۲۵/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۵ شنبه

صبح قزوین کری خواستار امضای پیمان راهبردی شد/ کشته شدن ۱۰ عضو طالبان
کد خبر: ۱۶۰۹۴ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

کری خواستار امضای پیمان راهبردی شد/ کشته شدن ۱۰ عضو طالبان

درخواست وزیر خارجه آمریکا برای امضای پیمان راهبردی واشنگتن و کابل در ۲۰۱۳ و کشته شدن ۱۰ عضو طالبان و بازداشت چهار شبه نظامی از جمله رویدادهای اخیر افغانستان به شمار می رود.

کری خواستار امضای پیمان راهبردی شد/ کشته شدن ۱۰ عضو طالبان
به گزارش صبح قزوين به نقل از شینهوا، یک پلیس افغانی اعلام کرد در جریان عملیات پلیس در شمال این کشور "ملا ثبات الله" یکی از سرکردگان طالبان بازداشت شد.
بر این اساس، نیروهای افغانی به یک منزل مسکونی در شهر شبرغان مرکز ولایت جوزجان حمله کرده و سرکرده طالبان را که بمب گذاری های انتحاری و کنار جاده ای را در این ولایت سازماندهی می کرد، بازداشت کردند.
خبر دیگر اینکه وزارت کشور افغانستان در بیانیه ای اعلام کرد در جریان عملیات ارتش، پلیس، اداره جاسوسی و همچنین نیروهای ناتو در 24 ساعت گذشته در بخش های مختلف این کشور 10 عضو طالبان کشته و سه فرد دیگر بازداشت شدند.
ارتش، پلیس، اداره جاسوسی افغانستان و نیروهای ناتو عملیات پاکسازی را در ولایت های لغمان، پروان، قندهار، زابل، وردک، هلمند و نیمروز انجام دادند و موفق به ضبط تسلیحات طالبان و خنثی سازی چندین بمب کنار جاده ای شدند.
در این بیانیه به تلفات نیروهای امنیتی اشاره نشده و سرکردگان طالبان نیز هنوز در این باره اظهار نظر نکرده اند.
همچنین منابع افغانی اعلام کردند که دو سرکرده طالبان به نامهای "نور سید" و "عزت الله" در حمله هوایی در ولایت وردک در شرق این کشور کشته شدند.
خبر دیگر اینکه در پی موافقت اعضای ریش‌ سفیدان قبایل افغانستان در لویه جرگه با پیمان راهبردی واشنگتن و کابل، جان کری وزیر خارجه آمریکا خواستار امضای این توافقنامه تا پایان سال جاری شد.

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان