۲۹/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۹ چهارشنبه

صبح قزوین جزئیات گزارش "سی ان ان " از ورود تروریستهای خارجی به ترکیه و اعزام آنها به سوریه
کد خبر: ۱۴۸۵۶ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

جزئیات گزارش "سی ان ان " از ورود تروریستهای خارجی به ترکیه و اعزام آنها به سوریه

گزارش یک رسانه غربی از چگونگی اعزام تروریستها به سوریه از طریق ترکیه و متهم شدن ائتلاف مخالفان سوری به سرقت میلیونها دلار از کمکهایی که به نام آوارگان سوری جمع می شود، از جمله خبرهای مربوط به سوریه است.

جزئیات گزارش "سی ان ان " از ورود تروریستهای خارجی به ترکیه و اعزام آنها به سوریه
به گزارش صبح قزوين، رسانه های خارجی از درگیریهای میدانی شدید میان گروههای مسلح، درگیریهای شدید میان گروه مسلح موسوم به ارتش آزاد و گروه تروریستی موسوم به داعش(دولت اسلامی عراق و شام) و همچنین درگیری شدید میان داعش و کردها در الحسکه خبر داده اند.
این در حالی است که ارتش آزاد، ائتلاف به اصطلاح ملی مخالفان سوری را به سرقت پولهایی که به نام کمک به آوارگان سوری ارسال می شود، متهم کرده است.
دو سال و نیم از عمر بحران سوریه می گذرد و ترکیه که همچنان برای روشن نگه داشتن آتش جنگ تلاش می کند، گذرگاهی راحتی برای عبور تروریستها به سوریه از خاک خود است و برای تروریستهایی که از شرق و غرب برای آنچه به زعم و توهم خود جهاد در سوریه می خوانند، خدمات هتل های پنج ستاره و بلیت های رفت بدون برگشت را با مهر سازمان اطلاعات ترکیه خود ارائه می کند.
گزارش افشاگرانه یک شبکه آمریکایی از چگونگی ورود تروریستها به ترکیه و اعزام آنها به سوریه اقدامات خصمانه ترکیه علیه سوریه بر هیچ کس پوشیده نیست و همه دستگاههای امنیتی در خاورمیانه و جهان از آن مطلع هستند .
شبکه سی ان ان آمریکا در گزارشی به چگونگی قاچاق افراد مسلح توسط ترکیه به سوریه پرداخته و آورده است تنها در فاصله چند مایل مانده به سوریه، یک فرودگاه بین المللی کوچک در شهر هاتای ترکیه قرار دارد که جوانانی از موریتانی، لیبی، مصر، عربستان و حتی از لندن و دیگر شهرها در آنجا تجمع کرده اند و برای انتقال به سوریه آماده می شوند.
این شبکه آمریکایی به این اشاره می کند قاچاقچیان ماموریت انتقال و تحویل این افراد به اصطلاح جهادی را به شبکه القاعده در سوریه برعهده دارند که این شبکه هم این افراد را برای جنگ در کنار نیروهای خود آماده می کند.
یکی از قاچاقچیان اعتراف کرده است بیش از 400 فرد مسلح تندرو را طی ماههای گذشته وارد سوریه کرده است.
این گزارش همچنین به این اشاره می کند که یکی از این افراد مسلح که  عراقی الاصل است، برای ایجاد خلافت اسلامی به زعم خود تلاش می کند.
شبکه سی ان ان در گزارش خود به وضوح نشان می دهد هواپیماهای غیرنظامی که در یکی از فرودگاههای ترکیه در نزدیکی مرز با سوریه به زمین می نشینند، حامل تروریستهایی از شبکه القاعده هستند .
این شبکه تصریح می کند بسیاری از این افراد بلافاصله پس از ورود به فرودگاه به سوریه اعزام می شوند.
این شبکه در این گزارش آورده است قاچاق جنگجویان خارجی به داخل سوریه از طریق ترکیه صورت می گیرد و به همین سبب شبکه القاعده در شمال سوریه طی دو سال و نیمی که از بحران این کشور می گذرد، حضور بسیار قوی دارد.
نیک باتون وولش خبرنگار سی ان ان در این گزارش خود می گوید در هر هواپیمایی که در فرودگاه هاتای به زمین می نشیند، و ما تصاویر جنگجویان را نشان دادیم، از جمله مسافرانی که از این هواپیماهای مسافربری پیاده می شوند، دو جنگجو از موریتانی و چهار نفر از لیبی هستند که چمدانهای بزرگی هم در دست دارند.
یکی از این افراد می گوید از بنغازی آمده است و افرادی هم از مصر، عربستان و حتی از انگلیس آمده اند، البته بسیاری از این جنگجویان از اظهارنظر خودداری می کنند و بلافاصله به سوی خودروهایی که منتظرشان است، می روند.
خبرنگار سی ان ان می گوید دیدن چنین افرادی از کشورهای مختلف در نزدیکی سوریه که فعالیت شبکه القاعده در شمال آن در حالی که تحت نظارت مدیریت مرزی ترکیه قرار دارد، در حال افزایش است، شوک آور است.
در گزارشی که شبکه سی ان ان پخش کرده است، یکی از قاچاقچیان تروریستهای خارجی نشان داده می شود که خودرویی را از سمت فرودگاه به سمت دیوار مرزی می راند و تروریستهای بیگانه را به اعضای القاعده تحویل می دهد که برای سیطره بر شمال سوریه تلاش می کنند.
به گفته خبرنگار سی ان ان، شمار جنگجویان خارجی که به سوریه می روند، در حال افزایش است .
درگیریهای شدید در حلب این در حالی است که درگیریها میان گروههای مسلح در سوریه در سایه شکست میدانی این گروهها از باباعمرو تا السفیره و القصیر و ناتوانی سرکردگان آنها در ایجاد پناهگاه امن برای تروریستهای چند ملیتی در خاک سوریه همچنان ادامه دارد.
عبدالجبار عکیدی رئیس به اصطلاح شورای نظامی انقلابی حلب که فراری است، نمونه ای برای آینده فرماندهان صف اول آنچه ارتش آزاد خوانده می شود، به شمار می رود که استعفای خود را در یک نوار ویدئویی اعلام کرد.
سرنوشت دیگر سرکردگان گروههای مسلح هم یا بازداشت است یا اعدام و یا شکست.
به نظر می رسد درگیری شدید میان سرکردگان گروههای مسلح به سبب آنکه وفاداری آنها به طرفهای متعدد است، شیوه تعامل آنها با انتخاب فرجام خوب به دور از میدان نبردها به سبب ناامیدی آنها از تحقق هرگونه پیروزی یا کسب نتیجه در رویارویی با ارتش سوریه و نداشتن پایگاه مردمی در مناطق نفوذ خود و از دست دادن کنترل اوضاع به نفع جنگجویان عرب و بیگانه وابسته به داعش و النصره شاخه های القاعده، تعیین خواهد کرد.
بر اساس گزارش العهد، سرکردگان گروههای مسلح یکی پس از دیگری به سرنوشت نامعلومی دچار می شوند، به عنوان مثال حسن جزره سرکرده گردان موسوم به اللصوص را تروریستهای داعش دستگیر کرده و حکم اعدام وی را صادر کردند، این در حالی است که خالد حیانی فرمانده گروه موسوم به الویه شهداء بدر هم فراری است و شریکش، احمد عفش فرمانده گروه موسوم به لواء احرار سوریه هم از ترس خود را پنهان کرده است، اما العکیدی از ترس دچار شدن به سرنوشت مشابه دیگر فرماندهان گروههای مسلح و ترس از تکرار تجربه لواء عاصفه الشمال(وابسته به گروه ارتش آزاد) استعفا کرده است.
این گروه، نفوذ خود در اعزاز را به نفع داعش از دست داده و فرمانده آن در نبرد فرودگاه منغ در شمال حلب در نبرد با نیروهای ارتش سوریه به هلاکت رسید.
در این چارچوب، درگیریهای شدیدی در جاده الکاستیلو در حلب میان تروریستهای داعش و افراد مسلح لواء شهداء بدر وابسته به ارتش آزاد ادامه دارد که خبرها از تلفات سنگین دو طرف حکایت می کند.
از سوی دیگر درگیریها میان کردها و تروریستهای داعش و النصره در الحسکه ادامه دارد به طوری که گفته می شود واحدهای حمایت مردمی کردها بر 19 روستا در حومه راس العین مسلط شده اند.
این در حالی است که ارتش آزاد، شورای به اصطلاح ملی و ائتلاف مخالفان سوری را به سرقت میلیونها دلار از پولهایی که به نام کمک به آوارگان سوری جمع می شود و تحویل آن به اخوان المسلمین سوریه متهم کرده است.
فهد المصری سخنگوی به اصطلاح ارتش آزاد، شورای موسوم به ملی و ائتلاف ملی مخالفان سوری را متهم کرده است که قادر به متقاعد کردن غربی ها و کشورهای عربی به اینکه قادر به تشکیل دولت به جای نظام سوریه هستند، نیستند.
المصری فاش کرد این دو گروه مخالف، میلیونها دلار از کمکهای ارسال شده را برای اخوان المسلمین ارسال می کنند که نمایندگان ملت سوریه نیستند.

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان