۰۱/ذو القعدة/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۲۰ پنجشنبه

صبح قزوین طالبان جاسوسان آمریکایی را شناسایی می کند/ ۲۱ عضو طالبان بازداشت شدند
کد خبر: ۱۴۸۷۲ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

طالبان جاسوسان آمریکایی را شناسایی می کند/ ۲۱ عضو طالبان بازداشت شدند

محکومیت حملات آمریکا به پاکستان، تصمیم طالبان برای تشکیل کمیته ویژه برای شناسایی جاسوسان آمریکایی و بازداشت ۲۱ عضو طالبان از جمله تحولات همسایگان شرقی کشورمان به شمار می رود.

طالبان جاسوسان آمریکایی را شناسایی می کند/ ۲۱ عضو طالبان بازداشت شدند
به گزارش صبح قزوين به نقل از شینهوا، نمایندگان پاکستانی حمله هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا به مناطق قبیله نشین را که بر اثر آن رهبر طالبان کشته شد، محکوم کردند.

خبر دیگر اینکه رسانه های پاکستانی از تصمیم طالبان پاکستان برای شناسایی جاسوسان آمریکایی پس از کشته شدن حکیم الله محسود رهبر تحریک طالبان در حملات ایالات متحده خبر دادند.

رسانه های پاکستانی با اشاره به تصمیم طالبان برای تشکیل کمیته ویژه میان خود برای شناسایی جاسوسان آمریکایی که میان آنها نفوذ کرده اند، از بازداشت شماری از اعضای طالبان به جرم جاسوسی برای آمریکا خبر داده و اعلام کردند که این افراد به زودی مجازات می شوند.

خبر دیگر اینکه در جریان عملیات پاکسازی پلیس افغانستان در 24 ساعت گذشته در بخشهای مختلف این کشور، دست کم هفت شبه نظامی کشته شدند.

پلیس ملی افغانستان هفت عملیات پاکسازی مشترک را با همکاری ارتش ملی، آژانس اطلاعاتی و نیروهای ائتلاف در ولایت های قندهار، وردک و پکتیکا انجام داد که در این بین 21 عضو طالبان بازداشت شدند.

پلیس ملی افغانستان همچنین در جریان این عملیات تسلیحات و مهمات طالبان را ضبط کرد.

"جان فیلیپ" سفیر استرالیا از مذاکره با دولت حامد کرزای برای ادامه حضور 400 نظامی پس از سال 2014 در افغانستان با هدف آموزش و مشاوره به نیروهای افغانی خبر داد و درباره افزایش تلفات نیروهای امنیتی ابراز نگرانی کرد.

خبر دیگر اینکه در جریان درگیری میان طالبان و نیروهای امنیتی افغانی در ولایت ننگرهار در شرق افغانستان شش نفر کشته شدند.

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان