۱۹/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۹ یکشنبه

صبح قزوین ورود معترضان تایلندی به ساختمان وزارت اقتصاد/ افزایش نارضایتی ها از عملکرد نخست‌ وزیر استرالیا
کد خبر: ۱۶۰۹۲ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

ورود معترضان تایلندی به ساختمان وزارت اقتصاد/ افزایش نارضایتی ها از عملکرد نخست‌ وزیر استرالیا

بهبود وضعیت جسمانی نخست‌ وزیر سابق مالزی، ورود معترضان تایلندی به ساختمان وزارت اقتصاد و افزایش نارضایتی ها از عملکرد نخست‌ وزیر استرالیا از جمله خبرهای مربوط به قاره آسیا به شمار می رود.

ورود معترضان تایلندی به ساختمان وزارت اقتصاد/ افزایش نارضایتی ها از عملکرد نخست‌ وزیر استرالیا
به گزارش صبح قزوين
مالزی رویترز از بهبود وضعیت جسمانی ماهاتیر محمد نخست‌ وزیر سابق مالزی خبر داد که به دلیل عفونت ریه در بیمارستان بستری شده بود.
محمد در سالهای 1981 تا 2003 به عنوان چهارمین نخست وزیر مالزی فعالیت کرده است و در سال 2010 نیز به دلیل عفونت ریه در بیمارستانی در شهر ملبورن استرالیا بستری شده بود.
تابلند رسانه ها با اشاره به برگزاری بزرگترین تظاهرات ضد دولتی در تایلند از سال 2010 تاکنون گزارش دادند که معترضان امروز دوشنبه با وجود هشدار پلیس ضد شورش مقابل ساختمان های دولتی و تلویزیون دولتی در بانکوک تجمع کرده و شعارهایی را علیه نخست وزیر سر داده و بر لزوم استعفای یینگلوک شیناواترا تاکید کردند.
در همین حال دهها نفر از معترضان به طرح عفو عمومی که به تاکسین شیناواترا برادر همسر نخست وزیر اجازه بازگشت به سیاست را با وجود محاکمه در اعتراضات 2008 می دهد، وارد ساختمان وزارت اقتصاد شدند.
استرالیا همزمان با افشای جاسوسی کانبرا از جاکارتا و شنود مکالمات اعضای خانواده "سوسیلو بانبانگ یودهویونو" رئیس جمهوری اندونزی، و اعضای کابینه اش در سال 2009، آخرین نظرسنجی ها حکایت از افزایش نارضایتی ها و کاهش محبوبیت "تونی آبوت" نخست‌ وزیر محافظه‌ کار استرالیا، در مقایسه با نظرسنجی های ماه سپتامبر دارد.
با وجود پیروزی آبوت در انتخابات پارلمانی سال جاری و کسب 53.
5 درصد آرا، سیاست های دولت از جمله رسیدگی نکردن به وضعیت پناهجویان که با استفاده از قایق وارد این کشور می شوند و همچنین مسئله تغییرات آ‌ب و هوایی به انتقادها علیه نخست وزیر دامن زده است و معترضان در روزهای اخیر با برگزاری تظاهرات خواستار رسیدگی دولت به وضعیت پناهجویان شده اند.
سریلانکا سریلانکا امروز دوشنبه خواستار تلاش جهانی برای مبارزه با تروریسم شد.
کامبوج مخالفان کامبوجی از برگزاری تظاهرات ضد دولتی در ماه آتی خبر داده و خواستار انجام تحقیقات درباره تخلف انتخاباتی در جولای گذشته و پیروزی حزب حاکم در انتخابات شدند.
 منبع: مهر

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان