۱۱/ذو القعدة/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۳۰ یکشنبه

صبح قزوین سودی که اروپا از توافق ایران و ۱+۵ می برد
کد خبر: ۱۶۰۸۶ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

سودی که اروپا از توافق ایران و ۱+۵ می برد

یک رسانه صهیونیستی نوشته است اروپا یکی از اصلی ترین طرف هایی است که توافق به دست آمده میان تهران و کشورهای ۱+۵، و رفع برخی از تحریم های ایران سود می برد.

سودی که اروپا از توافق ایران و ۱+۵ می برد
به گزارش صبح قزوين به نقل از جروزالیم پست، به عنوان بخشی از توافق انجام شده میان کشورهای 1+5 و ایران، بخش های کلیدی رفع تحریم ها مربوط به مبادلات قطعات خودرو و دسترسی به منابع خارجی است.
به نوشته این روزنامه چاپ سرزمین های اشغالی، کارشناسان آلمانی و اسرائیلی معتقدند که اروپا یکی از طرفهایی است که سود زیادی از رفع تحریم های ایران می برد.
"امانوئل ناوون" از کارشناس اسرائیلی در این رابطه می گوید : رفع برخی از تحریم ها سبب می شود تا خودروسازان اروپایی از جمله بی ام دبلیو (بی ام و)، رنو، پژو، مرسدس بنز، آئودی، روور و فولکس واگن منافع زیادی را کسب کنند.
ناوون که رئیس بخش علوم سیاسی و ارتباطات در دانشکده ارتدوکس بیت المقدس اشغالی است در ادامه گفت : بر اساس توافق امضا شده ایران در طی شش ماه آینده هفت میلیارد دلار از دارایی های مسدود شده خود را به دست می آورد.
این مبلغ شامل بخشی از از پول های مسدود شده ایران در بانک های خارجی، و رفع برخی محدودیت ها در بخش صادرات محصولات پتروشیمی، فلزات گران بها و قطعات هواپیما و خودرو است.
پروفسور "جرالد اشتاین برگ" از کارشناسان علوم سیاسی در کشور آلمان نیز در این رابطه گفت : اشتیاق دولت انگلیس برای عادی سازی روابط با ایران و دنباله روی دیگر کشورهای اروپایی از این تصمیم برای عقد قرارداهای چشمگیر با تهران، نشان می دهد که این کشورها از اقدامات ایران حمایت می کنند و این در حالی است که آنها در گذشته به فعالیت های ایران در کشورهای مختلف اعتراض داشتند.
به اعتقاد این کارشناس آلمانی، اقدام کشورهای اروپایی برای عادی سازی روابط با ایران قدرت نفوذ آنها در خاورمیانه را کاهش می دهد.
این در حالی است که خبرهایی درباره مذاکره تهران با شرکت های عظیم نفتی شل و توتال برای بازگشت به ایران در جریان است.
بر اساس این گزارش، پیش از سخت شدن تحریم ها، حجم مبادلات ایران و کشورهای اروپایی 20 میلیارد یورو بود که بازگشت سطح مبادلات دو طرف به این رقم می تواند فواید زیادی را نصیب کشورهای اروپایی کند و در میان این کشورها آلمان بدون شک بیشترین سودها را خواهد برد.

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان