۰۳/ذو القعدة/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۲۲ شنبه

صبح قزوین معتادان در معرض بیماری ایذر قرار دارند/ ایذر با تماس معمولی منتقل نمی شود
کد خبر: ۱۷۵۷۷ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

کارشناس دفتر پیشگیری و درمان اعتیاد بهزیستی استان:

معتادان در معرض بیماری ایذر قرار دارند/ ایذر با تماس معمولی منتقل نمی شود

نظری گفت: باید معتادان مصرف مواد مخدر را ترک داد اما در صورت عدم موفقیت در این زمینه باید به مصرف‌کنندگان تزریقی آموزش داد تا به این بیماری مبتلا نشوند.

معتادان در معرض بیماری ایذر قرار دارند/ ایذر با تماس معمولی منتقل نمی شود
به گزارش صبح قزوین ، همایش مبارزه با ایدز با حضور حسین افشارمقدم مدیرکل بهزیستی استان قزوین، قاسم غیاثوند رئیس دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان قزوین، شیوا لقایی مدیر گروه مبارزه با بیماری‌های استان، بهزاد نجف‌پور مسئول مرکز مشاوره بیماری‌های رفتاری استان،  به همت مشارکت بهزیستی، در فرهنگسرای بانو برگزار شد.
با گذشت بیش از 30 سال از شروع شیوع بیماری ایدز حدود 40 میلیون نفر در سراسر جهان با این ویروس زندگی می‌کنند و حدود 30 میلیون نفر از این بیماری جان باختند.
دسترسی به آموزش، پیشگیری، مراقبت و درمان مهم‌ترین عامل در کنترل و پیشگیری از ابتلا به این بیماری به شمار می‌رود.
کارشناس دفتر پیشگیری و درمان اعتیاد بهزیستی استان قزوین اظهار کرد: ایدز یک بیماری نیست بلکه  شامل مجموعه‌ای از علایم و بیماری‌ها است که در اثر نقص ایمنی بدن ایجاد می‌شود.
نظری افزود: زمانی که سیستم ایمنی بدن دچار مشکل می‌شود، بدن در برابر ویروس‌‌‌‌‌ها، قارچ‌ها و سرطان ضعیف شده و با کوچک‌ترین تهاجم دچار بیماری‌های مختلفی می‌شود که به مجموعه این بیماری‌ها ایدز می‌گویند.
وی با اشاره به نحوه انتقال بیماری ایدز گفت: این ویروس با بعضی از مایعات به بدن منتقل می‌شود که از جمله آن‌ها می‌توان به ترشحات جنسی مردانه، خون و محتویات آلوده به خون، ترشحات جنسی زنانه، بافت و اعضای بدن و مایع مغزی نخاعی اشاره کرد.
images (1) این کارشناس عنوان کرد: به هر ترتیبی که موارد فوق بتواند از یک فرد مبتلا به یک فرد سالم منتقل شود، فرد سالم هم ممکن است به این بیماری دچار شود.
بیماری ایذر با تماس های معمولی منتقل نمی شود کارشناس دفتر پیشگیری و درمان اعتیاد بهزیستی استان قزوین  گفت: بیماری ایدز در تماس‌های معمولی اجتماعی و خانوادگی منتقل نمی‌شود.
وی تصریح کرد: می توان معتادان مصرف کننده مواد مخدر را ترک داد اما در صورت عدم موفقیت در این زمینه، باید به مصرف‌کنندگان تزریقی آموزش داد برای اینکه به این بیماری مبتلا نشوند باید از سرنگ یکبار مصرف استریل استفاده کرده و از مصرف سرنگ‌های مشترک خودداری کنند.
این کارشناس اضافه کرد: گرچه این درمان‌ها به ریشه‌کنی این بیماری منجر نمی‌شود اما آن را به یک بیماری مزمن قابل کنترل تبدیل می‌کند.
اگر ابتلا به اچ ‌آی ‌‌‌‌‌‌‌وی زود تشخیص داده شود، دارو درمانی شروع علایم و پیشرفت بیماری را عقب می‌اندازد.
وی  در پایان اذعان کرد: علاوه بر دارو، تغذیه خوب، کاهش استرس، ترک تزریق و مصرف مواد مخدر، پرهیز از روابط جنسی پرخطر نیز به زندگی بیمار بهبود می بخشد تا بتوانند به درمان مادران مبتلا به اچ ‌آی ‌وی احتمال انتقال ویروس به نوزادانشان را کاهش می‌دهد.
انتهای پیام/7007/خ

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان