۲۴/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۴ جمعه

صبح قزوین سه زخمی در انفجار نپال با آغاز انتخابات/ انتقاد از سیاستهای استرالیا در قبال پناهندگان
کد خبر: ۱۵۶۴۵ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

سه زخمی در انفجار نپال با آغاز انتخابات/ انتقاد از سیاستهای استرالیا در قبال پناهندگان

زخمی شدن سه کودک بر اثر انفجار در پایتخت نپال هنگام آغاز انتخابات و تجمع استرالیایی ها مقابل ساختمان پارلمان در اعتراض به سیاست‌های مربوط به پناهندگان از جمله خبرهای مربوط به قاره آسیا به شمار می رود.

سه زخمی در انفجار نپال با آغاز انتخابات/ انتقاد از سیاستهای استرالیا در قبال پناهندگان
به گزارش صبح قزوين

نپال

رئیس جمهوری نپال از مردم این کشور خواست تا در انتخابات مجلس که دومین انتخابات از زمان پایان جنگ داخلی و پایان حکومت سلطنتی در سال 2006 هنگام تشکیل جمهوری سکولار است، با هدف برقراری صلح در کشور شرکت کنند.

با وجود تهدید مائوییست های تحت رهبری پوشپا کمال رهبر سابق شورشیان معروف به "پراچاندا" برای تحریم انتخابات، رئیس جمهوری نپال از تمام احزاب خواست تا به حقوق مردم احترام گذاشته و انتخابات را تحریم نکنند.

از سوی دیگر شاهدان اعلام کردند که صبح امروز سه شنبه بر اثر انفجار در پایتخت نپال هنگام آغاز رای گیری در سراسر این کشور و رقابت 100 حزب برای احراز 601 کرسی مجلس موسسان سه کودک زخمی شدند.

انتخابات در نپال درحالیست که دولت های ائتلافی تشکیل شده در این کشور  تاکنون نتوانسته اند به توافقی در زمینه تهیه پیش نویس یک قانون اساسی و تکمیل فرآیند صلح دست یافتند.

ژاپن

مرکز ژئوپلتیک آمریکا گزارش داد که زمین لرزه ای به قدرت 5.
7 ریشتر جنوب ساحل هونشو را لرزاند.

مالدیو

بان کی مون دبیر کل سازمان ملل متحد در بیانیه ای ضمن استقبال از نتایج دور دوم انتخابات ریاست‌جمهوری در مالدیو خواستار همکاری سازنده دولت جدید با اپوزیسیون با هدف تامین منافع تمام افراد در کشور شد.

دبیر کل سازمان ملل با شفاف خواندن انتخابات ریاست جمهوری مالدیو اعلام کرد که مردم با وجود چالش ها و مشکلات به پای صندوق های رای رفته و حضور گسترده داشته اند.

میانمار

سفارت آمریکا در یانگون در بیانیه ای از کمک 525 میلیون دلار  واشنگتن به آوارگان میانماری در مناطق مختلف از جمله راخین، کاچین و مناطق جنوب‌ شرق میانمار همچون شان، کارن، کایا و مون خبر داد.

این کمک همزمان با تعهد آمریکا برای همکاری با دولت میانمار و گروه‌ های محلی در این کشور و دستیابی به راهکار بلندمدت برای حل مشکلات افراد بی‌ خانمان در میانمار است.

استرالیا

رسانه ها همچنین از تظاهرات شهروندان استرالیا مقابل ساختمان پارلمان این کشور و حضور سارا هانسون یونگ سناتور استرالیایی از جناح سبز در این تجمع در اعتراض به سیاست‌ های دولت در ارتباط با پناهندگان خبر دادند.

معترضان سیاست کنونی دولت استرالیا را در قبال پناهجویان و افرادی که از طریق قایق وارد استرالیا می شوند، غیرانسانی خواند و تاکید کرد این افراد نیاز اساسی برای خروج از کشورشان دارند و دولت نباید با پناهجویان اینگونه رفتار کند.

منبع: مهر

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان