۲۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۱ سه شنبه

صبح قزوین حضرت زهرا(س) الگوی تمام عیار محبت به همسر و فرزندانش بود
کد خبر: ۱۵۷۸۰۹ نویسنده: حجت الاسلام کاظم لو تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۱/۱۱ ساعت: ۱۱:۵۱ ↗ لینک کوتاه

مدیر حوزه علمیه خواهران قزوین:

حضرت زهرا(س) الگوی تمام عیار محبت به همسر و فرزندانش بود

مدیر حوزه علمیه خواهران قزوین ضمن اشاره به جایگاه والای صدیقه طاهره(س) ابرازکرد: حضرت زهرا(س) الگوی تمام عیار محبت به فرزندان و همسر بودند.

حضرت زهرا(س) الگوی تمام عیار محبت به همسر و فرزندانش بود
حجت الاسلام رضا کاظم لو، مدیر حوزه علمیه خواهران قزوین در گفتگو با خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ، درباره جایگاه رفیع حضرت زهرا(س) ابراز کرد: خداوند متعال در خلقت حضرت زهرا(س) بسیار سخت‌گیری نموده و برای پیامبر شرایط خاصی در نظر گرفت.
وی افزود: خداوند برای عطای حضرت فاطمه(س) به پیامبر، شرایط ویژه‌ای را قائل شد که اولین آن گذشت سن حضرت رسول(ص) از 40 سال بود، همچنین مبعوث شدن حضرت محمد(ص) به رسالت و خوردن غذای ویژه و اعتکاف ویژه بود از دیگر شرایط بود تا زمینه دریافت حضرت زهرا(س) فراهم گردد.
مدیر حوزه علمیه خواهران قزوین تاکید کرد: شرایطی که خداوند برای پیامبر در نظر گرفته است نشان از وجود پربرکت حضرت زهرا(س) است که یکی از برکاتش این است که ایشان توانست مادر 12 امام شیعه و الگوی حکومتی حضرت مهدی(عج) شود.
وی درباره رفتار حضرت فاطمه(س) در ایام کودکی، ابراز کرد: ایشان در زمان حیات مادر و پدر بزرگوارش نهایت احترام را برای والدین خود قائل بود و در حدی نسبت به رسول الله(ص) مبادی آداب بود که هرگز از لحن رسمی نسبت به پدر خود، فاصله نمی‌گرفت.
کاظم لو اضافه کرد: در جامعه امروز جایگاه پدران و مادران در خانواده‌ها دچار تزلزل شده و احترام کافی به آنان نمی‌شود، در این شرایط رفتار حضرت زهرا(س) می‌تواند الگوی مناسبی برای احترام به والدین باشد.
وی صدیقه کبری(س) را الگویی تمام عیار در ازدواج دانست و گفت: حضرت زهرا(س) در حین اینکه استقلال نظر در انتخاب همسر داشت، نسبت به نظر پدر نیز کمال احترام را قائل شد و همچنین تمام موازین دینی را در هنگام رفتن به خانه داماد در نظر گرفت.
مدیر حوزه علمیه خواهران قزوین اظهار کرد: جزئیات زندگی حضرت زهرا در هنگام ازدواج، الگوی بسیار مهمی برای زندگی است از جمله اینکه جهاز ایشان شامل ضروریات اولیه یک زندگی بود که امروزه نیز می‌توان برای تهیه جهازیه به این الگو تمسک جست.
وی خاطر نشان کرد: حضرت زهرا(س) یک الگوی تمام عیار برای شوهر داری است، حضرت علی(ع) اقرار می‌کند که در زمانی که همه اهل مدینه با من خصومت و دشمنی داشتند، با دیدن حضرت فاطمه(س) در خانه، تمام غم‌ها را فراموش می‌کردم.
کاظم لو در ادامه افزود: همسران نیز امروزه می‌توانند به گونه‌ای عمل کنند که در اوج سختی و غم‎ها، با دیدن یکدیگر تمام مشکلات را فراموش کنند.
این کارشناس مذهبی ابراز کرد: صدیقه کبری(س) با وجود اینکه در زمان حیات خود بسیار پرمشغله و درگیر بودند اما در هیچ جای تاریخ نقل نشده که ایشان نسبت به فرزندان خود کم محبتی داشته باشد.
وی ادامه داد: حضرت زهرا(س) الگوی تمام عیاری است در ابراز محبت نسبت به فرزندان و همسر خود و در سراسر زندگی ایشان، همیشه فرزندان با کلمات محبت آمیز خطاب می‌شدند.
مدیر حوزه علمیه خواهران قزوین یادآور شد: امروزه فرزندان از خانه فراری هستند زیرا پدران و مادران نسبت به فرزندان کم محبت هستند؛ والدین و به ویژه مادران که محور محبت خانواده هستند، باید در خانه فرزندان را مورد محبت قرار دهند و برای فرزندان شخصیت قائل شوند.
وی در پیایان گفت: بهتر است امروزه به جای مراسمات ساده‌ای که باب شده، از این بانوی والامقام برای سراسر زندگی فردی و اجتماعی خود الگو بگیریم.
انتهای پیام/7006

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان