۱۲/ذو القعدة/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۳۱ دوشنبه

صبح قزوین رفع مشکلات اقلیت‌های دینی، پرستیژ ایران را در دنیا بالا می‌برد
کد خبر: ۱۷۹۵۵ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

قنبری:

رفع مشکلات اقلیت‌های دینی، پرستیژ ایران را در دنیا بالا می‌برد

عضو شورای مرکزی حزب مردم‌سالاری با اشاره به برخی مشکلات اقلیت‌های دینی در کشور، اظهار کرد: مهم‌ترین اقدامی که دولت در ارتباط با اقلیت‌های دینی باید انجام دهد، این است که با شناسایی موانعی که موجب عدم تحقق کامل حقوق اقلیت‌های دینی در کشور می‌شود، در جهت رفع آنها کوشش کند.

رفع مشکلات اقلیت‌های دینی، پرستیژ ایران را در دنیا بالا می‌برد
به گزارش صبح قزوین به نقل از ایسنا، داریوش قنبری با بیان اینکه "برخی برخوردها با پیروان اقلیت‌های دینی با آنچه که در قانون اساسی آمده است، فاصله دارد"، تاکید کرد: در کشور نه تنها در برخورد با اقلیت‌های دینی، بلکه با سایر حوزه‌ها و قومیت‌ها و اقلیت‌ها نیز به طور کلی هیچگاه نباید فراتر از قانون اساسی عمل شود.
وی اضافه کرد: گاه صحبت‌هایی را می‌شنویم که حکایت از بی‌عدالتی در امور استخدام‌ی پیروان ادیان الهی دارد.
متاسفانه شاهد هستیم که در مقام عمل و اجرا آنچنان که در قانون اساسی آمده است عمل نمی‌شود و با قانون فاصله‌های زیادی وجود دارد.
این نماینده پیشین مجلس با اشاره به اصول 19 و 20 قانون اساسی، افزود: در قانون اساسی اصولی وجود دارد که همه را در برابر آن قانون یکسان تلقی می‌کند.
به طور مثال اصل 20 قانون اساسی صراحتاً بیان می‌کند که همه افراد تحت حمایت یکسان قانون اساسی قرار دارند و با رعایت موازین اسلام از همه حقوق انسانی برخوردار هستند.
این عضو شورای مرکزی حزب مردم‌سالاری درباره اصل 19 قانون اساسی اظهار کرد: در این اصل نه تنها هیچ اشاره‌ای به تفاوت‌های دینی و نژادی نشده، بلکه تاکید شده است که همه افراد از حقوق مساوی و برابر برخوردارند.
قنبری با بیان اینکه "برخوردهای تبعیض‌آمیز با اقلیت‌های دینی، جزو جمهوری اسلامی نیست"، گفت: متاسفانه امروز مشاهده می‌کنیم که بخشی از آنچه در قانون اساسی آمده است مورد بی‌تفاوتی قرار می‌گیرد و گاه تبعیض‌هایی نه تنها در ارتباط با اقلیت‌های دینی، بلکه در ارتباط با سایر آحاد ملت نیز صورت می‌گیرد.
وی با اشاره به رای بالای حسن روحانی در انتخابات ریاست‌جمهوری اخیر در بین اقلیت‌های دینی کشور، تصریح کرد: در شرایط کنونی مهم‌ترین اولویت و اقدامی که دولت باید در برخورد با اقلیت‌های دینی و مذهبی مورد توجه قرار دهد این است که زمینه‌هایی که مانع از ایجاد برابری در مورد اقلیت‌های دینی می‌شود را برطرف کند.
دولت باید در مقام اجرا و عمل موانعی که به عنوان ترمز در مسیر تحقق حقوق اقلیت‌های دینی وجود دارد شناسایی و برطرف کند.
این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با بیان اینکه "از دولت روحانی انتظار می‌رفت که در مقام‌های بالایی کشور از اقلیت‌های دینی استفاده می‌کرد"، اظهار کرد: امروز بسیاری از اقلیت‌های دینی بویژه اهل سنت این گِله را از رییس‌جمهور دارند که از هیچ‌کدام از آنها در سمت‌های بالایی کشور استفاده نشده است.
من این گله‌مندی را وارد می‌دانم.
با وجود تلاش‌هایی که دولت در زمینه رفع مشکلات و محدودیت‌های اقلیت‌های دینی انجام می‌دهد، فشارهایی نیز بر آن وارد است اما هیچ‌کدام از این فشارها نمی‌تواند توجیه کند که دولت به این امور توجه نکند.
قنبری در ادامه با اشاره به بحث وحدت شیعه و سنی در سالیان اخیر، اظهار کرد: یکی از زمینه‌های ایجاد وحدت میان شیعیان و اهل سنت در کشور، رعایت شأن و احترام اهل سنت است.
به نظر من از اهل سنت باید در موقعیت‌های اداری بالایی استفاده شود و وقتی چنین نمی‌شود، با شعار وحدت شیعه و سنی منافات دارد؛ چراکه می‌تواند دستاویزی برای یکسری مخالفان و گروه‌های افراطی که تلاش دارند وحدت میان شیعه و سنی را در کشور از بین ببرند، باشد.
وی، رفع سوءتفاهم‌ها و مشکلات اقلیت‌های دینی را در مناسب نشان دادن چهره کشور در عرصه بین‌الملل تأثیرگذار دانست و خاطرنشان کرد: عمل کردن به چارچوب وحدت‌آفرین قانون اساسی و رعایت حقوق همه اقوام و اقلیت‌های مذهبی در کشور نه تنها موجب ایجاد وحدت و همدلی در داخل کشور و افزایش ضریب امنیت در داخل کشور می‌شود، بلکه چهره جمهوری اسلامی را نیز در محافل بین‌المللی بهبود می‌بخشد.
این عضو شورای مرکزی حزب مردم‌سالاری در پایان اظهار کرد: حل مشکلات و رفع کدروت‌ها و سوء تفاهم‌های مربوط به اقلیت‌های دینی و مذهبی، می‌تواند قدرت و پرستیژ ما را در عرصه بین‌الملل افزایش دهد.
انتهای پیام/

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان