۲۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۷ دوشنبه

صبح قزوین بخش مبارزه با هاری، در مرکز بهداشت شهرستان آوج تجهیز شد
کد خبر: ۱۵۹۸۱ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

اقدامات پیشگیرانه و درمانی هاری؛

بخش مبارزه با هاری، در مرکز بهداشت شهرستان آوج تجهیز شد

با توجه به اهمیت اقدامات پیشگیرانه و درمانی هاری و در راستای خدمت رسانی مناسب به افراد حیوان گزیده، روز ۲۹ آبان ۱۳۹۲ امکانات مورد نیاز بخش(سایت) هاری مرکز بهداشت شهرستان آوج تهیه و این بخش تجهیز شد.

بخش مبارزه با هاری، در مرکز بهداشت شهرستان آوج تجهیز شد
به گزارش صبح قزوین به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قزوین، افتتاح بخش مذکور در روستای حصار ولی عصر(عج) با توجه به مسافت طولانی آن و روستای اردلان از مرکز شهرستان آوج و برف گیر بودن این مناطق انجام شده است.
به همین منظور با هماهنگی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قزوین و با همکاری دهیاری و شورای اسلامی روستای حصار ولی عصر(عج) بخش مذکور با حضور ابوذر رئیسوندی کارشناس بیماری های مشترک انسان و دام (زئونوز) شبکه بهداشت ـ درمان شهرستان آوج راه اندازی شد.
یاد آور می شود، حیوان گزیدگی و بیماری هاری از جمله چالش های عمده بهداشتی بوده و در صورت عدم درمان به موقع و در نتیجه بروز علائم هاری، صددرصد کُشنده است.
همچنین، در شش ماهه اول سال جاری 102 مورد حیوان گزیدگی در شهرستان آوج رخ داده که تمام موارد به طور کامل تحت درمان پیشگیرانه قرار گرفته اند.
شستشوی زخم و ضدعفونی کردن آن و تزریق سرم و واکسن هاری از جمله اقدامات حیاتی می باشد که در بخش مبارزه با هاری انجام می شود.
انتهای پیام/

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان