۲۳/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۳ پنجشنبه

صبح قزوین دو واحد گردشگری و پذیرایی در استان قزوین تعطیل شد
کد خبر: ۱۸۲۰۹ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین:

دو واحد گردشگری و پذیرایی در استان قزوین تعطیل شد

در دومین مرحله بازدید مشترک کمیته نظارت بر تاسیسات گردشگری استان قزوین که با حضور کارشناسان میراث فرهنگی،‌ صنایع دستی و گردشگری، حمل و نقل و پایانه ها، مرکز بهداشت استان و نیز ستاد اقامه نماز صورت پذیرفت دو واحد پذیرایی بین راهی در استان قزوین تعطیل شد.

دو واحد گردشگری و پذیرایی در استان قزوین تعطیل شد
به گزارش صبح قزوین به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی استان قزوین، حمید رضا قاسمی مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین با اعلام این خبر گفت: کارشناسان کمیته نظارت بر فعالیت‌های تاسیسات گردشگری همه اماکنی را که به نوعی با گردشگران در ارتباط هستند از نظر کیفیت و کمیت، نرخ اغذیه، ارائه سرویس مطلوب به مسافران و نیز رعایت بهداشت مورد ارزیابی قرار گرفته و با راهنمایی‌های لازم در صدد مشکلات و نواقص می‌باشند که در صورت عدم رفع نقص طبق قوانین جاری برخورد قانونی انجام می‌پذیرد.
قاسمی افزود: در دومین مرحله بازدیدهای نظارتی به عمل آمده از تاسیسات گردشگری120 واحد استان مورد بازدید کارشناسان قرار گرفت که از این میان 2 واحد صنفی متخلف- رستوران لاله صحرا در مسیر تهران قزوین و نیز رستوران بین راهی بیشه واقع در مسیر قزوین الموت- به دلیل عدم رعایت ضوابط سازمان و همچنین عدم رعایت نظافت نمازخانه و سرویس‌های بهداشتی و اخذ وجه اجبار در قبال استفاده از سرویس بهداشتی تعطیل و پلمپ گردیدند.
وی همچنین با اشاره به اهمیت تاسیسات گردشگری در سلامت مسافران اظهار داشت: سلامت بهداشت و روان گردشگران در طول سفر با تاسیسات گردشگری در ارتباط مستقیم بوده و هرگونه مشکلی باعث از بین رفتن یک سفر مطلوب برای گردشگران است که باید ناظران به این نکات توجه ویژه نمایند.
در بازدیدهای این مرحله نیز بدلیل وجود برخی نواقص ساختمانی، تجهیزاتی و بهداشتی تعداد 8 مورد تذکر و 4 مورد اخطار کتبی برای واحدهای صنفی متخلف صادر شده است.
این مقام مسئول یادآور شد: استان قزوین با توجه به موقعیت استراتژیکی که دارد در محورهای مختلف دارای تاسیسات گردشگری بین راهی بوده و خوشبختانه با همکاری دستگاه‌های مرتبط استان با نظارت مستمر و مشترک بستری مناسب جهت ارائه خدمات هر چه بهتر به گردشگران ایجاد و مقدمات سفری خوب را برای مسافران فراهم نموده است.
که امیدواریم این روند توسعه و گسترش یابد.
وی در پایان عنوان کرد: مرحله نهایی بازدیدهای نظارتی جهت آماده سازی تاسیسات گردشگری برای ارائه خدمات به مسافران در سال93 نیز از اواسط بهمن ماه آغاز خواهد شد.
انتهای پیام/

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان