۱۳/ذو القعدة/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۳/۰۱ سه شنبه

صبح قزوین جریان های سیاسی هم گام با استاندار در جهت انسجام و وحدت حرکت کنند
کد خبر: ۱۷۷۶۶ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد:

جریان های سیاسی هم گام با استاندار در جهت انسجام و وحدت حرکت کنند

ابوترابی گفت: جریان های سیاسی استان همراه با استاندار باید با وحدت و انسجامی دقیق حرکت کنند و این بدست نمی آید مگر در سایه صلح و آرامش و هماهنگی.

جریان های سیاسی هم گام با استاندار در جهت انسجام و وحدت حرکت کنند

به گزارش صبح قزوین، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد حسن ابوترابی فرد، نایب رییس مجلس شورای اسلامی، ظهر امروز در خطبه های آخرین نماز جمعه آذرماه که در مسجدالنبی برگزار شد، اظهار کرد: مسئولیت استاندار محترم قزوین در جهت رشد و استفاده بهینه از ظرفیت های موجود در استان مهم و با ارزش می باشد.

امام جمعه موقت قزوین با اشاره به هفته انتخاب مرجع تقلید، ضمن تشکر از مسئولین آموزش و پرورش، مربیان و دانش آموزان یادآور شد: تقلید صحیح یعنی استناد عمل به نظر یک فرد عاقل و متخصص، همانگونه که یک فرد بیمار برای گرفتن نسخه شفا به پزشک حاذق و متخصص مراجعه می کند برای دریافت مسیر درست حرکت نیز می بایست به مرجع تقلید که متخصص این حوزه است، مراجعه نمود.

وی ضمن اشاره به نادرست بودن تقلید کورکورانه، عنوان کرد: انسان عاقل در مواجهه با مسائلی که در آن فاقد علم و دانش کافیست، به فرد عاقل و متخصص مراجعه می کند.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد خاطر نشان کرد: دشمنان اسلام و ایران، در مقابل دانش هسته ای کشورمان ایستاده اند، برای اینکه کشور های بزرگ در قدرت خود باقی بمانند، نباید بگذارند کشورهایی که فاقد این قدرتند، به آن دست پیدا کنند.

وی در ادامه افزود: آنها می خواهند ما در مسائل فرهنگی از آنها تقلید کنیم، این در واقع مصداق یک تقلید کورکورانه است، تقلیدی که در راستای از دست دادن هویت ملی و اسلامی است.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی عنوان کرد: اراده آنها این است که زبان ما و حتی شخصیت، هویت و قرآن را از ما بگیرند، همانگونه که در ترکیه این کار را انجام دادند به طوری که در حال حاضر جوانان ترکیه نمی توانند کتب پیشینیان خود را بخوانند و هنوز دچار این مصیبت هستند.

وی در ادامه افزود: انشاءالله ما نیز با مراجعه به مرجع تقلید در مواردی  که در آن دانشی نداریم، بتوانیم قدم های محکمی برداریم.

امام جمعه موقت قزوین اذعان داشت: جریان های سیاسی استان همراه با  استاندار باید با وحدت و انسجامی دقیق حرکت کنند و این بدست نمی آید مگر در سایه صلح و آرامش و هماهنگی.

وی در ادامه افزود: جناب آقای روزبه در دوران مدیریت خود، نشان دادند که دارای اراده می باشند و امیدواریم ایشان بر اساس اصول « اسلام، قانون اساسی، شخصیت، اندیشه و نظریه سیاسی و اخلاق و رفتار امام» حرکت نمایند، تا این استان به یک قدرت تبدیل شود.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی خاطر نشان کرد: مطالبات ما باید منطبق با امکانات و ظرفیت های موجود باشد چرا که در غیر این صورت با مشکل روبرو خواهیم شد.

امام جمعه موقت قزوین در پایان یادآور شد: اگر مطالبات مردم صحیح باشد با حرکت در سایه عقلانیت، دانش و دیانت همچنین با همکاری، هماهنگی و دوری از دعواهای سیاسی مدیریتی مبتنی برعلم، اخلاق و آموزه های دینی خواهیم داشت.

انتهای پیام/

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان