۲۹/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۹ چهارشنبه

صبح قزوین ارتباط باخدا، حسابرسی اعمال گذشته و برنامه‌ریزی برای آینده مهمترین اعمال اعتکاف
کد خبر: ۱۷۰۰۵۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۲/۲ ساعت: ۱۳:۵۹ ↗ لینک کوتاه

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین در مراسم افتتاح اعتکاف دانشجویی تاکید کرد

ارتباط باخدا، حسابرسی اعمال گذشته و برنامه‌ریزی برای آینده مهمترین اعمال اعتکاف

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین گفت: ارتباط باخدا، حسابرسی اعمال گذشته و برنامه‌ریزی برای آینده مهمترین اعمال ایام اعتکاف است.

 ارتباط باخدا، حسابرسی اعمال گذشته و برنامه‌ریزی برای آینده مهمترین اعمال اعتکاف
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی، نماینده ولی فقیه در استان در مراسم افتتاح اعتکاف دانشجویی که در دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) قزوین برگزار شد، اظهار کرد: کسی که دچار ترس و استرس است و در زندگی از نشاط بی‌بهره است، در «معیشه ضنکا» زندگی می‌کند و روز قیامت هم کور محشور می‌شود.
وی با تأکید بر این‌که نباید انزارها، اخطارها و هشدارهای خداوند، انبیاء و اولیاء را نادیده بگیریم، تصریح کرد: اگر می‌خواهیم در روز قیامت مورد توجه خدای متعال قرار بگیریم باید در دنیا تلاش کنیم به باطن آیات الهی پی برده و تنها به ظاهر قرآن بسنده نکنیم.
امام‌جمعه قزوین با بیان این‌که قرآن دانشگاه بصیرت افزایی است، افزود: با پی بردن به حقیقت و باطن قرآن صاحب بصیرت می‌شویم و علت این‌که کافران از بصیرت بی‌بهره‌اند به خاطر این است که از درک باطن قرآن بی‌بهره‌اند.
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین ادامه داد: قرآن حقیقتی متحول کننده برای انسان است و اعتکاف فرصت بسیار خوبی برای شناخت حقیقت الهی و معنوی است.
وی اعتکاف را مقدمه شب قدر دانست و افزود: ماه‌های رجب و شعبان و اعمالی که در آن انجام می‌دهیم ما را برای شب قدر آماده می‌کند و اعتکاف تمرین جدی برای ایام قدر است.
عابدینی با اشاره به این‌که اعتکاف احیاگری ذکر است، اضافه کرد: نام قرآن ذکر است و خدا فرموده ذکر آن است که من برای شما نازل کرده‌ام و امروز حمایت از کشورهای مسلمان و مظلوم منطقه و ایستادگی در مقابل دشمنان ذکر به حساب می‌آید.
امام‌جمعه قزوین با اشاره به نقش اثرگذار رهبری در منطقه، افزود: این‌که سوریه تا امروز مقاومت کرده و شرارت‌های اسرائیل زمین‌گیر شده است به خاطر وجود مرد اهل ذکری چون رهبر معظم انقلاب است.
وی ارتباط باخدا، حسابرسی اعمال گذشته و برنامه‌ریزی برای آینده را سه کار مهمی معرفی کرد که جوانان باید در ایام اعتکاف انجام دهند.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان