۲۸/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۸ سه شنبه

صبح قزوین شیوه‌های درمان ایدز فقط به ادامه زندگی مبتلایان کمک می کند
کد خبر: ۱۷۱۳۵ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

کارشناس شبکه بهداشت ـ درمان بویین زهرا:

شیوه‌های درمان ایدز فقط به ادامه زندگی مبتلایان کمک می کند

بیماری ایدز همچنان هیچ درمان قطعی ندارد اما با این حال شیوه‌های درمانی موجود به مبتلایان این بیماری کمک می‌کند تا بتوانند به زندگی خود ادامه دهند.

شیوه‌های درمان ایدز فقط به ادامه زندگی مبتلایان کمک می کند
به گزارش صبح قزوین به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قزوین، سعید زارعی کارشناس برنامه ایدز شبکه بهداشت ـ درمان شهرستان بویین زهرا ضمن بیان مطلب مذکور گفت: شایع ترین راه های انتقال این بیماری، رابطه جنسی با فرد آلوده به ویروس، استفاده از سرنگ مشترک، سرایت از مادر آلوده به جنین و یا از طریق شیر دادن بعد از تولد، دریافت خون یا محصولات خونی آلوده به ویروس و پیوند اعضا از افراد آلوده به ویروس می باشد.
این کارشناس با اشاره به اینکه مهمترین عامل گسترش بیماری ایدز در دنیا از طریق روابط جنسی می باشد اما در ايران، استفاده معتادان تزريقي از سرنگ مشترك می باشد، اظهار داشت: در کشورهای پیشرفته با توجه به آموزش های عمومی، شناسایی و درمان به موقع روند بیماری در حال کاهش است و ادامه داد: در کشورهای جهان سوم به خاطر عدم آگاهی و سهل انگاری، شمار مبتلایان به این عفونت به سرعت رو به افزایش است.
شایان ذکر است، زارعی این سخنان را در نشست آموزشی برای خواهران طلبه علوم دینی حوزه علمیه امام صادق(ع) شهرستان بویین زهرا در سالن اجتماعات این حوزه، روز 16 آذر 1392 برگزار شد.
انتهای پیام/

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان