۲۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۱ سه شنبه

صبح قزوین معلم شهیدی که روز معلم شناسایی شد
کد خبر: ۱۷۵۵۱۰ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۲/۱۱ ساعت: ۲۳:۳۸ ↗ لینک کوتاه

به مناسبت روز معلم؛

معلم شهیدی که روز معلم شناسایی شد

روز معلم فرصت خوبی است برای معرفی شهدای این حوزه فرهنگی که با تقدیم خون خود، دانش آموزان را در عمل و نه در قالب حرف و کلام با آرمان های انقلاب آشنا کردند. شهید رزازیان از جمله این شهدا به شمار می رود.

معلم شهیدی که روز معلم شناسایی شد
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ، روز معلم فرصت خوبی است برای معرفی شهدای این حوزه فرهنگی که با تقدیم خون خود، دانش آموزان را در عمل و نه در قالب حرف و کلام با آرمان های انقلاب آشنا کردند. در واقع بزرگداشت امروز از شهدای معلم نشانگر توجه ویژه به مقام شامخ همه ی شهدا به ویژه 5 هزار شهید آموزش وپرورش کشور عزیزمان ایران است.
 
زندگی‌نامه شهید مرتضی رزازیان
 
روز دوم از ماه دوم سال 1341 خداوند به خانواده مؤمن و متدین رزازیان پسرى عطا فرمود كه نام او را با الهام از مولایشان، مرتضى گذاشتند. از همان اوان كودكى نور ایمان و معرفت در چهره این كودك نمایان بود. مرتضى دوران كودكى را در میان این خانواده سپرى كرد. بعد به تحصیلات خود ادامه داد تا موفق به اخذ دیپلم گردید. او نزدیك به دو سال به تحصیل در طلبگى در  مدرسه شهید مطهرى تهران همت گماشت. سپس در دانشگاه تربیت معلم قبول شده و در آنجا به ادامه تحصیل پرداخت. با شروع جنگ تحمیلى بصورت داوطلب با عنوان بسیجى راهى مدرسه عشق، یعنى جبهه‏هاى حق علیه باطل گردید. واقعه شهادت این عزیز در عملیات خیبر به تاریخ 7/12/62 در جزایر مجنون به وقوع پیوست.سال گذشته پیکر مطهر این شهید بعد از گذشت 32 سال از شهادتش توسط کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح در تفحص برون مرزی کشف و شناسایی شد.
 

 وصیت‌نامه شهید
 «و لا تَحسَبنَّ الذینَ قُتِلوا فى سَبیل اللّه اَمواتا، بَل اَحیاءَ عِنْدَ رَبِهِم یُرزَقونَ.» 
«گمان مدارید كسانى كه در راه خدا كشته شده مردگانند، بلكه آنان زنده و نزد پروردگارشان روزى مى‏خورند.» 
اللّهم فاطر السموات و الارض عالم الغیب و الشهادة اَللّهُم اِنّى اَعْهد الیك فى هذه الحیوة الدنیا
بانى اشهد ان لا اله الا انت وعدك لامریك لك و انَّ محمدا عبدك و رَسولِك انك ان تكلنى الى نفسى
بغیر نبى.
 
بارالها! تو آفریننده آسمانها و زمین و تواناى غیب و شهود هستى. پروردگارا! من با تو عهدى بسته‏ام كه در دنیا به فرمان تو باشم. شهادت بر یگانگى تو مى‏دهم و گواهى مى‏دهم كه جز تو خدایى نیست و اقرار مى‏كنم كه حضرت محمد(ص) رسول و پیام‏آور تو و هادى و راهنماى تو در میان امت است. به درستى كه تو اگر واگذار كنى مرا به خودم، از تو دور مى‏گردم و من به خود اطمینان نداشته مگر به رحمت تو. پس قرار بده بین خودت و من پیمانى كه به آن وفا كنى و من مى‏دانم كه تو از پیمانت برنمى‏گردى.
  
بعد از شهادت به یگانگى خدا و شهادت براینكه حضرت محمد(ص) بنده و رسول خداست ودوازده نفر از اوصیاى برحق رسولان امامام معصوم و والیان ولایت هستند. و گواهى مى‏دهم كه صدیقه طاهره، حضرت زهرا سلام علیها، دخت پیامبر گرامى(ص) و همسر على(ع) مى‏باشند.

بنده به عنوان تذكر و یادآورى همانگونه كه در قرآن آمده، مطالبى به عرض میرسانم:
 
1 - در همه حال و در كلیه مراحل زندگیتان اللّه را در نظر داشته باشید. كه او الاولین و الاخرین اوست كه بر تمام اعمال ما ناظر است. تمام موجودات در زمین و آسمانها در ید قدرت اوست او حتى از رگ گردن بر ما نزدیك است. پس باید مواظب باشیم كه در محضر خدا گناه نكنیم و خلافى از ما سر نزند و در تمام كارهایى كه براى خدا انجام مى‏دهیم، خالص باشیم و خداى نكرده غیر از او در كارتان شریك قرار ندهید.
 
2 - آن چیزى كه ما را از ذلّت و خوارى به عزت و بزرگى رسانید، همانا اسلام عزیز و حقیقى بود كه گم كرده بودیم و با پیداكردن خود آن را یافتیم و با زنده كردن آن، خود را زنده كردیم، ما مَثل مرده‏هایى بودیم كه نمى‏توانستیم حركت كنیم تا خداوند نعمت بزرگ خود را كه همانا رهبرى الهى بود براى هدایت این امت مرحمت نمود. هم او بود كه با خروش خود ما را بیدار كرد و اسلام حقیقى را به ما نشان داد و با صدور آن به دیگر كشورها خود را نشان دادیم.
 
در حال حاضر كشورها بالاخص، آمریكاى جنایتكار علیه اسلام با انواع توطئه‏ها و حیله‏ها روبروى این انقلاب ایستاده است و سعى میكند، آتشفشان این انقلاب را خاموش كند ولى كور خوانده است و كسى نور خدا را هرگز نمى‏تواند خاموش كند و «لَو كَرِه المُشركون».
 
3 - در تمام مراحل زندگیتان سرا پا گوش بفرمان رهبر كبیر انقلاب، امام خمینى، باشید كه نایب برحق امام زمان(عج) مى‏باشد كه اگر نكنیم به خلاف و حرفهاى ایشان حركت كنید مثل این است كه برخلاف امام زمان(عج) حركت كردید چون حرف ایشان، عمل ایشان همان حرف و عمل امام زمان(عج) است. به حرفهاى فقیه عالیقدر، امید امت و امام آیت اله منتظرى توجه كرده، از خدا بخواهیم كه امام و ایشان را تا انقلاب حضرت مهدى (عج) نگهدارد و این انقلاب را تا انقلاب حضرت مهدى (عج) متصل گرداند.

4  - و امّا تذكر من به همكاران محترم آموزش و پرورش، همان طورى كه مى‏دانید از مسائلى كه باعث مى‏شود دشمنان اسلام بر ما پیروز شوند، همانا اختلاف در میان ما و در میان امت ماست، تا از این راه بهترین استفاده‏ها را ببرند و خود قرآن در مورد این مسئله فرموده است كه اختلاف و پراكندگى باهم نداشته باشیم.

دست نوشته معلم شهید
 آن چیزی که ما را از ذلت و خواری به عزت و بزرگی رسانید همانا اسلام عزیز و حقیقتی بود که گم کرده بودیم و با پیدا کردن خود، آن را یافتیم، و با زنده کردن آن، خود را زنده کردیم. ما مثل مردگانی بودیم که نمی‌توانستیم حرکت کنیم، تا اینکه خداوند نعمت بزرگ خود را که همانا رهبری الهی بود جهت هدایت این امت، رحمت بخشید و با خروش خود ما را بیدار کرد تا اسلام حقیقی را به ما نشان داد و با صدور آن به دیگر کشورها خود را نشان دادیم و در حال حاضر همه‌ی کشورها، بالاخص آمریکای جنایتکار بر علیه اسلام، با انواع توطئه‌ها و حیله‌ها روبروی این انقلاب ایستاده است و سعی می‌کند آتشفشان این انقلاب را خاموش کند، ولی کور خوانده است و کسی نور خدا را هرگز نمی‌تواند خاموش کند.
انتهای پیام/1404

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان