۱۲/ذو القعدة/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۳۱ دوشنبه

صبح قزوین وحدت حوزه و دانشگاه مانع از وقوع اندولس فرهنگی در کشور
کد خبر: ۱۷۷۴۳ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

حجت الاسلام ابوالقاسم رحیمی گفت:

وحدت حوزه و دانشگاه مانع از وقوع اندولس فرهنگی در کشور

امام جمعه موقت آوج گفت: وحدت حوزه و دانشگاه مانع از وقوع اندولس فرهنگی در کشور می شود.

وحدت حوزه و دانشگاه مانع از وقوع اندولس فرهنگی در کشور
به گزارش صبح قزوین به نقل از آوای آوج، حجت السلام ابوالقاسم رحیمی  با اشاره به 27 آذر سالروز وحدت حوزه و دانشگاه بیان کرد:علت نامگذاری این روی بدین سبب بود که معمار کبیر انقلاب حضرت امام خمینی(ره) کار و نقشه شوم دشمنان را می دید و می دانست که دشمنان در کجا ایجاد شکاف خواهند کرد.
وی در ادامه با اشاره به اینکه نامگذاری این روز اثرات زیادی در جامعه داشت گفت: آنچه امروزه در جامعه شاهد آن هستیم را مزد زحمات امام بزرگوار می دانیم در این راستا باید گفت وحدت حوزه و دانشگاه تنها در اقامه نماز ، نشست و همایش محقق نمی شود بلکه باید در تمامی عرصه ها از جمله تحلیل ها ، فضای مجازی ، علمی ، فرهنگی ، مذهبی و هنری این وحدت ایجاد شود.
رحیمی افزود: یک روحانی باید خود را مجهز به علوم اسلامی و نقد نظریه های غبی بکند و از طرفی دیگر نیز یک دانشجو باید خود را به علوم نظری ، تجربی تجهیز کند تا این وحدت در جامعه بیشتر نمود داشته باشد.
امام جمعه موقت آوج با تاکید بر اینکه اگر علوم تجربی همراه با علوم اسلامی ، عقاید حقه و اعتقادات شیعی همراه باشد درصد اشتباه و خطا در جامعه کاهش می یابد گفت: معنوی تر کردن فضای جامعه یک نیاز بسیار ضروری در جامعه امروزی است که موجب می شود دانشجویان به فرهنگ و تفکر غربی که پوچ و تهی است پاسخی منفی دهند.
حجت السلام ابوالقاسم رحیمی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری که می فرمایند وحدت حوزه و دانشگاه یعنی وحدت در هدف ،ادامه داد: نهاد رهبری در دانشگاه ها باید جایگاه واقعی خود را در دانشگاه ها بشناسد این امر میسر نخواهد شد مگر اینکه مسئولان مربوطه و دانشجویان تلاشی از خود نشان دهند.
وی تصریح کرد:وحدت حوزه و دانشگاه که با شهادت عالم بزرگوار شهید دکتر مفتح همراه بود نشان داد که دشمنان در صد ایجاد رخنه در جامعه هستند و قشر دانشجو و حوزوی اجازه نمی دهد که در جامعه اسلامی آندولوس فرهنگی رخ دهد.
رحیمی به فرمایش امام خمینی(ره) در این زمینه اشاره کرد و افزود: معمار کبیر انقلاب بر این اعتقاد و باور بودند که وحدت حوزه و دانشگاه ائتلاف همه ملت است.
امام جمعه موقت آوج خاطر نشان کرد:امروزه نقش دانشجویان در پیشرفت و تعالی جامعه باید بسیار نمود داشته باشد تا آنچه مقصود رهبر معظم انقلاب است در کشور به وقوع بپیوندد.
انتهای پیام/

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان