۰۱/ذو القعدة/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۲۰ پنجشنبه

صبح قزوین ارائه خدمات حقوقي به مددجويان بهزيستي استان قزوين
کد خبر: ۱۴۸۲۷ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

انعقاد تفاهم‌نامه بين اداره كل بهزيستي و دادگستري صورت گرفت؛

ارائه خدمات حقوقي به مددجويان بهزيستي استان قزوين

تفاهم‌نامه همكاري بين اداره كل بهزيستي و دادگستري استان قزوين در زمينه ارايه خدمات حقوقي ، روان‌شناختي و مددكاري به مددجويان بهزيستي منعقد شد.

ارائه خدمات حقوقي به مددجويان بهزيستي استان قزوين
به گزارش صبح قزوین،  مديركل بهزيستي استان قزوين گفت: تفاهم نامه‌اي با دادگستري استان قزوين براي ارايه خدمات مدكاري، روان‌شناختي و حقوقي با هدف مداخله سريع و به موقع در بحران، پيشگيري، كنترل و كاهش آسيب‌هاي اجتماعي و افزايش سلامت روان مددجويان بهزيستي بسته شد.
وي با اعلام اين خبر افزود: اداره كل بهزيستي قزوين اين تفاهم‌نامه را با هدف برطرف كردن مشكلات حقوقي مددجويان و پيشگيري از مبتلا شدن آنان به آسيب‌هاي اجتماعي منعقد كرده است كه اميدواريم رضايت آنان در اين خصوص جلب شده باشد.
افشار مقدم ابراز داشت: انجام پژوهش‌هاي كاربردي مشترك و ارايه دوره‌هاي آموزشي مرتبط با آسيب‌هاي اجتماعي و آسيب‌هاي ناشي از معلوليت به مددجويان بهزيستي و انجام برنامه‌ريزي مدون اين اداره کل بهزیستی و دادگستری قزوین به منظور پيشگيري از شيوع انواع آسيب‌هاي اجتماعي در جامعه از موضوع‌هاي انعقاد این دو نهاد در اين تفاهم‌نامه است.
وي همكاري مستمر در خصوص اجرايي شدن سند كنترل و كاهش آسيب‌هاي اجتماعي در جامعه، برنامه كنترل و كاهش معلوليت‌ها و آسيب‌هاي ناشي از آن در جامعه و تاسيس مركزي با شرايط حفاظتي توسط دستگاه‌هاي مرتبط و موظف به منظور ساماندهي بيماران رواني و محجورين مجرم و خطرناك را از تعهدات مشترك بين اداره كل بهزيستي و دادگستري استان قزوين در تفاهم نامه فوق عنوان كرد.
این مسئول بيان كرد: همكاري در خصوص تصويب، اصلاح، ارتقاء و اجراي قانون جامع حمايت از حقوق معلولان با رويكرد پيشگيري، كنترل و كاهش آسيب‌هاي اجتماعي ناشي از آن و حمايت از حقوق معلولان در مراجع قضايي از ديگر تعهدات مشترك بين اداره كل بهزيستي و دادگستري استان قزوين در اين تفاهم‌نامه است.
مديركل بهزيستي استان قزوين ادامه داد: برگزاري دوره‌هاي آموزشي مهارتهاي زندگي به صورت مستمر و تكميلي براي افراد در آستانه ازدواج، اسيب‌ديده، در معرض آسيب، معلولان و خانواده‌هاي آنان و زوجين پس از طلاق از جمله تعهدات اداره كل بهزيستي استان قزوين در اين تفاهم‌نامه است.
وي اذعان کرد: اداره كل بهزيستي استان قزوين در اين تفاهم‌نامه موظف شده تا زنان، دختران و كودكان نيازمند دريافت خدمات حقوقي را به دفتر حمايت از زنان و كودكان دادگستري ارجاع دهد و همچنين نسبت به پذيرش و ساماندهي معلولان يا افراد بي‌سرپرست در مراكز غيردولتي تابعه سازمان اقدامات لازم را انجام بدهد.
این مسئول اظهار داشت: اداره كل بهزيستي استان قزوين طبق اين تفاهم‌نامه تيم تخصصي مداخله كاهش طلاق را در دادگستري و شوراي حل اختلاف مستقر مي‌كند.
افشار مقدم با بیان اینکه اداره کل بهزيستي قزوین در این تفاهم‌نامه متعهد شده زنان و دختران در معرض آسيب و آسيب‌ديده اجتماعي كه متهم، مجرم، معتاد، بيمار رواني و مبتلا به ايدز و بيماريهاي خطرناك نباشد را مورد پذيرش و ساماندهي قرار دهد، ابراز داشت: ارايه خدمات مداخله‌اي از طريق اورژانس اجتماعي به افرادي كه در شرايط بحراني مانند خودكشي، كودك‌آزاري، همسرآزاري و كودكان خياباني هستند از ديگر تعهدات اين اداره كل در اين تفاهم‌نامه است.
مديركل بهزيستي استان قزوين حمايتهاي قانوني از بهزيستي در ترخيص بيماران رواني مزمن، كم توانان ذهني، سالمندان و معلولان، استفاده از نظر كارشناسان بهزيستي در روند رسيدگي به پرونده‌هاي قضايي، برگزاري دوره‌هاي آموزشي حقوقي براي كارشناسان بهزيستي و تسهيل در دعاوي قضايي و حقوقي جامعه هدف بهزيستي با هدف كاهش آسيب‌هاي اجتماعي را از جمله تعهدات دادگستري استان قزوين در اين تفاهم‌نامه عنوان کرد.
وی افزود: ارجاع افراد متقاضي طلاق به مركز كاهش طلاق بهزيستي، حمايت قانوني و قضايي از مددكاران بهزيستي و همكاري با دفتر حقوقي بهزيستي و شناسايي كارشناسان حقوقي اين دفتر از ديگر تعهدات دادگستري قزوين در تفاهم‌نامه فوق است.
افشار مقدم اظهار کرد: اداره كل بهزيستي استان قزوين در راستاي افزايش سلامت روان افراد جامعه و پيشگيري، كنترل و كاهش آسيب‌هاي اجتماعي مددجويان بهزيستي در جامعه تلاش مضاعفي كرده است تا بتواند براي تحقق اين اهداف تفاهم‌نامه‌اي با دادگستري استان قزوين منعقد كند.
انتهاي پيام/

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان