۲۹/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۹ چهارشنبه

صبح قزوین برگزاری نمایشگاه دستاوردهای هسته ای کشور در دانشگاه
کد خبر: ۱۵۷۰۵ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

رئیس برگزاری نمایشگاه خبر داد:

برگزاری نمایشگاه دستاوردهای هسته ای کشور در دانشگاه

بیست و پنجمین نمایشگاه تخصصی دستاوردهای هسته ای کشور آذر ماه سال جاری در دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) برگزار می شود.

برگزاری نمایشگاه دستاوردهای هسته ای کشور در دانشگاه
به گزارش صبح قزوین به نقل از روابط عمومی دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره)، رئیس ستاد برگزاری نمایشگاه تخصصی دستاوردهای صنعت هسته ای کشور در نشست خبری که در سالن اجتماعات این دانشگاه برگزار شد، بیان کرد: بیست و پنجمین نمایشگاه تخصصی دستاوردهای هسته ای کشور دوم تا ششم آذر ماه در دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) قزوین برگزار می شود.
فرزاد جهان بین ادامه داد: این نمایشگاه طی سال های گذشته در 24 دانشگاه نظیر صنعتی شریف، چمران اهواز، شهید بهشتی و غیره برگزار شده است که حدود 100 هزار نفر تاکنون از این نمایشگاه ها بازدید کرده اند که متوسط بازدید روزانه 900 نفر بوده است.
وی افزود: این نمایشگاه توضیح محور است به طوری که بازدیدکنندگان از این نمایشگاه به گروه هایی تقسیم بندی شده و هنگام بازدید از غرفه های مختلف نمایشگاه، توضیحات لازم برای آنها ارائه می شود و این امکان وجود دارد که به طور همزمان 300 تا 400 نفر از نمایشگاه بازدید کنند.
رئیس ستاد برگزاری نمایشگاه تخصصی دستاوردهای صنعت هسته ای کشور عنوان کرد: در این نمایشگاه که شامل 21 غرفه است، چرخه کامل هسته ای به نمایش گذاشته شده که از اکتشاف سنگ معدن اورانیوم که اولین حلقه از چرخه سوخت هسته ای است، غرفه ها شروع می شود و کیک زرد، فرآوری اورانیوم، غنی سازی، تولید آلیاژهای نوین، پسمانداری، تولید آب سنگین و راکتور تحقیقاتی اراک و غرفه پژوهشکده ها از دیگر غرفه های این نمایشگاه است.
وی اعلام کرد: نمایشگاه تخصصی دستاوردهای هسته ای یک نمایشگاه هدفمند است و هماهنگی هایی در راستای بازدید دانشجویان و دانش آموزان با روسای دانشگاه ها و مدارس صورت گرفته است.
جهان بین یادآور شد: همچنین نشست های تخصصی نیز در کنار این نمایشگاه با حضور کارشناسان سازمان انرژی اتمی و اساتید دانشگاه برگزار می شود و این نمایشگاه از ساعت 8:30 صبح تا 12 و 13:30 تا 16:30 میزبان بازدیدکنندگان است.
وی با اشاره به مذاکرات هسته ای ایران اظهار کرد: در سال 82 برای نخستین بار مذاکرات هسته ای بین ایران و سه کشور اروپایی برقرار شد و از همان زمان نیز آنها اصرار داشتند که این صنعت در کشور ما تعطیل شود.
معاون فرهنگی دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) تأکید کرد: یکی از موضوعاتی که در بحث هسته ای باید مورد توجه قرار گیرد، عدم اعتماد به غرب است زیرا سابقه غرب، سابقه ای نیست که بشود به آن اعتماد کرد.
وی گفت: برای نمونه کره شمالی تعهد کرد تا تمام تأسیسات هسته ای خود را منهدم کند و در قبال آن از آمریکا 950 میلیون تن نفت سنگین بگیرد، کره شمالی به تمام تعهد خود عمل کرد ولی آمریکا تمام چیزی که به این کشور داد 50 هزار تن نفت خام بود و یا هند پذیرفت که به آمریکا در حمله به افغانستان کمک کند تا در قبال آن، آمریکایی ها تحریم ها را بردارند ولی آمریکا هیچگاه تمام تحریم ها را از هند برنداشت.
جهان بین اعلام کرد: بنابراین غرب قابل اعتماد نیست، البته باید مذاکره کرد ولی این مذاکره باید توام با درایت، هوشیاری دوراندیشی باشد و نکته دیگری که در این بین باید مورد توجه قرار گیرد این است که ما باید مذاکره کننده ها را تقویت کنیم و مردم نیز باید از تیم ایران در مذاکرات حمایت کنند و رهبری نیز بر این امر تأکید کردند و هر کاری که موجب شود تا تیم مذاکره کننده تضعیف شود، اقدامی اشتباه است.
وی گفت: همانطور که رئیس جمهور کشورمان نیز در سازمان ملل بیان کردند، امروز حقیقت فناوری در ایران تعطیل بردار نیست و در واقع فناوری هسته ای تعطیل شدنی نیست.
رئیس ستاد برگزاری نمایشگاه تخصصی دستاوردهای صنعت هسته ای کشور تصریح کرد: این نکته باید مورد توجه قرار گیرد که ما چگونه هسته ای شدیم، آیا در شرایط آزادانه این امر صورت گرفت و کسی با ما همکاری داشت؛ در واقع در این موضوع هیچ کس با ما همکاری نکرد و در این میان مقام معظم رهبری، مسئولان و امثال شهید احمدی روشن ها ایستادند و حمایت کردند و به واسطه استعدادهای درون زا و اتکا به خدا توانستیم چرخه کامل هسته ای را در کشور مستقر کنیم.
وی خاطر نشان کرد: امیدواریم این مذاکرات به نتیجه برسد و اگر هم نتیجه ای حاصل نشود، این موضوع موجب رشد فکری مردم شده است زیرا مسئله، بحث هسته ای نیست و مسئله آن است که آمریکایی ها ایران را یاغی می دانند.
جهان بین افزود: ما در دانشگاه ها باید این دستاوردها را به مردم نشان دهیم، زیرا موجب خودباوری می شود و ارتقا اعتماد به نفس ملی را به دنبال دارد و صنعت هسته ای فعال شدن دیگر رشته ها را نیز موجب می شود.
انتهای پیام/

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان