۲۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۶ یکشنبه

صبح قزوین کمیته امداد به دنبال توانمندی توأم با نشاط مددجویان است
کد خبر: ۱۸۲۵۵ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

صفری:

کمیته امداد به دنبال توانمندی توأم با نشاط مددجویان است

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قزوین گفت: کمیته امداد امام خميني (ره) برنامه ای از خدمات متنوع را برای جامعه هدف خویش تدارک دیده تا بتواند با بهره گیری از توانمندی های آنها، با تقویت روحیه کار و نشاط؛ امید به زندگی را به مددجویان بازگرداند و شرایط را برای توانمندی ، رشد و تعالی آنها فراهم کند.

کمیته امداد به دنبال توانمندی توأم با نشاط مددجویان است
به گزارش صبح قزوین به نقل از روابط عمومي و اطلاع رساني کميته امداد امام خميني (ره) استان قزوين، هدایت صفری در کارگروه کمیته ساماندهی سرمایه گذاری و توسعه اشتغال در روستاها و شهرهای با جمعیت زیر 20 هزار نفر شهرستان آبیک بیان کرد: یکی از وظایف حکومت صالحان رسیدگی به حال نیازمندان است و امروز این وظیفه را کمیته امداد امام خميني (ره) بر عهده دارد.
وی ادامه داد: ادبیات کاری کمیته امداد امام خميني (ره) در دهه چهارم توانمندی جامعه هدف است و در همین راستا یک زنجیره بزرگ حمایتی را برای جامعه هدف ترسیم کرده است و هر آنچه که یک خانواده آسیب دیده برای رسیدن به تعادل و پویایی نیاز دارد در برنامه های این نهاد گنجانده شده است.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قزوین عنوان کرد: یک خانواده آسیب دیده همواره در حالت اضطراب و استرس است از این رو این نهاد تلاش می کند با شناسایی استعدادها و توانایی های آنها، برنامه هایی که به پویایی خانواده کمک می کند را برای آنها اجرایی کند.
وی اضافه کرد: جامعه شناسان بر این باورند که افراد نیازمند به دلیل فقر خوب نمی توانند در حوزه های اجتماعی فعالیت داشته باشند در واقع اگر فردی خود را حلبی بداند انتظار طلایی شدن از آن نباید داشت از این رو یکی از رویکردهای مهم این نهاد ارتقای عزت نفس و کرامت انسانی خانواده های تحت حمایت است تا با ارائه برنامه های مناسب این گونه افراد را از انزوا و گوشه نشینی خارج و به سوی فعالیت و تلاش در چرخه اقتصادی تشویق کند.
صفری تصریح کرد: کمیته امداد امام خميني (ره) برنامه ای از خدمات متنوع را برای جامعه هدف خویش تدارک دیده تا بتواند با بهره گیری از توانمندی های آنها، با تقویت روحیه کار و نشاط؛ امید به زندگی را در میان مددجویان تقویت و شرایط را برای توانمندی ، رشد و تعالی آنها فراهم کند.
وی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از کارکردهای کمیته امداد در حوزه اشتغال است به طوری که طی دو سال گذشته توسط این نهاد هشت هزار و 517 شغل برای جامعه هدف ایجاد شده و از سال 90 تا 92 پنج هزار و 300 خانواده بدلیا اشتغال و توانمندی از بدنه حمایتی این نهاد خارج شده اند.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قزوین ادامه داد: این نهاد پنج مولفه اصلی ، استعدادسنجی، آموزش فنی و حرفه ای، اجرای طرح، نظارت فنی مداوم و بازاریابی را برای پایداری مشاغل ایجاد شده پیگیری می کند.
وی افزود: خوشبختانه امروز زیرساخت ها در اکثر روستاها ایجاد شده البته حلقه مفقوده در روستاها اشتغال است که به همین دلیل اکثر روستائیان برای کار کردن به شهرها مراجعه می کنند که این مهاجرت ها آسیب های پنهانی را در بر دارد که باید بدان توجه شود.
صفری اضافه کرد: در سال 1390 به دلیل تجربه و اشرافیت این نهاد بر روستاها طرح ساماندهی سرمایه گذاری و توسعه اشتغال در روستاها و شهرهای با جمعیت زیر 20 هزار نفر به این نهاد محول شد.
وی توضیح داد: این طرح در راستای نظام جامع تأمین اجتماعی، مساعدت های اجتماعی شامل خدمات حمایتی و توانمندسازی، طبقه بندی خدمات حمایتی و توانمندسازی افراد و گروه های نیازمند با توجه به برنامه ریزی برای خروج 10 درصد افراد تحت پوشش اجرا می شود.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قزوین گفت: در اجرای این طرح ایجاد اشتغال پایدار، توسعه کارآفرینی، کاهش عدم تعادل منطقه ای توسعه اشتغال نو خاصه گسترش کسب و کار خانگی و مشاغل از راه دور، حمایت مالی از بخش غیردولتی برای توسعه و گسترش آموزش های کسب و کار، کارآفرینی، فنی حرفه ای و علمی و کاربردی، حمایت مالی و تشویق توسعه شبکه ها، خوشه ها و زنجیره های تولیدی در کنار تحقیق و توسعه بازاریابی پیگیری می شود.
وی ادامه داد: بهبود وضعیت روستاها، ارتقاء سطح درآمد و کیفیت زندگی روستائیان و کشاورزان، کاهش نابرابری ها در جوامع روستایی، عشایری و شهری خاصه از طریق توسعه و گسترش کشاورزی، صنعتی و صنایع روستایی، صنایع دستی، گردشگری و توسعه بازارهای محلی، تدوین سیاست های تشویقی برای مهاجرت معکوس، ارتقاء مهارت های فنی و حرفه ای، تأمین وجوه اداره شده و یارانه سو و کارمزد برای توسعه اشتغال و .
.
.
از اهداف این طرح است.
صفری یادآور شد: بهبود و اصلاح نظام بهره برداری در بخش های خدماتی و تولیدی، افزایش بهره وری از عوامل و منابع تولید با تأکید بر ارتقاء مهارت و توانمندسازی منابع انسانی مستعد اشتغال، متناسب با مزیت های نسبی و رقابت پذیر آن مناطق در بازارهای محلی، منطقه ای و بین المللی از راهبردهای این طرح است.
انتهای پیام/

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان