۲۳/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۳ پنجشنبه

صبح قزوین دکتر رفیعی به دلیل عوارض دوران دفاعش از دنیا رفته است
کد خبر: ۱۶۱۴۶ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

مدیر کل اداره ارشاد قزوین:

دکتر رفیعی به دلیل عوارض دوران دفاعش از دنیا رفته است

مدیر کل اداره ارشاد قزوین گفت: دکتر سعید رفیعی به یک معنا شهید محسوب می شود و شکی در این نیست زیرا وی به دلیل عوارض دوران دفاعش از دنیا رفته است.

دکتر رفیعی به دلیل عوارض دوران دفاعش از دنیا رفته است
محمد حسین شفیعی ها، مدیر کل اداره ارشاد قزوین، در مصاحبه با صبح قزوین، در رابطه با نحوه مرگ دکتر رفیعی و تعامل بنیاد شهید با این موضوع اظهار کرد: من اشرافی به شرایط بنیاد شهید ندارم که ضمن چه شرایطی فردی را شهید تلقی می کنند اما اصل ماجرا اینست که آن مرحوم تلاش روشنی را در جهت استحکام دین، اسلام و انقلاب انجام داده است.
وی افزود: به هر حال ایشان جانباز و ایثارگر بوده و طبیعتا این وجه آن مشخص است که به دلیل عوارض دوران دفاعش در این مدت محدود عمر خود از دنیا رفته است.
این مدیر فرهنگی استان اذعان داشت: دکتر محمود رفیعی به یک معنا شهید محسوب می شود و شکی در این نیست.
وی خاطر نشان کرد: بخاطر خدمات و عملکرد ایشان حتی در دوران بعد از دفاع مقدس، علی الخصوص عرصه های علمی و فرایند کاملی که طی کرده اند نمی توان از مسئله مرگ چنین شخصیتی به راحتی عبور کرد.
شفیعی ها ادامه داد: این استاد دانشگاه در دوران جوانی و نوجوانی در جبهه های نبرد حضور پیدا کرده و به تکلیف خود در آن زمان خاص عمل کرده است.
پس از پایان دفاع مقدس نیز از علم آموزی و ارتقاء سطح علمی غفلت نکرد و توانست تا سطح هیات علمی رشد کرده و همچنان در خدمت انقلاب باشد.
وی تصریح کرد: با تمام این توصیفات، مقام ایشان بسیار روشن است و طبیعتا برای چنین افرادی اگر هم مرگشان با ضوابط و معیارهای بنیاد شهید هم خوانی ندارد بالاخره باید در کنار شهدایی که رسما شهید تلقی می شوند مقام شامخی نیز برای این افراد در نظر گرفته شود.
این مسئول تاکید کرد: اگر بنیاد شهید و امور ایثارگران به عنوان سازمانی که متولی امور شهدا خود را از مقوله رسیدگی به امور این عزیران فارغ بداند جای تامل دارد.
اگر هم قانون مربوطه ایرادی دارد باید اصلاح شود زیرا جانبازان و ایثارگران سرمایه های این نظام و انقلابند و نباید به واسطه فوتشان نسبت به فداکاری ها و ایثارگری هایشان بی تفاوتی صورت گیرد.
انتهای پیام/6001/خ

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان