۲۸/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۸ سه شنبه

صبح قزوین توزیع شیر در بین ۱۶۷ هزار دانش آموز استان قزوین
کد خبر: ۱۶۹۸۱ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

کارشناس مسئول تغذيه رايگان آموزش و پرورش خبر داد:

توزیع شیر در بین ۱۶۷ هزار دانش آموز استان قزوین

ناصر معین الدین گفت: کلیه مدارس ابتدایی دولتی دخترانه و پسرانه، متوسطه دوره اول، مراکز شبانه روزی، پیش دبستانی های واقع در مدارس ابتدایی، مراکز کودکان بی سرپرست شبانه روزی بهزیستی جزء جامعه آماری طرح توزیع شیر خواهند بود.

توزیع شیر در بین ۱۶۷ هزار دانش آموز استان قزوین
به گزارش صبح قزوین ظهر امروز مراسم نمادین جشن شیر در مدرسه لوازم خانگی پارس واقع در شهرک مینودر قزوین  با حضور مسئولان آموزش و پرورش برگزار شد.
کارشناس مسئول تغذيه رايگان آموزش و پرورش استان قزوین و ناظر بر توزیع شیر در مدارس استان در گفت و گو با خبرنگار صبح قزوین اظهار کرد: توزیع شیر در مدارس از سال 1379 در کل کشور آغاز شد که با لطف دولتمردان و تخصیص اعتبارات لازم امسال هم شاهد اجرای این طرح در مدارس کشور و استان قزوین می باشیم.
ناصر معین الدین تعداد دانش آموزان استان قزوین که شیر در بین آنها توزیع خواهد شد را 167 هزار نفر دانست و افزود: این تعداد دانش آموز تا پایان اسفند ماه براساس اعتباراتی که پیش بینی شده است، شیر دریافت خواهند کرد.
این کارشناس خاطرنشان کرد: میزان اعتبارات تخخصیص داده شده برای استان قزوین یک میلیارد و 700 میلیون تومان می باشد که مرحله اول تا پایان اسفند ماه ادامه خواهد داشت.
چنانچه این میزان اعتبار افزایش پیدا کند در فروردین و اردیبهشت ماه نیز این طرح ادامه خواهد داشت.
کارشناس مسوول تغذیه اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین ادامه داد: در حال حاضر در هفته 2 نوبت شیر توزیع می شود که به صورت میانگین بین 22 الی 25 نوبت خواهد بود.
وی جامعه هدف را چنین ترسیم کرد: کلیه مدارس ابتدایی دولتی دخترانه و پسرانه، متوسطه دوره اول، مراکز شبانه روزی، پیش دبستانی های زمینه مدارس ابتدایی، مراکز کودکان بی سرپرست شبانه روزی بهزیستی جزء جامعه آماری این طرح خواهند بود.
معین الدین تصریح کرد: این طرح در راستای فرهنگ سازی مصرف لبنیات در کشور بنیان نهاده شده است تا از سوء تغذیه کودکان و نوجوانان جلوگیری کند.
چرا که گاها به علت کمبود وقت و یا عدم میل دانش اموزان بدون صرف صبحانه از منزل خارج می شوند که این امر مشکلاتی را در اینده برای آنها ایجاد می کند.
کارشناس مسئول تغذیه رایگان و نظارت بر شیر مدارس آموزش و پرورش استان قزوین در رابطه با مناقصه شیر در استان افزود: شیری که در حال حاضر در مدارس استان توزیع می شود خارج از این آگهی مناقصه می باشد که از شرکت های مربطه با صرف هزینه بیش از 85 میلیون تومانی خریداری شده است.
وی ادامه داد: روز 24 آذرماه شرکت برنده مناقصه شیر اعلام و قرارداد مربوطه با آن بسته می شود.
به طور حتم از هفته اول دی ماه روند توزیع شیر در استان بر حسب برنامه توسط شرکت برنده انجام خواهد شد.
این کارشناس تاکید کرد: شیری که در حال حاضر در مدارس به صورت رایگان بین دانش اموزان توزیع می شود در سلامت کامل است.
این شیر دارای 2/5 درصد چربی، کاملا بهداشتی و تحت نظارت دستگاه های نظارتی استان شامل استاندارد، دانشگاه علوم پزشکی، معاونت غذا و دارو می باشد.
وی افزود: این سازمان ها براساس نظارتی که بر بخش های مختلف از جمله خرید، ورود شیر به کارخانه، تولید، توزیع تا مرحله رسیدن آن به دست دانش اموز دارند، اگر موردی خلافی را مشاهده نمایند گزارش داده تا اقدامات لازم انجام شود.
کارشناس مسئول تغذیه رایگان و نظارت بر شیر مدارس آموزش و پرورش استان قزوین در رابطه با شایعاتی مبنی بر اینکه شیر مزه آب می دهد توضیح داد: این امر خلاف واقع است.
چرا که ذائقه های افراد با هم متفاوت می باشد.
شیر پاستوریزه چون دمای کمتری  می بیند رطوبت آن کمتر تبخیر می شود.
معین الدین ادامه داد: شیر پاستوریزه که درمدارس توزیع می شود دارای مواد پروتئینی، کلسیم می باشد و بر شیر استرلیزه ارجحیت دارد.
وی ادامه داد: این شیر در دمای 4 درجه دارای ماندگاری 3 روز می باشد.
از این رو باید سریع مصرف شود.
چرا که در مدارس شرایط نگه داری مناسب نیست.
انتهای پیام/2004/خ

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان