۲۸/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۸ سه شنبه

صبح قزوین ۱۶۷ هزار دانش آموز شير رايگان دريافت مي كنند
کد خبر: ۱۷۰۱۸ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

در مدارس استان قزوين؛

۱۶۷ هزار دانش آموز شير رايگان دريافت مي كنند

طرح توزيع شير مدارس استان قزوين آغاز شده و ۱۶۷ هزار دانش آموز را پوشش مي دهد.

۱۶۷ هزار دانش آموز شير رايگان دريافت مي كنند
به گزارش صبح قزوين، طرح توزيع شير در مدارس استان قزوين آغاز شد.
شیر رایگان بین دانش آموزان مدارس دولتی مقطع ابتدایی و دوره اول متوسطه، مراکز پیش دبستانی ضمیمه مدارس ابتدایی، مدارس شبانه روزی و مراکز شبانه روزی کودکان بی سرپرست بهزیستی توزیع می شود.
در اين طرح 167 هزار دانش آموز جامعه هدف استان به طور ميانگين 23 نوبت، 2 بار در هفته و هر بار 200 سي سي شير پاستوريزه دريافت مي كنند.
در سال گذشته نزدیك به 2 میلیارد و 580 میلیون تومان برای شیر مدارس اعتبار اختصاص یافته بود و امسال نیز اعتباری نزدیك به 1 میلیارد و 693 میلیون تومان برای توزیع شیر رایگان در مدارس در نظر گرفته شده است.
سال گذشته به طور میانگین هر دانش آموز از مدارس دولتی استان در مقاطع ابتدایی و راهنمایی و دانش آموزان بی‌سرپرست بهزیستی، پیش دبستانی‌ها و دانش آموزان مدارس شبانه روزی 30 نوبت شیر دریافت كردند.
متخصص تغذیه در خصوص فواید استفاده دانش آموزان ازشير گفت: میانگین مصرف شير، نشانه ارتقاء فرهنگ آن جامعه است و شیر تنها ماده ای است که به تنهایی می تواند عمده ترین نیاز بدن را تأمین کند و مصرف آن در پیشگیری از بیماری هایی مانند کاهش کلسترول، پوکی استخوان، دیابت، سرطان سینه و همچنین در سلامت لثه و دندان و کنترل وزن و چاقی نقش موثری دارد.
تحقيقات نشان مي دهد كودكاني كه شير مصرف مي كنند از ساير كودكان باهوش تر اند و پايه گذار سلامت آنها در دوران جواني و ميانسالي و حتي سالمندي است.
انتهاي پيام/ 3003/خ

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان