۰۹/ذو القعدة/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۲۸ جمعه

صبح قزوین از پروژه راه آهن قزوین- رشت بازدید کردند
کد خبر: ۱۵۵۳۱ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

سفرای عضو کشورهای اکو؛

از پروژه راه آهن قزوین- رشت بازدید کردند

سفرای کشورهای عضو اکو به همراه تعدادی از مسئولان استانی و کشوری از پروژه راه‌آهن قزوین ـ رشت بازدید کردند.

از پروژه راه آهن قزوین- رشت بازدید کردند
به گزارش صبح قزوین، تعداد 50 تن از سفرا و سرکنسولهای کشورهای عضو اکو با عزیمت به محل ایستگاه سیاه چشمه بازدید از پروژه راه آهن قزوین- رشت را آغاز کردند.
این گروه شامل تعدادی از سفرای سرکنسول و مقامات ارشد کشورهای عضو اکو، مسئولان وزارت راه و شهرسازی و راه آهن جمهوری اسلامی ایران به همراه منوچهر حبیبی معاون امور عمرانی استاندار، نادر محمدزاده مدیرکل راه و شهرسازی استان هستند که از اجرای طرح احداث راه آهن قزوین- رشت بازدید کردند.
منوچهر حبیبی در بازدید سفرای کشورهای عضو اکو از پروژه راه‌آهن قزوین ـ رشت اظهار کرد: طرح راه‌آهن قزوین ـ رشت مهم‌ترین پروژه ریلی کشور به شمار می‌رود که نقش مهمی در ترانزیت کالا از کشورهای حوزه شمال به کشورهای حوزه خلیج فارس ایفا می‌کند.
وی اضافه کرد: این راه آهن به طول 205 کیلومتر هم اکنون 85 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و 65 کیلومتر از این پرو‍ژه در استان قزوین قرار دارد.
نادرزاد معاون ساخت وتوسعه شبکه راه آهن کشور گفت: برای تکمیل راه آهن قزوین- رشت 8 هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است و تا 20 ماه دیگر به بهره برداری می رسد.
پدرام مجری طرح راه آهن قزوین- رشت عنوان کرد: این پروژه 18 میلیون متر مکعب خاکبرداری، 14 میلیون متر مکعب خاکریزی و یک میلیون و 500 هزار متر مکعب هم بتن ریزی دارد.
22 کیلومتر تونل و 17 کیلومتر طول پل های این مسیر 205 کیلومتری است که از ایستگاه سیاه چشمه قزوین به رشت و انزلی متصل و در آینده با توسعه آن به آستارا ادامه دارد.
برای تکمیل راه آهن قزوین- آستارا 20 هزار میلیارد اعتبار نیاز است.
با تکمیل این شبکه ریلی علاوه بر تردد سالانه 4 میلیون مسافر زمینه ترانزیت 10 میلیون تن کالا فراهم می شود.
82 میلیارد ریال صرفه جویی در مصرف سوخت، 75 میلیارد ریال کاهش خسارت سوانح رانندگی، 15 میلیارد ریال کاهش استهلاک جاده ای در سال و ایجاد یک هزار و 200 فرصت شغلی جدید را می توان ازمزیت های این طرح دانست.
پروژه ملی راه‌آهن قزوین ـ رشت از ایستگاه سیاه چشمه تا شهر رشت 164 کیلومتر طول دارد که 40 کیلومتر آن دو خطه است.
کشورهای افغانستان، جمهوری آذربایجان، قزاقستان، ترکمنستان، قرقیزستان، ازبکستان، تاجیکستان، پاکستان، ترکیه و جمهوری اسلامی ایران عضو اکو هستند.
در این سفر سفرا و هیئت‌هایی از ترکمنستان، افغانستان، ازبکستان، جمهوری آذربایجان، پاکستان از اعضای اکو و کنسول روسیه و فنلاند نیز حضور دارند.
انتهای پیام/ 3003  

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان