۰۶/ذو القعدة/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۲۵ سه شنبه

صبح قزوین در نرمش قهرمانانه باید دشمن را به خوبی شناخت و مدیریت نمود
کد خبر: ۱۵۷۴۶ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

وزیر سابق اطلاعات:

در نرمش قهرمانانه باید دشمن را به خوبی شناخت و مدیریت نمود

مصلحی گفت: نرمش قهرمانانه به منزله کوتاه آمدن از حقوق ملت، نظام و انقلاب نیست بلکه باید دشمن را به خوبی شناخت و مدیریت نمود. نرمش قهرمانانه یعنی دشمن را که در دشمنی با نظام می باشد مدیریت کنیم.

در نرمش قهرمانانه باید دشمن را به خوبی شناخت و مدیریت نمود
به گزارش صبح قزوین حیدر مصلحی وزیر سابق اطلاعات در همایش فرشته های سوسنگرد که در سالن آمفی تئاتر شهید رجایی دانشگاه فرهنگیان قزوین برگزار شد، اظهار کرد: سوسنگرد جایی است که آزمون های بزرگی برای انقلاب در آن شکل گرفت و ماهیت بسیاری از افراد در آن مشخص شد.
در این رخداد تاریخی مشاهده شد که عده قلیلی توانستند در مقابل استراتژی بزرگ دشمن بایستند و آن را درهم شکسته و نابود کنند.
وی ابراز داشت: در منطقه سوسنگرد، جوانان ایرانی با توکل بر خداوند، زیرکی مقام معظم رهبری و همراهی شهید چمران موفق به پیروزی و شکست حصر آبادان شدند.
وزیر سابق اطلاعات با اشاره به هفته بسیج افزود: تقارن هفته بسیج با آزاد سازی سوسنگرد، تقارن مبارکی است چرا که بسیجیان در زمان ۸ ساله دفاع مقدس، نشان دادند که حرف ولایت، حجت تمام بر آنهاست.

مصلحی قرار گرفتن نظام در مسیر دین و ولایت و الگوبودن نظام برای سایر حکومت ها را عامل مهمی در موفقیت های این نظام برشمرد و اظهار داشت: از ابتدای شکل گیری این انقلاب و آنچه که هدف تشکیل آن بود منجر شد، نظام در مسیری گام بردارد که موجب یاس و ناامیدی دشمنان شده و به لطف مردان بزرگش به یک الگوی جهانی تبدیل شود.

در نرمش قهرمانانه باید دشمن را به خوبی شناخت و مدیریت نمود وزیر سابق اطلاعات یادآور شد: فرمایشات دیروز مقام معظم رهبری در بین دهها هزار فرمانده بسیجی دارای سرچشمه های فراوان حکمت بود که خداوند آن را در اختیار رهبر انقلاب داده است.
بیانات ایشان بسیار حکیمانه است و راه درست دشمن شناسی را به ما نشان می دهد.
اینکه در مقابل با دشمن چه باید کنیم.
رهبر انقلاب پرده دشمن را در صحبت های خود کنار زدند.
وی توصیه کرد: ممکن است دشمن در طول مدیریت خود بر علیه کشورمان از چهره های شناخته شده استفاده کند.
 مواظب باشید فضاسازی ها و مباحث مختلف و جو سازی ها ما را از راه بیرون نبرد و از مسیر ولایت خارج نکند.
این مقام مسئول تصریح کرد: نرمش قهرمانانه که در فرمایشات مقام معظم رهبری بود به منزله کوتاه آمدن از حقوق ملت، نظام و انقلاب نیست بلکه باید دشمن را به خوبی شناخت و مدیریت نمود.
نرمش قهرمانانه یعنی دشمنی را که همواره در حال دشمنی با نظام می باشد را مدیریت کنیم.
این همان کاری است که امام حسین(ع)در مقابله با  دشمن انجام داد و آنها را مدیریت کرد.
وی ادامه داد: باید دانست دشمن در تلاش است همین کار را بر علیه ما انجام دهد.
برای مثال در مذاکرات قبلی ژنو دشمن طی مدیرتی که انجام داد فرانسه را مامور به هم زدن روند مذاکرات نمود.
این به هم زدن بازی نشان از طراحی بزرگ دشمن برای مدیریت دارد.
حجت الاسلام مصلحی افزود: یکی از سرمایه گذاری های بزرگی که دشمن انجام داده این است که بغض و کینه آمریکا که در میان مردم ایران وجود دارد را بکاهند؛ برای همین فرانسه به عنوان پیش قراول بر هم زدن روند مذاکرات به جای آمریکا نقش بازی کرد.
این امر در راستای این است که ندای "مرگ بر آمریکا" از ایران برچیده و از آمریکا به جای دیگر رود.
وی تصریح کرد: دشمن در انجام مذاکرات به دنبال نتیجه گیری نیست بلکه مذاکره را برای مذاکره می خواهد.
از این رو باید حواسمان جمع باشد که اجازه مدیریت دشمن را در امور کشورمان ندهیم.
وزیر سابق اطلاعات تاکید کرد: در بحث نرمش قهرمانانه باید به سمت مدیریت موضوع رفت نه بهبود روابط.

 (20)

ریزش ها و رویش ها در راه مسقیم الهی، جزء طبیعت این راه است حجت الاسلام مصلحی به نکته مهمی در فرمایشات امیرالمومنین (ع) در خصوص قلیل بودن افراد در صراط مستقیم اشاره و تاکید کرد: این کلام الهی است که کسانی که در راه مستقیم و الهی قرار دارند در اقلیت هستند.
با وجود در اقلیت بودن تاریخ نشان می دهد که آنها همواره پیروز بوده اند.
طبیعت این راه ریزش های بسیار آن است.
حجت الاسلام مصلحی داشتن اطلاعات تاریخی را از ضروریات مردم دانست و تاکید کرد: حضرت زینب (س) وقتی بر بالای سر برادر شهیدش آمد فرمود "تو امروز به شهادت نرسیدی بلکه دوشنبه شهید شدی".
منظور آن حضرت اشاره به واقعه ثقیفه "روز به امامت نرسیدن امام علی (ع)" بود.
این گفته که بیانگر دانش اطلاعاتی و بصیرت حضرت زینب(س) است نشان از این واقعیت دارد که باید برای داشتن تحلیل درست تاریخ را از ابتدا تا انتها مرور کرد تا به بینش صحیح رسید.
وی ادامه داد: اگر سوابق و تاریخ افرادی که دارای مواضع زیگزاگی هستند را مرور کنیم در این صورت از عملکرد آنها متعجب نخواهیم شد.
برای مثال "شلمقانی" فردی عالم است که در دامن امام حسن عسگری(ع) پرورش یافت و بعد از غیبت صغری و قرار گرفتن عثمان ابن سعید به عنوان نماینده امام زمان(عج) در بین مردم، تمام یادداشت های خود در مورد امامت از بین برد و کتابی علیه امامت و ولایت نوشت.

وی ابراز کرد:  در طول 35 سال از عمر انقلاب اسلامی ایران حوادث بسیاری را مشاهده کرده ایم که نیاز به تجزیه و تحلیل دارد.
این حوادث دارای عبرت های بسیاری است که قابل شمارش نیست.

 این مقام مسئول تصریح کرد: نظام اسلامی که ساختار آن بر پایه اسلام بنیان نهاده شده با هیچ نامی قابل مقایسه نیست و ساختار حکومتی ولایت نمونه مشابه ندارد.
کسانی که در جستجوی نمونه مشابه آن در میان سایر حکومت ها هستند بدانند که این نظام و ولایت به مانند قیام عاشورا نمی توان برایش مشابه پیدا کرد.
انتهای پیام/2004

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان