۱۸/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۸ شنبه

صبح قزوین راه‌اندازی دانشکده علوم و معارف قرآنی قزوین در حال پیگیری است
کد خبر: ۱۸۱۴۴ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

حجت الاسلام نوروزی:

راه‌اندازی دانشکده علوم و معارف قرآنی قزوین در حال پیگیری است

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین گفت: راه‌اندازی دانشکده علوم و معارف قرآنی استان در حال پیگیری است که در صورت تأمین مکان مناسب برای آن به بهره‌برداری می‌رسد.

راه‌اندازی دانشکده علوم و معارف قرآنی قزوین در حال پیگیری است
به گزارش صبح قزوین به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امورخیریه استان قزوین، حجت‌الاسلام مصطفی نوروزی ظهر امروز در دیدار با استاندار قزوین اظهار کرد: وظایف قانونی و ذاتی اداره کل اوقاف در چند محور است که موقوفات اعم از تولیت، هزینه کرد درآمدها و نظارت قانونی و شرعی بر آنها از جمله آنهاست.
در حال حاضر موقوفات استان قزوین دو هزار و 150 موقوفه شامل موقوفات متصرفی، غیر متصرفی، خاص و عام است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین اضافه کرد: از این تعداد 629 موقوفه متصرفی و 129 موقوفه غیر متصرفی است که از سوی متولیان اداره می‌شود و اداره کل اوقاف فقط نظارت بر در آمد و هزینه کرد آنها را برعهده دارد.
با توجه به راهبرد مقام معظم رهبری در خصوص موقوفات سه گام اساسی در دستور کار این اداره کل قرار گرفت.
یکی از این موارد توسعه موقوفات موجود است تا از این طریق بتوانیم رقبات جدید ایجاد کرده و درآمدها را افزایش دهیم.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین گفت: حفظ و صیانت از موقوفات یکی دیگر از موارد است تا از طریق تثبیت مالکیت موقوفات بتوانیم از آنها صیانت کرده و از خطر تعرض موقوفه‌خواران جلوگیری کنیم.
نوروزی با اشاره به ایجاد وقف‌های جدید بیان کرد: یکی از وقف های جدیدی که در جامعه ایجاد شده، وقف برای دانشجویان مشغول تحصیل در رسته فیزیک هسته‌ای است.
وی با بیان اینکه 130 مورد وقف جدید داشتیم که با نیات بسیار خوبی بوده است، اظهار کرد: از سال گذشته وقف گروهی در دستور کار قرار گرفت تا افرادی که تمایل به وقف دارند اما وضعیت آنها به گونه‌ای نیست که به تنهایی قادر به وقف باشند، اقدام به وقف به صورت گروهی کنند.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین با بیان اینکه این استان یک هزار و 264 بقعه متبرکه دارد، گفت: در حال حاضر عملیات بازسازی و بهسازی 30 بقعه متبرکه در دست اجراست که بخشی از اعتبار مورد نیاز آنها از 40 درصد نذوراتی که در داخل ضریح ریخته شده تأمین می‌شود.
نوروزی عنوان کرد: در سال گذشته دو میلیارد و 300 میلیون تومان اعتبار مصوب داشتیم که 23 درصد آن محقق شد اما در سال جاری با وجود اینکه دو میلیارد و 400 میلیون تومان اعتبار مصوب داریم، تاکنون محقق نشده است.
برای افتتاح دانشکده علوم و معارف قرآن کریم در استان قزوین هماهنگی‌های لازم انجام شده و امیدواریم این موضوع به زودی محقق شود.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین با اشاره به راه‌اندازی کتابخانه‌های دیجیتال گفت: در حال حاضر با راه‌اندازی کتابخانه دیجیتال در استان موفق شدیم به صورت آنلاین با کتابخانه آیت‌الله مرعشی ارتباط برقرار کرده و از منابع موجود بهره‌مند شویم.
نوروزی با بیان اینکه طرح آرامش بهاری در 85 بقعه متبرکه استان قزوین برگزار شد، اضافه کرد: با تشکیل ستاد ویژه این طرح که شامل 12 کمیته بود و برگزاری بیش از 16 جلسه با رؤسای ادارات اجرایی و ارگان‌های مختلف سعی شد این طرح بهتر از سال‌های قبل اجرا شود.
وی با اشاره به تشکیل جلسات متعدد با مسئولان برای رفع مشکل چندین ساله تعدادی از اهالی شهر صنعتی البرز معروف به بلوک سه‌گانه برای تبدیل به احسن ابراز کرد: حدود 20 سال این پرونده در حال جریان بود که بیش از شش هزار خانوار در شهر صنعتی البرز درگیر این موضوع بودند.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین ادامه داد: با برگزاری جلسات متعدد این موضوع به مرحله نهایی رسید و حتی موافقت متولی موقوفه را کسب کردیم و منتظر دریافت زمین معوض از اداره کل راه و شهرسازی هستیم تا کار تبدیل به احسن به طور کامل انجام شود.
نوروزی‌ یادآور شد: تنظیم اولیه اسناد اجاره در بیش از دو هزار و 500 رقبه که مورد تصرف آنها جز موقوفه بوده و فاقد رابطه استیجاری داشته از جمله فعالیت‌های این اداره کل بوده است.
انتهای پیام/

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان