۲۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۶ یکشنبه

صبح قزوین روابط دوجانبه محور مذاکرات رئیس جمهوری چین و کلینتون در پکن
کد خبر: ۱۵۵۹۱ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

روابط دوجانبه محور مذاکرات رئیس جمهوری چین و کلینتون در پکن

رئیس جمهوری چین در دیدار با رئیس جمهوری سابق آمریکا علاوه بر گفتگو درباره روابط دوجانبه خواستار احترام طرفین به حقوق یکدیگر شد.

روابط دوجانبه محور مذاکرات رئیس جمهوری چین و کلینتون در پکن
به گزارش صبح قزوين به نقل از نشریه پیپل دیلی، شی جینپینگ رئیس جمهوری چین امروز دوشنبه در پکن در دیدار با بیل کلینتون که از سالهای 1992 تا 2000 رئیس جمهور آمریکا بود، درباره روابط دوجانبه گفتگو کرد.

رئیس جمهوری چین از تلاشهای کلینتون برای گسترش روابط دوجانبه واشنگتن و پکن در دوران ریاست جمهوری اش و همکاری با چین در زمین مبارزه با فقر، وضعیت بهداشتی و مبارزه با بیماریهایی همچون ایدز پس از پایان دوران ریاست جمهوری اش قدردانی کرد.

شی جینپینگ گفت: با وجود تمام فراز و نشیب ها، روابط چین و آمریکا با تلاشهای مشترک رهبران دو کشور گسترش یافته، در مسیر درست حرکت کرده و این روابط به زودی نتایج مثبتی را به همراه خواهد داشت.

رئیس جمهوری چین افزود: چین و آمریکا در حال افزایش همکاری در زمینه سیاسی، تجاری و فرهنگی هستند و دو طرف برای مقابله با چالش ها در زمینه تغییرات آب و هوایی و انرژی تلاش می کنند.

وی تاکید کرد: مادامی که دو طرف به حقوق یکدیگر احترام گذاشته و همکاریهای برد-برد داشته باشند، روابط دوجانبه گسترش می یابد.

شی جینپینگ گفت: همچنین گسترش سطح روابط دوجانبه نیازمند حمایت و مشارکت تمام اقشار جامعه است.

رئیس جمهوری چین در ادامه حمایت خود را از تصمیمات گرفته شده در هجدهمین نشست کمیته مرکزی حزب کمونیست و تغییر الگوی سیاسی و اقتصادی این کشور اعلام کرد.

در همین حال خبرگزاری پی تی آی در گزارشی از تصمیم حزب حاکم کمونیست چین برای کاهش شمار نیروهای غیرنظامی در ارتش با هدف بهینه سازی ساختار ارتش و ایجاد ارتش قوی خبر داده که هم اکنون بزرگترین ارتش جهان را داراست.

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان