۱۹/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۹ یکشنبه

صبح قزوین تدوين چشم انداز ۲۰ ساله شهرداري/ نبود اعتبارات لازم براي ساخت بيمارستان محمديه
کد خبر: ۱۶۹۴۱ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

رئيس شوراي شهر محمديه خبر داد:

تدوين چشم انداز ۲۰ ساله شهرداري/ نبود اعتبارات لازم براي ساخت بيمارستان محمديه

علي كاظمي گفت: چشم انداز ۲۰ ساله شهرداري محمديه را تدوين كرده ايم كه ساخت بيمارستان جزء اولويت هاي كاري ما بود؛ ولي به علت نبود اعتبارات لازم، اين پروژه پيشرفتي نداشته است.

تدوين چشم انداز ۲۰ ساله شهرداري/ نبود اعتبارات لازم براي ساخت بيمارستان محمديه
علي كاظمي علي آبادي در گفت و گو با خبرنگار صبح قزوين در رابطه با پروژه هاي شهري محمديه اظهار كرد: برنامه هاي شورا و شهرداري محمديه در سه دسته كوتاه مدت، ميان مدت و بلند مدت تقسيم بندي مي شود كه عملكرد شهري در سه زمينه تا به امروز موفق عمل كرده است.
رئيس شوراي شهر محمديه با بيان اينكه برنامه هاي كوتاه مدت بايد با بودجه همان سال صورت گيرد، ابراز داشت: اين پروژه ها در حوزه كاري محمديه عبارتند از؛ اقداماتي كه به عنوان برنامه هاي روزمره در دستور كار است و برنامه هايي كه بايد به زودي افتتاح شود.
پروژه فاز دوم شهداي گمنام كه به علت بارندگي به تاخير افتاده و اگر مساعدت هوا باشد تا يك ماه ديگر افتتاح خواهدشد.
وي اضافه كرد: سراي محله كه تا 90 درصد پيشرفت داشته، ساماندهي حمل و نقل در مهرگان، نامگذاري كوچه و معابر شهري، رفت و روب زباله ها كه به علت افزايش سكنه مجبور به افزايش قرارداد با پيمانكاران شديم.
كاظمي با اشاره به اينكه بحث شهرستان شدن شهر محمديه جزء برنامه هاي كوتاه مدت است كه با روي كار آمدن آقاي روزبه به عنوان استاندار جديد بيشتر پيگير اين امر هستيم، تاكيد داشت: بحث ساخت بيمارستان و شهرستان شدن جزء اولويت هاي كاري مسئولين شهري محمديه است كه مراحلش در وزارت كشور و استان طي شده است.
رئيس شوراي شهر محمديه در ادامه افزود: برخي مشكلات اين موارد است كه محمديه بايد دهستان داشته باشد كه فعلا 2 مورد داريم و در حال حاضر شهرك حصارخروان در حال شهر شدن است و الا از نظر جمعيت شهري مشكل نداريم؛ ولي اين از اختيارات رئيس جمهور است كه اگر در اين رابطه اجازه دهند، كارها پيش خواهد رفت.
اين مسئول به برنامه هاي ميان مدت اشاره كرد و ادامه داد: اين پروژه ها بايد طي 2 تا سه سال به انجام برسند كه عبارتند از؛ دارالقرآن محمديه كه كلنگ زني آن انجام شده و فقط به علت تغييراتي كه در نقشه آن به وجود آمد، دير شروع شده و اميدواريم با كمك سازمان ارشاد و اوقاف ساخت آن زودتر پيش برود.
وي در ادامه معرفي برنامه هاي ميان مدت محمديه اذعان داشت: كمربندي منطقه شش كه زير سازي، جدول گذاري و رفع معارض آن، ديوار كشي رودخانه شترك انجام شده و فقط بحث آسفالت آن كه 2 ميليارد و 100 ميليون تومان لازم است و اين پروژه بيش از 5 ميليارد خرج دارد و بيشتر در زمينه تامين امنيت آن نگراني داشتيم كه اميدواريم تا ارديبهشت سال بعد اين مسائل حل شده و شاهد افتتاح آن باشيم.
كاظمي همچنين در ادامه گفت: براي سهولت رفت و آمد شهروندان در اتوبان در حال ساخت پله برقي به صورت مشاركتي با بخش خصوصي هستيم و همچنين پارك 12 هكتاري در منطقه هفت، كه امسال كار ساخت آن شروع شده است.
رئيس شوراي شهر محمديه به برنامه هاي بلند مدت شهري اشاره و يادآور شد: بيمارستان محمديه كه طبق بودجه اي كه براي آن در نظر گرفته شده بود، بايد سه ساله انجام مي شد كه تا به امروز اقدامي دراين زمينه صورت نگرفته؛ زيرا اعتبارات لازم نرسيده است.
اين مسئول در ادامه خاطرنشان كرد: اما در بودجه امسال 18 درصد به ساخت بيمارستان تخصيص يافته كه اگر بخواهيم با بخش خصوصي مشاركت داشته باشيم؛ اين بيمارستان خدماتش خصوصي مي شود كه در برنامه كاري در نظر گرفته شده براي خدمات رساني به مردم بايد به صورت دولتي باشد.
كاظمي با تاكيد بر اينكه شهرك مهرگان به عنوان عضوي از پيكر شهر محمديه است مانند منطقه 6 و 7 كه اگر به آنجا رسيدگي نشود، معضلات و گرفتاريش گريبانگير محمديه هم خواهد شد، افزود: در حال حاضر ادارات مورد نياز را در اين منطقه مستقر مي كنيم كه يكي از برنامه هاي كوتاه مدت در مهرگان، بحث آتش نشاني است كه طي 2 ماه آينده افتتاح مي شود.
رئيس شوراي شهر محمديه اضافه كرد: در بحث نبود نانوايي در مهرگان هم فقط در زمينه مشكلات تجاري مثل آب، برق، گاز مسئله هست؛ كه طي جلساتي در حال رفع آن هستيم.
اين مسئول با بيان اينكه طرح هاي بلندمدتي براي مهرگان در نظر داريم، گفت: به علت نزديك بودن اين مكان به اتوبان در برنامه چشم انداز 20 ساله شهرداري تدوين كرده ايم تا در طرح هاي مشاركتي بزرگ بتوانيم در آنجا درآمد پايدار ايجاد كنيم.
پروژه هايي از قبيل؛ ساخت پارك، نمايشگاه خودرو، هتل، ورزشگاه، رستوران و نمايشگاه بين المللي در دست تصويب داريم.
وي به پروژه هايي در دست اقدام سال 93 كه هنوز تصويب نشده است اشاره و يادآور شد: تكميل آسفالت كمربندي منطقه شش، مسجد مهرگان كه 80 درصد آن انجام شده، پارك 12 هكتاري منطقه 7، مصلاي شهر محمديه كه تحت نظارت امام جمعه محمديه است، پارك 22 هكتاري در مهرگان، ترميم و لگه گيري و آسفالت هايي كه باقي مانده، جزء اين موارد است.
كاظمي در رابطه با درآمدهاي پايدار شهر محمديه، عنوان داشت: در زمينه درآمدهاي پايدار براي شهر؛ پروژه هايي با جذب سرمايه گذار و پيمانكاران قوي كشوري در نظر گرفته ايم مانند، ساختمان تجاري در روبروي مسجد جامع، بحث زرشك و كامان كه 25 درصد از كل پروژه براي شهرداري محمديه است.
همكاري در ساخت مجتمع تجاري منطقه شش كه هدف مان اين است در كوتاه مدت به مركز خريد مردم تبديل شود.
رئيس شوراي شهر محمديه در ادامه افزود: اين پروژه با سهام 30 درصد براي شهرداري و 70 درصد براي مالك در حال پيشرفت است و چون محمديه مركز و بخش و شهرستان است، مي خواهيم با اين مركز خريد سهولت رفت و آمد را براي مردم در شهرهاي اطراف نيز فراهم كنيم.
اين مسئول در پاسخ به اينكه چرا گفته مي شود شورا، شوراي شهرداري است، خاطرنشان كرد: اين موضوع كه شورا، بايد شوراي شهرداري يا شوراي شهر باشد بستگي به قانون شوراها و نظر دولت دارد.
به طور نمونه قانون مي گويد در اداره برق نبايد دخالتي داشته باشيم و فقط مشكلات را منعكس مي كنيم؛ البته مي توان به فرماندار گفت و او مسئولين اداره را بازخواست كند؛ ولي شورا نمي تواند.
اما در مقابل شورا مي تواند شهردار را بازخواست كرده و او را انتخاب يا بركنار كند.
وي به محدوديت هايي كه در اين زمينه وجود دارد اشاره و ادامه داد: با محدوديت هاي قانوني كه وجود دارد مي گويند شوراي شهرداري هستيم؛ چون حرف و نظر شورا را بيشتر شهرداري عمل مي كند.
كاظمي در ادامه توضيح داد: اصل 103 قانون اساسي مي گويد؛ استانداران، فرمانداران، مديران اجرايي استان ها و ساير مقامات كشوري كه از طرف دولت تعيين مي شوند؛ ملزم به رعايت مصوبات شوراها هستند.
ايراد مسئله اين است كه اگر اين افراد به قانون عمل نكنند شورا قادر به انجام كاري نيست؛ اما مي توانيم در اينگونه موارد شهردار را استيضاح كنيم.
رئيس شوراي شهر محمديه در خصوص كناره گيري اش از عضويت شوراي عالي استان ها، اظهار كرد: شش سال جزء نفرات شوراي عالي استان ها در كشور بوده و با سمت رئيس برنامه و بودجه خدمت مي كردم؛ البته سابقه ندارد كسي اين مدت در اين جايگاه حضور داشته باشد.
ولي نظرم اين است كه شوراي شهرستان و استان حالت خنثي دارد.
اين مسئول در ادامه افزود: اما در راس شوراي عالي كه آقاي چمران مديريت داشتند؛ حضورشان موثر و ارزشمند بود.
از عملكرد شوراي عالي استان ها رضايت كامل دارم اما عملكرد شوراي شهرستان و استان به نظرم رضايت مند نبوده است.
وي در پايان خستگي ناشي از سفرهاي مختلفي كه بايد به استان هاي ديگر مي كرد را يكي از علل انصراف خود دانست و گفت: در اين برهه از زمان كه شهر در حال بزرگ شدن است و از طرفي در حال تبديل شدن به دومين شهر بعد از قزوين مي باشد و قرار است مركز شهرستان شود؛ به نظرم خدمت كردن در اين جايگاه از سمت هاي ديگر بالاتر است.
انتهاي پيام/2002/خ

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان