۲۳/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۳ پنجشنبه

صبح قزوین ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار دانش‌آموز کشور در مدارس خیر ساز تحصیل می‌کنند
کد خبر: ۱۸۲۲۷۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۲/۲۳ ساعت: ۱۳:۱۹ ↗ لینک کوتاه

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور:

۲ میلیون و ۵۰۰ هزار دانش‌آموز کشور در مدارس خیر ساز تحصیل می‌کنند

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور از تحصیل ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار دانش‌آموز کشور در مدارس خیر ساز خبر داد.

۲ میلیون و ۵۰۰ هزار دانش‌آموز کشور در مدارس خیر ساز تحصیل می‌کنند
به گزارش خبرنگار اجتماعی  صبح قزوین ، هجدهمین جشنواره خیرین مدرسه ساز استان قزوین ظهر امروز (پنج شنبه) با حضور مسئولان کشوری و استانی در دانشگاه فرهنگیان قزوین برگزار شد.
مرتضی رئیسی، معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش در این مراسم اظهار کرد: خیرین اسوه گذشت و ایثار در جامعه هستند و بدون شک اگر اقدامات سخاوتمندانه و نیکوکارانه خیرین مدرسه ساز نبود مشکلات دانش‌آموزان کشور چند برابر وضعیت کنونی بود.
وی افزود: 100 هزار کلاس درس کشور توسط خیرین ساخته شده به عبارتی دیگر 20 درصد زیربنای آموزشی و کلاس‌های درس کشور متعلق به مردم است.
رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور خاطرنشان کرد: پس از پیروزی انقلاب با افزایش جمعیت کشور مواجه شدیم و مدارسی که در اختیار آموزش و پرورش بود فضاهای ایمن و استانداردی نبودند اما به برکت انقلاب و سرمایه گذاری‌های دولتی و کمک‌های خیرین اقدامات ارزشمندی در کشور انجام شد.
وی تصریح کرد: هم‌اکنون 530 هزار کلاس در اختیار دانش‌آموزان کشور است که 500 هزار کلاس درس پس از پیروزی انقلاب احداث شده است.
رئیسی عنوان کرد: با وجود گذشت از آن بحران‌ها همچنان نیازمند مشارکت نهادهای مردمی هستیم زیرا اداره آموزش و پرورش بدون کمک خیرین بسیار مشکل است.
وی با تاکید بر اینکه همراهی دولت و مردم موجب خروج از بحران مدارس می‌شود، افزود: علی رغم همه اقدامات انجام شده 10 درصد مدارس کل کشور 2 نوبه هستند در حالیکه باید یک نوبته باشند.
معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: باید فضای آموزشی ایمن و استاندارد بر ای دانش‌آموزان ایجاد شود تا خانواده‌ها از تحصیل فرزندانشان در فضایی ایمن اطمینان خاطر داشته باشند.
وی ادامه داد: یک سوم مدارس با استانداردها و شاخص های ایمنی فاصله دارند اما با همت خیرین مدرسه ساز، 2 میلیون و 500 هزار دانش‌آموز کشور در مدارس خیر ساز تحصیل می‌کنند.
رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در پایان بیان کرد: این افتخاری برای کشور است که 20 درصد دانش‌آموزانش در مدارسی تحصیل می‌کنند که توسط خیرین یا با مشارکت آنها ساخته شده است.
در ادامه داود محمدی، نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: خیرین مدرسه ساز به دلیل اقدامات برجسته‌ای که انجام داده‌اند در سطح کشور درخشیده‌اند.
وی ادامه داد: جامعه خیرین مدرسه ساز به عنوان یک نهاد مردمی ار برجسته‌ترین و موفق‌ترین نهادهای مردمی است و باید الگویی برای سایر نهادها باشند.
نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: منابع انسانی از سرمایه‌های مهم هر کشوری به شمار می‌آیند که در مدارس و دانشگاه‌ها تربیت میشوند.
وی تصریح کرد: در صورتیکه از نظر سخت افزاری و کالبدی در کشور مشکلی نداشته باشیم در حوژه نرم افزاری نیز با مشکلی مواجه نخواهیم شد که این سرمایه‌ها نیز حاصل تلاش و همت خیرین مدرسه ساز می‌باشد.
انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان