.

جلسه‌ای که از سران فتنه حمایت شد و منتقدین برجام دروغگو خوانده شدند
به گزارش خبرنگار سیاسی صبح قزوین ؛

آیت الله هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام به همراه عفت مرعشی همسرش و تیم ریاست دانشگاه آزاد کشور عصر روز پنج شنبه برای سومین بار در دانشگاه آزاد قزوین واحد باراجین حضور یافت تا به بهانه افتتاح دو پروژه چمن مصنوعی و آزمایشگاهی که قبلا به بهره برداری رسیده بود به ایراد سخنرانی بپردازد. مراسمی که همانند سایر سخنرانی‌های رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام خالی از حاشیه‌ نبود.



تلاش برای برگزاری جلسه بدون دانشجویان


از چند روز قبل مراسم زمزمه‌هایی مبنی تلاش دعوت کنندگان آیت الله هاشمی برای عدم حضور دانشجویان دانشگاه آزاد در این مراسم وجود داشت. زمزمه‌هایی که در نهایت در روز برگزاری مراسم به وقوع پیوست و تیم دعوت کننده رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با تدبیر ارائه کارت‌های دعوت در بیرون از دانشگاه، مهمانان خاص خود را پذیرفتند.


این شرایط در حالی بود که پیشتر در جشن پیروزی اصلاح طلبان قزوین کارت‌های دعوتی توزیع شده بود اما این حال تاکیدات بسیاری برای حضور نیافتن دانشجویان دانشگاه آزاد به ویژه بسیج و سایر تشکل‌های اصلاح طلب و اصولگرا در این جلسه وجود داشت.
با اینکه دانشگاه به بهانه فوت سه دانشجوی دختر این دانشگاه تعطیل اعلام شده بود اما از حضار حاضر در سالن کمتر دانشجویی به چشم می خورد و اکثرا مردم عادی بودند که به قول شیخ قدرت و استاندار به نمایندگی از کل استان قزوین از روستاها و شهرهای مختلف برای این دیدار آمده بودند.

دانشگاه آزاد باراجین شبیه پادگان شد

5 مرحله، کنترل، بازرسی بدنی و بازرسی کارت، گیت و اسکن امنیتی تمهید بی سابقه‌ای بود که برگزار کنندگان این مراسم برای استقبال از مستمعین سخنرانی هاشمی رفسنجانی به کار گرفته بودند.

شدت تمهیدات امنیتی به کار گرفته شده در یک محیط آکادمیک با تعجب و رنجش مهمان دعوت شده به این مراسم همراه بود. همچنین در چند مورد برخورد ماموران تجسس و بازرسی بدنی با مهمانان دچار تنش شد.

انتخاب قزوین توسط هاشمی برای صرف ناهار!


ساعت 4 بعدازظهر قرار شروع دیدار مردمی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام بود که با یک ساعت تاخیر ساعت 5 با قرائت قرآن آغاز شد؛ اما این تاخیر یک ساعته هم نتوانست صندلی‌های خالی سالن را پر کند.

مجری برنامه سعی کرد با همراه کردن جمعیت در سردادن شعار "یاحسین" فضا را برای ورود هاشمی رفسنجانی به داخل سالن آماده کند.
با ورود هاشمی شعارهای هماهنگ "خامنه‌ای زنده باد، هاشمی پاینده باد"، "هاشمی، هاشمی خدا نگه دار تو" تکرار می‌شد.
همچنین مجری برنامه سعی می‌کرد سر دادن شعار" درود بر هاشمی، سلام بر خاتمی" تعدادی از حضار سالن با ختم صلوات قطع کند.
عفت مرعشی در هنگام قرائت سرود ملی وارد سالن شد و مریم نخستین وی را همراهی می کرد.

با شروع برنامه شیخ قدرت علیخانی پشت گوش مجری قرار گرفته بود و اسامی افراد مدنظر خود را برای تقدیر به مجری یادآوری می‌کرد و در ادامه برنامه نیز خود پشت تریبون قرار گرفت و از انگیزه‌های سفر رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام به قزوین گفت.
وی گفت: آقای هاشمی امروز در گیلان برنامه داشت و قرار بود در راه برگشت برای ناهار و استراحت در دانشگاه آزاد حضور داشته باشد و ما خواهش کردیم برنامه دیدار عمومی با مردم قزوین داشته باشد.

حضور شهردار پشت هاشمی


یکی از مدعوین حاضر در جلسه مسعود نصرتی، شهردار قزوین بود که در کنار سید محمد مجابی معاون سازمان محیط زیست در ردیف اول نشسته بود اما با ورود هاشمی، نصرتی به بالای پله‌های درب اختصاصی سالن مراجعه کرد و پشت هاشمی رفسنجانی به هنگام ورود به سالن دیده شد. همچنین دیگر اعضای شورای و شهرداری قزوین نیز حضور پررنگی در مراسم داشتند.
آیت الله محمدی تاکندی نیز پس از ورود هاشمی وارد سالن شد که رئیس مجمع گرم ترین احوالپرسی را با وی انجام داد.

سنگ تمام استاندار و استانداری برای هاشمی

شیخ قدرت علیخانی در اثنای سخنان خود از استاندار قزوین همتی به شکل ویژه‌ای تشکر کرد و به طور تلویحی اعلام کرد که استاندار محترم تاکید داشت که همه مدیران استانداری باید در این جلسه حضور داشته باشند. کما اینکه اینگونه نیز شد و همه معاونان استاندار و غالب مدیران ارشد استانداری در این جلسه حضور داشتند.

این اقدام استاندار سبب شد تا در طول مراسم بارها از سوی علیخانی و دکتر موسی خانی مورد تقدیر و تکریم قرار گیرد. از سویی نیز فریدون همتی در سخنرانی خود بارها هاشمی را یار دیرین و واقعی رهبر معظم انقلاب خطاب کرد.
استاندار قزوین نیز با قرار گرفتن پشت تریبون تعریف و تمجیدهای مجری و شیخ قدرت را از حضرت ایت الله تکمیل کرد و به ذکر خاطره ای از برنامه شب گذشته تجلیل از جانبازان در سعدالسلطنه پرداخت و گفت: سردار باقری که پس از سخنرانی از سِن پایین آمد کنار من نشست و تاکید کرد رمز پیروزی و ماندگاری انقلاب حفظ وحدت و دوری از تفرقه است و هیچ کسی نزدیکتر و علاقه مندتر و ولایتمدارتر از آقای هاشمی نداریم."

تلاش بی سرانجام علیخانی برای جلوگیری از سردادن شعارهای انحرافی


حضار برای شنیدن سخنرانی هاشمی آماده می‌شدند که عده‌ای در سالن شعار «خاتمی زنده باد؛ هاشمی باینده باد» سر دادند که ذکر نام خاتمی با واکنش منفی شیخ قدرت مواجه شد و وی صراحتاً از شعار دهندگان خواست که به جای نام خاتمی اسم مقام معظم رهبری را بیاورند و بگویند: «خامنه‌ای زنده باد؛ هاشمی پاینده باد»که غالب حضار همین شعار را تکرار کردند اما مجددا همان عده به نفع رئیس جمهور اسبق شعار دادند که با استقبال حضار مواجه نشد.
همچنین با آغاز سخنرانی هاشمی مجددا چند شعار «موسوی، کروبی آزاد باید گردد» را سر دادند که دوباره با استقبال منفی سالن مواجه شد و حضار به شعار دهندگان تذکر دادند که بیهوده سخنرانی را قطع نکنند.
در ادامه باز هم افرادی به صورت تک نفره و یا دو نفر شعار «هاشمی، هاشمی حمایتت می‌کنیم» را سر دادند که باز هم باعث شد با خنده حضار، جو سالن برای ساکت کردند این افراد متشنج شود.
در نهایت هاشمی پیش از آغاز سخنرانی لب به اعتراض گشود و خطاب به شعاردهندگان گفت: «اجازه بدهید ما هم حرف بزنیم».
تا اینکه در نهایت از شدت شعارها کاشته شد اما کماکان در ادامه مراسم به صورت پراکنده شعارهایی به نفع هاشمی سرداده شد که با عدم توجه وی ادامه نیافت.


هاشمی در سخنانش باز هم به منتقدین برجام حمله کرد و از کارنامه اقتصادی دولت تدبیر و امید دفاع کاملی را انجام داد بگونه ای که بخش اعظمی از سخنان وی به دفاع از دولت تدبیر و امید اختصاص یافت.
رئیس مجمع تشخیص منتقدین برجام را افرادی خطاب کرد که با مشاهده دستاوردهای برجام باید از دروغگویی خود پیش خانواده شان شرمنده باشند.
وی مطابق با رویه این سال‌های خود باز هم خاطره‌ای از امام تعریف کرد و عنوان داشت که برای اولین این امام بود که یک میلیون تومان پول بابرکت را به تاسیس دانشگاه آزاد اختصاص داد.
هاشمی در ادامه گفت: مردم برای تهیه خرج تحصیل فرزندانشان در دانشگاه آزاد، فرش زیرپایشان را هم می‌فروشند با این حال همین مسئله باعث شده کسی در این مملکت بی سواد نماند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام پس از 20 دقیقه، سخنرانی خود را پایان داد و به همراه استاندار و جمع کثیری از مسئولین و مدیران استان قزوین به سمت درخروجی مخصوص مهمانان حرکت کرد با خروج هاشمی از سالن کماکان بسیاری از مسئولان استان به دنبال وی حرکت می‌کردند.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

محسن / ۲۴ ارد ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۰

واقعا خجالت آوره. از چهارشنبه اعلام کردند که دانشگاه فردا تعطیله و هیچ کلاسی برگزار نمیشه. شرم بر شما باد که محیط علمی و دانشگاهی رو به محلی برای رفع خستگی امثال هاشمی تبدیل کردید. البته از افرادی مثل میر زاده و موسی خانی (رئیس دانشگاه) از این بهتر نمیشه توقع داشت.
اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان