۲۵/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۵ شنبه

صبح قزوین نشست توجيهي دستورالعمل شكار و صيد پرندگان وحشي برگزار شد
کد خبر: ۱۴۸۳۸ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

معاون فنی اداره کل حفاظت محیط زیست استان قزوین:

نشست توجيهي دستورالعمل شكار و صيد پرندگان وحشي برگزار شد

نشست توجيهي دستورالعمل شكار و صيد پرندگان و مناطق ممنوعه شكار و صيد پرندگان وحشي با حضور معاونين، رؤساي ادارات شهرستاني و سرمحيط‌باني‌ها و كارشناسان اداره كل حفاظت محيط زيست استان قزوين برگزار شد.

نشست توجيهي دستورالعمل شكار و صيد پرندگان وحشي برگزار شد
به گزارش صبح قزوین به نقل از روابط عمومي اداره كل حفاظت محيط زيست استان قزوين، سياوش شمسي‌پور معاون فني اين اداره كل در اين نشست اظهار داشت: ماموران يگان حفاظت در هنگام بازرسي از شكارچيان در مناطق آزاد مداركي همچون دفترچه شناسايي شكارچيان، جواز حمل سلاح و پروانه شكار را بررسي نمايند تا امكان تخلفاتي از قبيل استفاده از اسلحه غير و يا اسلحه قاچاق و غيرمجاز در شكار ناممكن شود.
وي تصريح كرد: در مورد شكارچياني كه به صورت تيمي به شكار مي‌پردازند مدارك و سلاح‌هاي همه افراد كنترل شود كه با اين كار حمل سلاح قاچاق و استفاده از آن براي شكار مقدور نباشد.
شمسي‌پور ‌سپس به نحوه برخورد با متخلفان اشاره كرد و گفت: ماموران در برخورد با شكارچيان غير مجاز از برخورد نامناسب پرهيز كنند و در حد وظايف و مطابق با قانون عمل نمايند به طوري كه شان و شخصيت افراد حفظ شود.
معاون فني اداره كل حفاظت محيط زيست استان قزوين تاكيد كرد: طبق اعلام اين اداره كل مبني بر محدود بودن جمعيت تيهو در استان، سازمان حفاظت محيط زيست كشور امسال شكار اين پرنده را در استان ممنوع اعلام كرد.
شمسي‌پور در پايان به صدور پروانه شكار از طريق دفاتر پستي پرداخت و بيان كرد: اجراي اين كار منافع زيست محيطي داشته و در وقت، هزينه و آلودگي ناشي از تردد خودرو براي مراجعه حضوري افراد براي دريافت پروانه صرفه جويي مي‌شود و سعي ما بر اين است كه ظرف 48 تا 72 ساعت پس از اقدام، افراد بتوانند پروانه شكار خود را از طريق پست دريافت نمايند.
انتهای پیام/

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان