۲۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۶ یکشنبه

صبح قزوین نخستین نشست اعضای هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان و مجمع متخصصین استان با استانداربرگزار شد
کد خبر: ۱۷۹۲۴ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

استاندار قزوین:

نخستین نشست اعضای هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان و مجمع متخصصین استان با استانداربرگزار شد

در این نشست که با حضور مرتضی روزبه، استاندار قزوین، مهندس حبیبی، معاونت فنی استانداری،رییس و اعضای هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان و اعضای مجمع متخصصین استان برگزار شد، به موضوعات مختلف پرداخته و ابتکار سازمان نظام مهندسی ساختمان در تشکیل مجمع متخصصین استان مورد تقدیر قرار گرفت.

نخستین نشست اعضای هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان و مجمع متخصصین استان با استانداربرگزار شد
به گزارش صبح قزوین به نقل از روابط عمومی سازمان نظام مهندسی استان قزوین، استاندار قزوین از تشکیل مجمع متخصصین استان استقبال و اقدام صورت پذیرفته از سوی مهندس فرخزاد را مبتکرانه دانست وبا اشاره به بهره برداری از ظرفیت جمع موجود و جلب و جذب مشارکت متخصصین افزود: پس از گذشت یک هفته از آغاز به کار در مسوولیت جدید، توانسته ایم با 4 یا 5 دستگاه اجرایی نشست و ملاقات داشته باشیم و اکنون شرایطی فراهم آمده که با بیش از 10 دستگاه اجرایی استان در جلسه ای به گفتگو بنشینیم که قابل تقدیر است چراکه بخش های مختلفی از متخصصین، در قالب تشکلی اعلام وجود کرده و برای اهداف خویش که در ذات شکل گیری آن تشکل نهفته است تلاش می کنند.
جلسات با مجمع متخصصین استان را به یک مدل سازمانی تبدیل خواهیم کرد.
روزبه با اشاره به وجود ظرفیت کافی در قوانین بر تعریف سازوکارهای قانونی در تعاملات بین مجمع متخصصین و مدیران استان تاکید کرد و گفت: چنانچه هر جامعه و هر نظام مدیریتی بتواند مشاکت مردم را سامان بدهد و از کانال سازمانها و تشکل های مختلف مجرایی برای ورود به عرصه رشد و بالندگی جامعه تعریف نماید بی شک پیشرفت کرده و درصد خطا و اشتباهات را کاهش خواهد داد.
خوشبختانه ظرفیت های لازم به طور کامل در قوانین پیش بینی شده است و چنانچه مطالبات هم از ما خواسته شود و بتوانیم جلسات با مجمع متخصصین استان را به طور مستمر ادامه داده و پیش ببریم با تبدیل این مهم به یک مدل سازمانی رسمیت بیشتری بدان خواهیم بخشید.
استاندار قزوین گسترش مجموعه متخصصان استان را خواستار شد و افزود: نظام مهندسی ساختمان، نظام پزشکی، نظام کشاورزی، کانون کارشناسان و کلیه شاکله مجمع متخصصین استان در حیطه فعالیتی خویش متخصص بوده و از آنجاییکه در اسناد توسعه استان گروههای مختلف برنامه ریزی و کار کرده اند، در گام اول باید بین اسناد مطالبه شده و گروههای تخصصی ارتباط برقرار شود یعنی سند جامع اسناد استان را حتما باید تشکل های متخصص مطالعه کرده، بر آن اشراف داشته و حتی نقد کنند تا از حد حرف و تشریفات فراتر رفته و اهداف تحقق یابد.
بی شک استان و جامعه به این کار نیاز دارد، لذا باید در عمل حرارت اجتماع نشان داده شود، مدیران بخش های مختلف نیز می توانند کار شما را تکمیل و از ظرفیت بسیار عالی پیش آمده بهره برند، امیدواریم تفاهم، تعامل و دید مشترکی را سرلوحه قرار داده و این حرکت جدید را به خوبی سامان دهی نماییم.
وی با اعلام آمادگی برای برگزاری جلسات ادواری با مجمع متخصصین گفت: با توجه به سبقه پیشتازی استان در کشور اکنون قزوین می تواند بهترین موقعیت را داشته باشد چرا که بسیاری از مشکلات استانهای دیگر را نداشته و براساس این هم سطح توقعات از ما خیلی بیشتر است.
باید فرصت ها را از دست ندهیم، مجمع متخصصین استان جمعی متشکل از مهندسان و متخصصانی بوده که می توانند به عنوان مشاور، همواره پست سازمانی استانداری را یاری نمایند و با دبیرخانه فعال خویش و تعریف دستورکار در آینده ای نه چندان دور شاهد رشد و بالندگی استان باشیم.
شایان ذکر است در این نشست؛ مهندس فرخ زاد رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان و رییس مجمع متخصصین و همچنین اعضای مجمع متخصصین استان به بیان مسائل و مشکلات حیطه کاری تخصصی خود پرداخته و با ارائه نظرات و پیشنهادات خویش مقرر شد در جلسات آتی مباحث مشروح تر مطرح گردد.
انتهای پیام/

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان