۱۱/ذو القعدة/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۳۰ یکشنبه

صبح قزوین از بعد از ظهر امروز دمای هوا کاهش می‌یابد
کد خبر: ۱۵۰۸۴ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

وضعیت هواشناسی استان قزوین؛

از بعد از ظهر امروز دمای هوا کاهش می‌یابد

رئیس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان قزوین گفت: از بعد از ظهر امروز دمای هوای این استان به تدریج رو به کاهش است و تا پایان فردا این وضعیت ادامه دارد.

از بعد از ظهر امروز دمای هوا کاهش می‌یابد

به گزارش صبح قزوین، به نقل از خبرگزاری فارس، غفور فلاح در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار کرد: بر‌اساس نقشه‌های پیش‌یابی و آخرین تصاویر ماهواره‌ای هوای استان قزوین با کاهش دما، رگبار و رعد و برق همراه است.

فلاح اذعان کرد: وضعیت آب و هوای استان قزوین امروز و فردا بارانی است و این وضعت تا پایان روز یک‌شنبه این هفته همچنان ادامه دارد، از امشب دما کاهش پیدا می‌کند.

فلاح با اشاره به اینکه انتظار می‌رفت دمای استان قزوین تا 40 درجه افزایش یابد، بیان کرد: دمای استان قزوین در 24 ساعت گذشته حداکثر 33 و حداقل 19 درجه بالای صفر بوده که این وضعیت بسیار مطلوب است.

فلاح بیان کرد: در شبانه‌روز گذشته کمترین دما در شهرستان آوج مشاهده شده که 14 درجه بالای صفر و بالاترین دما در شهرستان آبیک مشاهده شده که 36 درجه از ایستگاه هواشناسی در این شهرستان‌ها گزارش شده است.

رئیس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان قزوین تصریح کرد: این تغییرات ناگهانی در سال‌های گذشته هم مشاهده شده و انتظار می‌رود امسال تابستان خنک‌تری نسبت به سال‌های پیش داشته باشیم.

فلاح با اشاره به بارش‌های روز پنجشنبه هفته گذشته عنوان کرد: روز پنجشنبه در کمتر از یک ساعت، 13 میلی‌متر بارش در قزوین داشته‌ایم که این بارش سبب آب‌گرفتگی در معابر شد که اصلا این وضعیت جوی قابل پیش‌بینی نبود.

رئیس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان قزوین افزود: این نوع بارش ناگهانی که با آب‌گرفتگی معابر روبه رو شده نیز در سال 87 هم صورت گرفته بود، ولی برای امسال کاملا ناگهانی اتفاق افتاده است.

وی در خاتمه بیان کرد: بارش‌های جوی تا یکشنبه این هفته ادامه دارد و از یک‌شنبه به بعد تا آخر هفته جوی نسبتا پایدار را در استان قزوین خواهیم داشت.

انتهای پیام/

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان