۲۲/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۲ چهارشنبه

صبح قزوین مشاورین املاک و خودرو مکلف به استعلام از ارگانهای مربوطه می باشند
کد خبر: ۱۴۷۹۱ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

امیر جلالی:

مشاورین املاک و خودرو مکلف به استعلام از ارگانهای مربوطه می باشند

دادستان البرز با صدور بخشنامه ای کلیه مشاورین املاک و نمایشگاههای خودروی این شهرستان را مکلف به استعلام از شهرداری و راهور نمود.

مشاورین املاک و خودرو مکلف به استعلام از ارگانهای مربوطه می باشند
به گزارش صبح قزوین به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان قزوین ، امیر جلالی، دادستان عمومی و انقلاب البرز طی بخشنامه ای خطاب به مجمع امور صنفی، شهرداری، پلیس راهور، ادارات ثبت اسناد، صنعت، معدن وتجارت و جهاد کشاورزی این شهرستان، خواستار توجه جدی متصدیان مشاورین املاک و خودرو به مسائل حقوقی و قانونی پیرامون قراردادهای تنظیمی و نیز همکاری مسئولان ادارات مربوطه شد.
در این بخشنامه با اشاره به وظیفه دادستان در امر پیشگیری از وقوع جرم، آمده است : در بسیاری از پرونده های قضایی ، مشکلات حقوقی شهروندان ، ناشی از عدم توجه مشاورین املاک و متصدیان نمایشگاههای خودرو به احراز مالکیت فروشنده، موانع قانونی انعقاد قرارداد و.
.
.
می باشد.
از این رو دستور موکد صادر شده تا صنوف مذکوذ قبل از انجام هر معامله ای نسبت به احراز مالکیت فروشنده از طرق متعارف قانونی از قبیل ارائه اصل سند مالکیت، استعلام ثبتی ، استعلام از راهور و .
.
.
اقدام ، سپس با استعلام از شهرداری احتمال وقوع ملک در طرحهای عمرانی، تخریب کمیسیون ماده 100 ، خلافی و پایان کار، تعیین نوع کاربری و .
.
.
را بررسی و استعلام نمایند.
در پایان ضمن تاکید بر لزوم نظارت اداره صنعت ، معدن وتجارت و مجمع امور صنفی تصریح شده : چنانچه عدم رعایت این موارد منجر به وقوع جرمی شود با متصدی واحد صنفی متخلف برخورد قضایی خواهد شد.
انتهای پیام/

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان