۲۴/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۴ جمعه

صبح قزوین انتخابات شیلی به دور دوم کشیده شد/ رقابت میان نامزد سوسیالیست و وزیر سابق کار
کد خبر: ۱۵۵۸۳ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

انتخابات شیلی به دور دوم کشیده شد/ رقابت میان نامزد سوسیالیست و وزیر سابق کار

رسانه های خبری از برگزاری دور دوم انتخابات ریاست جمهوری شیلی با رقابت میان نامزد سوسیالیست و وزیر سابق در روز ۲۴ آذر خبر دادند.

انتخابات شیلی به دور دوم کشیده شد/ رقابت میان نامزد سوسیالیست و وزیر سابق کار
به گزارش صبح قزوين به نقل از شبکه خبری بی بی سی، میشله باچلت نامزد سوسیالیست و رئیس جمهور سابق شیلی با کسب 47 درصد آرا در برابر 25 درصد آرا بر رقیبش وزیر سابق کار پیروز شد، اما به دلیل آنکه نتوانست اکثریت آرا را کسب کند انتخابات به دور دوم کشیده شد.

میشله باچلت در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری شیلی که قرار است 15 دسامبر (24 آذر) برگزار شود، با "اولین ماتهی" رقابت می کند.

اولین متهی در مطلبی در شبکه اجتماعی توئیتر گفت: پیروزی در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری بدون شک یک پیروزی بزرگ است و تا آخر برای رسیدن به این هدف تلاش می کنم.

این درحالیست که میشله باچلت از ائتلاف "اکثریت جدید" در سالهای 2006 تا 2010 به عنوان اولین رئیس جمهوری زن در شیلی فعالیت کرد و هم اکنون در پی اداره کشور برای دومین بار است.

روز گذشته بیش از 13 میلیون شیلیایی برای انتخاب رئیس جمهوری آتی خود به پای صندوق های رای رفتند و در این میان میشله باچلت قول داده است تا به بی عدالتی ها در این کشور پایان داده و از میزان اختلاف گسترده درآمد مردم بکاهد.

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان