۱۱/ذو القعدة/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۳۰ یکشنبه

صبح قزوین نشست وزرای خارجه روسیه، چین و هند درباره افغانستان/ افزایش ۸۰ درصدی تلفات افغان ها
کد خبر: ۱۵۰۴۷ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

نشست وزرای خارجه روسیه، چین و هند درباره افغانستان/ افزایش ۸۰ درصدی تلفات افغان ها

کشته شدن چهار شبه نظامی، نشست وزرای خارجه روسیه، چین و هند درباره افغانستان و سوریه و افزایش ۸۰ درصدی تلفات نیروهای افغانی در تابستان ۲۰۱۳ از جمله رویدادهای اخیر افغانستان به شمار می رود.

نشست وزرای خارجه روسیه، چین و هند درباره افغانستان/ افزایش ۸۰ درصدی تلفات افغان ها
به گزارش صبح قزوين به نقل از راشاتودی، یک منبع افغانی اعلام کرد که امروز شنبه در جریان عملیات پلیس افغانستان در ولایت اروزگان در جنوب این کشور چهار شبه نظامی کشته شدند.

این درحالیست که طالبان هنوز در این باره اظهار نظر نکرده است.
شینهوا نیز در مطلبی نوشت: با نزدیک شدن به زمان برگزاری انتخابات افغانستان، مشکلات امنیتی به عنوان یکی از نگرانی های اصلی مقامات و مردم افغانستان تبدیل شده است.

خبر دیگر اینکه آمارهای رسمی حکایت از افزایش 80 درصدی تلفات نیروهای افغانی در تابستان 2013 همزمان با خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان دارد.

بر اساس این گزارش شمار افغانی ها در هر هفته بیشتر از 100 نفر بوده است، این درحالیست که میزان تلفات در سال گذشته تنها 34 درصد افزایش داشته است.

وزرای خارجه روسیه، چین و هند فردا یکشنبه در نشستی در دهلی نو درباره مسائل مهم منطقه‌ ای و بین المللی از جمله اوضاع افغانستان، سوریه، برنامه هسته‌ ای ایران و کره شمالی و شکل گیری ساختار جدید امنیتی در منطقه آسیا و اقیانوس آرام گفتگو می کنند.

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان