۱۹/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۹ یکشنبه

صبح قزوین آمریکا از اقدامات پکن بر فراز آبهای دریای چین انتقاد کرد
کد خبر: ۱۵۹۹۸ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

آمریکا از اقدامات پکن بر فراز آبهای دریای چین انتقاد کرد

کاخ سفید با ابراز نگرانی آمریکا از طرح چین برای ایجاد یک منطقه دفاع هوایی بر فراز آبهای دریای چین شرقی درباره پیامدهای این اقدام هشدار داد.

آمریکا از اقدامات پکن بر فراز آبهای دریای چین انتقاد کرد
به گزارش صبح قزوين به نقل از پایگاه اینترنتی الجزیره، کاخ سفید اعلام کرد طرح چین برای ایجاد یک منطقه دفاع هوایی بر فراز آبهای دریای چین شرقی، واشنگتن را نگران کرده است، زیرا باعث افزایش تنش ها در منطقه بر سر جزایر مورد مناقشه می شود.
جان کری وزیر خارجه آمریکا نیز در گفتگو با الجزیره با تاکید بر تعهدات واشنگتن در قبال توکیو گفت: اقدام یکجانبه در دریای چین شرقی شامل تلاش برای تغییر وضعیت کنونی در دریای چین شرقی است و نه تنها باعث افزایش تنش در منطقه شده بلکه می تواند خطر بروز جنگ را به همراه داشته باشد و به همین خاطر از چین می خواهیم تا خویشتنداری خود را حفظ کرده و با ژاپن و دیگر کشورهای درگیر در این مسئله رایزنی کند.
چاک هیگل وزیر دفاع آمریکا نیز با طرح این ادعا که 70 هزار نیروی نظامی در ژاپن و کره جنوبی حضور دارند، گفت: آمریکا حریم هوایی اعلام شده توسط چین را به رسمیت نمی‌شناسد.
بنا بر اعلام وزارت دفاع چین، هواپیماهایی که وار حریم هوایی این منطقه شوند یا باید از مقررات چین تبعیت کنند با اقدامات دفاعی اضطراری چین مواجه شوند.
در این طرح چین از هواپیماهایی که وارد این منطقه می شوند، خواسته است تا برنامه پرواز خود را ارائه دهند و یک کانال ارتباطی دو طرفه ایجاد کنند و به موقع به سوالات چین پاسخ صحیح دهند.
ژاپن نیز به این اقدام چین اعتراض شدیدی کرده و آن را اقدامی "تحریک آمیز" خوانده است.
تایوان هم که مدعی مالکیت جزایر کنکاکو است در خصوص این تصمیم چین ابراز تاسف کرده است.

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان