۰۹/ذو القعدة/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۲۸ جمعه

صبح قزوین یکی از پارامتر های فرهنگ شهروندی مطالعه است
کد خبر: ۱۵۵۳۶ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

عضو شوراي اسلامي شهر قزوين:

یکی از پارامتر های فرهنگ شهروندی مطالعه است

عضو شوراي اسلامي شهر قزوين گفت: فرهنگ هر جامعه اي تاثير مستقيمي از ميزان كتابخواني و مطالعه مردم آن جامعه دارد.

یکی از پارامتر های فرهنگ شهروندی مطالعه است
احد چگيني در گفت و گو با خبرنگار صبح قزوین به مناسبت هفته كتاب و كتابخواني گفت: فرهنگ هر جامعه اي تاثير مستقيمي از ميزان كتابخواني و مطالعه مردم آن جامعه دارد, يكي از مولفه هاي ارتقاء مباحث فرهنگي ميزان آشنايي آحاد آن جامعه با كتاب و كتابخواني است.

وي در ادامه افزود: قطعاً افزايش كمي و كيفي به نوع كتاب هاي عرضه شده در كتابخانه ها و به روز بودن آن كتاب ها است و همچنين تعداد كتاب ها در رديف كتابخانه يا در بين مردم يك جامعه حكايت از ارتقاء فرهنگ آن جامعه دارد.

عضو شوراي اسلامي شهر قزوين اظهار كرد: اگر ما شاهد غني سازي و بالندگي كتابخانه ها باشيم به همان ميزان هم جامعه اي فهيم و فرهيخته خواهيم داشت.

چگيني خاطرنشان كرد: مباحث مرتبط با كتاب و كتابخواني نمي تواند يك متولي خاص داشته باشد.
حوزه فرهنگي, دانشگاه ها, كتابخانه ها و فرهنگ و ارشاد به تنهايي متولي مقوله كتابخواني نيستند بلكه آميزه و كليتي از همه اين نهادها كه شهرداري هم يكي از آنها است نقش تعيين كننده اي در اين امر دارند.

images (3)

وي ادامه داد: شوراي شهر به عنوان متولي شهرداري ها و نمايندگان مردم نقش تعيين كننده اي در خصوص مباحث فرهنگي دارد در همين راستا كميسيون فرهنگي را تشكيل داده ايم.

عضو كميسيون فرهنگي شوراي اسلامي شهر قزوين گفت: یکی از وظایف این کمیسیون ارتقاء فرهنگ شهروندی است و یکی از پارامتر های فرهنگ شهروندی مطالعه است و براي گسترش فرهنگ كتابخواني چند نكته حائز اهميت است؛ ايجاد انگيزه در شهروندان و به وجودآمدن نياز به مطالعه, شيوه هاي نوين فرهنگ كتابخواني مانند استفاده از تكنولوژي, نمايشگاه كتاب و كتابخانه آنلاين است.

چگيني ادامه داد: تشويق نسل نوجوان و جوان به كتابخواني و ايجاد انگيزه براي آنها و بايد قبل از چاپ ذائقه مردم در نظر گرفته شود و پس از شناسایی مطالب و محتواهای سازگار با ذائقه مردم در چارچوب فرهنگ اسلامی و ارزش های ملی باشد.

وي اضافه کرد: تاكنون از كتابخانه هاي استان قزوين بازديد داشته ام به طوري كه در كتابخانه علامه رفيعي كتب خطي كه گنجينه هاي ارزشمند هستند بدون استانداردهاي لازم نگه داري مي شوند كه بايد بيش از بيش به آن توجه شود.

بيست و پنجم آبان تا دوم آذر به نام بيست و يكمين هفته كتاب نام گذاري شده است.

انتهای پیام/ 3003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان