۲۵/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۵ شنبه

صبح قزوین ديگر توانايي حضور در ۵۵کيلو را نداشتم
کد خبر: ۱۷۷۹۰ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

سوريان:

ديگر توانايي حضور در ۵۵کيلو را نداشتم

دارنده ۶ مدال طلاي کشتي فرنگي جهان و المپيک گفت: با توجه به کيلوهاي زيادي که در گذشته کم مي‌کردم اين توفيق اجباري نصيبم شد که در ۵۹ کيلو هم نماينده ايران باشم.

ديگر توانايي حضور در ۵۵کيلو را نداشتم
به گزارش صبح قزوین به نقل از فارس، حميد سوريان در خصوص تغيير وزن اعمال شده در کشتي فرنگي و اينکه از اين پس نياز نيست وزن زيادي را براي حضور در مسابقات کم کند، گفت: اين موضوع اتفاق خوبي بود که در کنار بازگشت محمد بنا و جمع شدن سرمايه‌هاي کشتي فرنگي در کنار هم باعث ايجاد نشاط در کشتي فرنگي شد.
وي ادامه داد: با توجه به همدلي و اتحادي که در بين تيم فرنگي وجود دارد هر وزن و قانوني که اعمال شود نتايج خوب و درخشاني رقم خواهد خورد.
تغيير اوزان نيز براي کشتي‌گيراني مانند عبدولي در 71 کيلو و رضايي در 98 کيلو و حتي نوروزي و من که وزن کم مي‌کرديم، مي‌تواند اتفاق خوبي باشد.
سوريان در پاسخ به اين سوال که به نظر مي‌رسد اين تغيير اوزان بيش از هر چيز به نفع او باشد چون ديگر نياز نيست وزن زيادي براي حضور در مسابقات کم کند، گفت:‌ البته با توجه به ادغام اوزان 55 و 60 کيلوگرم و تشکيل وزن 59 کيلوگرم، سطح رقابت در اين وزن بيشتر خواهد شد، اما خداوند همواره به من لطف داشته است و به عنوان ورزشکاري که در 10 سال اخير همواره نماينده وزن اول کشتي فرنگي بودم اين توفيق اجباري نصيبم شد که در 59 کيلو هم نماينده ايران باشم.
وي ادامه داد: با توجه به کيلوهاي زيادي که در گذشته کم مي‌کردم اين تغيير وزن از نظر روحي و با توجه به شرايط سني من، به نفع من خواهد بود تا در وزن جديد راحت‌تر کشتي بگيرم.
اميدوارم موفقيت‌هاي گذشته را در وزن جديد هم ادامه دهم.
دارنده مدال طلاي المپيک با اشاره به اينکه همانطور که قبلاً هم گفته بودم دوست دارم در وزن اول نماينده ايران در مسابقات باشم، عنوان کرد: تمام تمرکز و هدفم حضور موفق در المپيک بعدي است؛ با توجه به وزن زيادي که در گذشته کم مي‌کردم، به اين جمع‌بندي رسيده بودم که ديگر توانايي حضور در 55 کيلو را ندارم، اما وزن جديد شرايطي را به وجود آورد تا انگيزه‌ام براي حضور در المپيک بعدي مضاعف شود و اگر خدا بخواهد تا المپيک در وزن اول روي تشک خواهم رفت.
انتهای پیام/

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان