۰۱/ذو القعدة/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۲۰ پنجشنبه

صبح قزوین پرونده هسته ای ایران به مصالحه ختم می شود
کد خبر: ۱۴۸۶۸ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

پرونده هسته ای ایران به مصالحه ختم می شود

مدیر مرکز مطالعات آفریقا و خاورمیانه موشه دایان در دانشگاه تل آویو، در مصاحبه ای پیش بینی کرد که پرونده هسته ای ایران، به مصالحه ختم شده و جمهوری اسلامی را به یک کشور هسته ای تبدیل می کند.

پرونده هسته ای ایران به مصالحه ختم می شود
به گزارش صبح قزوين ، "یوزی رابی" در  با جروزالیم پست با اعلام این مطلب در ادامه گفت : جامعه بین الملل و ایران در مسیر رسیدن به یک توافق بینابین هستند که هر دو طرف می توانند مدعی پیروزی در آن شوند.
این توافق به ایران نیز اجازه می دهد که تبدیل به یک کشور هسته ای شود.
یوزی رابی که در آستانه انتشار کتاب "هلال شیعی : نگاه ایرانی و هراس اعراب" قرار دارد، در ادامه افزود : امکان حمله نظامی اسرائیل به ایران برای از بین بردن تاسیسات هسته ای این کشور چند سال قبل عملی بود اما اکنون این قطار ایستگاه را ترک کرده است.
این کارشناس صهیونیستی در ادامه با بیان اینکه ایران کشوری منطقی و حسابگر است، به رژیم صهیونیستی توصیه کرد که به همراه کشورهای عربی به دنبال یافتن راهی برای مقابله با ایران هسته ای باشند.
این اظهارات در حالی بیان می شود که ایران و کشورهای 1+5 از فردا پنجشنبه دور جدید مذاکرات خود را آغاز می کنند .
این مذاکرات در ادامه گفتگوهای قبلی دو طرف که سه هفته قبل در ژنو انجام شده بود، انجام می شود.
هر چند از روند مذاکرات و پشنهادهای رد و بدل شده میان طرفین خبر چندانی منتشر نشده، اما گویا طرف ایرانی پیشنهادهای جامعی را به کشورهای 1+5 ارائه کرده که با استقبال طرف های غربی روبرو شده و در همین رابطه "محمد جواد ظریف" وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی، که روز گذشته به فرانسه سفر کرده در پاریس اعلام کرد که در مذاکرات آتی امکان رسیدن به توافق میان طرفین در مذاکرات ژنو وجود دارد.

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان