۰۳/ذو القعدة/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۲۲ شنبه

صبح قزوین روزهای پرکار ۵ وزیر اقتصادی در مجلس
کد خبر: ۱۵۸۳۹ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

روزهای پرکار ۵ وزیر اقتصادی در مجلس

بر اساس برنامه هفتگی مجلس ۵ وزیر اقتصادی دولت میهمان کمیسیون‌ها خواهند بود، تا به سؤالات نمایندگان پاسخ دهند همچنین تفحص از شرکت ملی نفت و صنعت فولاد در دستور کار است.

روزهای پرکار ۵ وزیر اقتصادی در مجلس
به گزارش صبح قزوين، برنامه هفتگی کمیسیون‌های اقتصادی مجلس برای هفته آینده منتشر شد.
* کمیسیون اصل 90 بر این اساس کمیسیون اصل 90 قانون اساسی در روز سه‌شنبه نشستی با علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار خواهد کرد.
همچنین کارگروه ارتقای سلامت اداری روز یکشنبه برای رسیدگی به پرونده‌های مطرح شده تشکیل جلسه خواهد داد.
* کمیسیون تولید ملی کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای سیاست‌های کلی اصل 44 قانون اساسی روز یکشنبه پیشنهادات واصله در خصوص دور دوم طرح اصلاح موادی از قانون بخش تعاونی اقتصاد جمهوری اسلامی ایران را بررسی خواهد کرد.
در روز سه‌شنبه نیز طرح اصلاح موادی از قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل 44 قانون اساسی و همچنین پیش‌نویس طرح اصلاح برخی از قوانین درخواست‌های حمایت از تولید در کنار گزارش تفریغ قانون بودجه سال 90 کل کشور بررسی خواهد شد.
* کمیسیون‌های مشترک به گزارش فارس، کمیسیون مشترک رسیدگی به طرح تشکیل سازمان مبارزه با مفاسد اقتصادی در ادامه جلسات خود طرح تشکیل این سازمان را در دستور کار قرار داده و نیز کمیسیون مشترک طرح تأسیس سازمان ملی استاندارد در خصوص طرح تأسیس این سازمان جلسه‌ای برگزار خواهد کرد.
* کمیسیون اقتصادی همچنین کمیسیون اقتصادی مجلس روز یکشنبه مصوبه مجمع عمومی بانک مرکزی در خصوص بدهی‌ها از جمله بدهی بانک ملی ایران را بررسی خواهد کرد و در روز سه‌شنبه برخی از نمایندگان مجلس از جمله موسوی‌نژاد تقاضای تحقیق و تفحص از عملکرد وزارت امور اقتصادی و دارایی را ارائه خواهد کرد.
بر اساس این گزارش، علی‌اصغر زارعی، مهرداد بذرپاش، موسی‌الرضا ثروتی، ایرج ندیمی، علی ایران‌پور، مصطفی افضلی‌فرد و مهناز بهمنی خواستار پاسخگویی وزیر امور اقتصادی و دارایی به سؤالات خود هستند.
علاوه بر این موضوع، احمد بخشایش و محمدحسین میرمحمدی از وزیر صنعت، معدن و تجارت برای پاسخگویی به سؤالات خود در کمیسیون دعوت کردند.
* کمیسیون انرژی همچنین کمیسیون انرژی روز یکشنبه در خصوص تقاضای تحقیق و تفحص سیدمهدی موسوی‌نژاد، سیدمحمود میرکاظمی مبنی بر عملکرد شرکت ملی نفت ایران و نحوه فروش نفت در روز یکشنبه تصمیم‌گیری خواهد کرد.
این کمیسیون روز سه‌شنبه نیز میهمان وزیر نیرو جهت پاسخگویی به سؤالات و تحقیق و تفحص عبدالرضا عزیزی، محمدرضا رضایی، محمدسعید اربابی، عبدالکریم هاشمی، حمیدرضا مشهدی عباس، ایرج ندیمی، سیدمحمد بیاتیان، امید کریمیان، نادر قاضی‌پور و شمس‌الله بهمئی خواهد بود.
در روز سه‌شنبه نیز وزیر نفت در کمیسیون انرژی پاسخگوی سؤالات آقایان الیاس نادران، قاسم جعفری، حمید رسایی خواهد بود.
* کمیسیون برنامه و بودجه کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس روز یکشنبه به لایحه اصلاح قانون بودجه سال 92 اعاده شده از شورای نگهبان و نیز طرح تشکیل سازمان مدیریت برنامه‌ریزی و بهره‌وری رسیدگی خواهد کرد.
روز دوشنبه نیز وزیر راه و شهرسازی برای پاسخ به سؤال نمایندگان راهی مجلس می‌شود.
روز سه‌شنبه وزیر نیرو جهت تشریح برنامه‌ها و بیان مشکلات اعتباری طرح‌های در دست اجرا به نمایندگان گزارش ارائه می‌کند.
* کمیسیون صنایع و معادن کمیسیون صنایع و معادن مجلس نیز روز یکشنبه پذیرای گزارش سازمان نظام مهندسی معدن در خصوص عملکرد و برنامه‌های سازمان مذکور است.
همچنین اعضای هیئت تحقیق و تفحص از صنعت فولاد کشور در این روز توسط کمیسیون تعیین خواهد شد.
روز دوشنبه وزیر صنعت، معدن و تجارت برای پاسخگویی به سؤالات مهناز بهمنی، محمدرضا تابش، محمدرضا پورابراهیمی، روح‌الله عباس‌پور و غلامرضا اسداللهی حاضر خواهد شد.
در این جلسه وزیر صنعت، معدن و تجارت در خصوص طرح شبکه بازرسی و نظارت مردمی (شبنم و ایران کد) گزارشی به نمایندگان کمیسیون ارائه می‌کند.
روز سه‌شنبه نیز رئیس صندوق توسعه ملی در خصوص برنامه‌های این صندوق گزارشی به نمایندگان خواهد داد.
منبع: فارس

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان