۱۰/ذو القعدة/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۲۹ شنبه

صبح قزوین حمایت دستگاه‌های اجرایی در توانمند کردن جامعه هدف بهزیستی در قزوین
کد خبر: ۱۸۲۵۲ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

هدی حقیقی خواستار شد؛

حمایت دستگاه‌های اجرایی در توانمند کردن جامعه هدف بهزیستی در قزوین

کارشناس امور آسیب‌دیدگان اجتماعی اداره کل بهزیستی استان قزوین گفت: دستگاه‌های اجرایی مربوطه باید بهزیستی را در توانمند کردن زنان و دختران آسیب‌دیده و در معرض آسیب حمایت کنند تا این مهم سریعتر در این استان محقق شود.

حمایت دستگاه‌های اجرایی در توانمند کردن جامعه هدف بهزیستی در قزوین
به گزارش صبح قزوین به نقل از روابط عمومی بهزیستی استان قزوین، هدی حقیقی کارشناس امور آسیب‌دیدگان اجتماعی بهزیستی قزوین با بیان اینکه توانمند کردن دختران و زنان آسیب‌دیده اجتماعی و در معرض آسیب‌ از برنامه‌های اداره کل بهزیستی است، اظهار داشت: دستگاه‌های اجرایی مربوطه با داشتن شرایط توانايي كمك كردن می‌توانند در تحقق اين هدف به این نهاد كمك بسزایی كنند.
وی با اشاره به اینکه دختران و زنان آسیب‌دیده اجتماعی و در معرض آسیب‌ مشکلات اقتصادي، درمانی، آموزشی، فرهنگی و اجتماعي دارند، افزود: سازمان‌هاي مربوطه در این راستا می‌توانند با ارائه خدمات رایگان در برطرف کردن مشکلات و توانمندسازی آنان به بهزیستی کمک بسزایی را کنند.
حقیقی ابراز داشت: مرکز حمایت و بازپروری دختران و زنان آسیب‌دیده اجتماعی طبق وظایف قانونی از دختران و زنان در معرض آسیب‌های حاد و آسیب‌دیده اجتماعی و خانه سلامت از دختران در معرض آسیب‌اجتماعی و فاقد حمایت‌های خانوادگی و اجتماعی حمایت می‌کند.
کارشناس امور آسیب‌دیدگان اجتماعی بهزیستی قزوین ادامه داد: این مراکز خدمات مختلفی در راستای توانمندسازی به دختران و زنان آسیب‌دیده اجتماعی و دختران در معرض آسیب‌اجتماعی ارائه می‌دهد تا آنان را به زندگی سالم بازگرداند.
این کارشناس با اشاره به اینکه فرد در معرض آسیب و آسیب‌دیده اجتماعی به مرکز مداخله در بحران فردی، خانوادگی و اجتماعی به شیوه‌های مختلفی معرفی می‌شود، بیان کرد: این فرد طبق دستورالعمل بهزیستی به مدت کوتاه در این مرکز نگهداری می‌شود تا تیم تخصصی برنامه‌های روانشناسی و مددکاری را برای او انجام ‌دهد.
وی با بیان اینکه تیم تخصصی مستقر در مرکز مداخله در بحران فردی، خانوادگی و اجتماعی متشکل از نیروهای مشاور، مددکار، مسئول مرکز مربوطه و مشاوره حقوقی است، اظهار داشت: این تیم در مرکز یاد شده با جمع‌بندی نظرات و با توجه به مستندات فرد در معرض آسیب و آسیب‌دیده اجتماعی در صورت عدم ترخیص تشخیص می‌دهد که فرد مورد نظر سابقه اجتماعی متعدد ندارد و در معرض آسیب است به همین دلیل او را به مرکز خانه سلامت معرفی می‌کنند.
حقیقی ادامه داد: همچنین زمانی که این تیم با جمع‌بندی نظرات تشخیص دهد که فرد در معرض آسیب و آسیب‌دیده اجتماعی تجربه‌های مختلفی در آسیب دارد او را به مرکز حمایت و بازپروری دختران و زنان آسیب‌دیده اجتماعی معرفی می‌کند.
کارشناس امور آسیب‌دیدگان اجتماعی اداره کل بهزیستی استان قزوین بیان کرد: افرادی که ارجاع می‌شوند به مراكز یاد شده هر یک در زمينه‌هاي آموزشي، اقتصادي، اجتماعي، فرهنگي و تحصيلي مشكلاتي دارند که با بررسی ظرفيت، توانايي،استعداد و پتانسيل هر یک از اين افراد و با توجه به امکاناتی که در این مراکز وجود دارد به آنان در راستای توانمندسازی کمک می‌شود.
وی با اشاره به اینکه افراد مستقر در این مراکز ممكن است با كمك موردي توانمند شوند و یا ازدواج ‌كنند و داراي زندگي مستقل شوند، ادامه داد: افراد دیگری نیز در زمینه خياطي استعداد و توانايي دارند که در این صورت با ارائه آموزش مهارت‌هاي این حرفه در راستای توانمند شدن او تلاش می‌شود.
کارشناس امور آسیب‌دیدگان اجتماعی اداره کل بهزیستی استان قزوین یادآور شد: ارائه مهارت‌های آموزشی در سازمان فني و حرفه‌اي به افراد آسیب‌دیده و در معرض آسیب به صورت رایگان است.
حقیقی با اشاره به اینکه اداره کل بهزیستی اقدامات مختلفی را در راستای بازگرداندن زنان و دختران آسیب‌دیده و در معرض آسیب به زندگی سالم انجام می‌دهد، خاطرنشان کرد: در مراکز یادشده افرادی بودند که در حرفه آرايشگري توانمند شدند و با دريافت وام از بهزيستي شروع به فعاليت در اين حرفه مي‌كند.
وی ادامه داد: همچنین فردي بوده كه به دليل مشكل مالي براي اجاره يك منزل از خانه فرار كرده كه در اين صورت نيز این اداره کل وديعه مسكن به خانواده آن فرد پرداخت کرده تا به نزد خانواده خود باز گردد.
انتهای پیام/

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان