۲۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۷ دوشنبه

صبح قزوین از ورود کالاهای مشابه جلوگیری شود/حجم صادرات استان به ۴۰۰ میلیون دلار رسید
کد خبر: ۱۴۷۷۹ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

عجم:

از ورود کالاهای مشابه جلوگیری شود/حجم صادرات استان به ۴۰۰ میلیون دلار رسید

استاندار قزوین: از واردات بی رویه کالاهای مشابه در داخل جلوگیری شود تا روی بهره وری و افزایش هزینه تولید تقویت شویم.

از ورود کالاهای مشابه جلوگیری شود/حجم صادرات استان به ۴۰۰ میلیون دلار رسید

 به گزارش صبح قزوین ،نخستین نمایشگاه تخصصی تولیدی و صادراتی قزوین با حضور غلامرضا شافعی معاون وزیر صنعت معدن و تجارت، احمد عجم استاندار قزوین، داود محمدی نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی، حسن جمشیدی ها رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ومجید نادری معاون برنامه ریزی استانداری  در محل دائمی نمایشگاههای بین المللی قروین افتتاح شد.

در این مراسم داود محمدی عضو کمسیون اصل 90 قزوین اظهار کرد: در نمایشگاه بیش از 80 غرفه به تولید کالا اختصاص یافته است و همین ثابت می کند که استان قزوین از جهت صنعت، معدن و تجارت نسبت به سایر استان ها متمایز است.

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: با این نتایج باید حق استان را ادا کنیم و صنعت قزوین را در الویت ویژه قرار دهیم تا همان گونه که در صنعت و کشاورزی فعال هستیم جزء یکی از استان های پر قدرت صادراتی مطرح شویم.

محمدی در خصوص مشکلات صنایع صادراتی تصریح کرد: در صنایع صادراتی با مشکلاتی هم مانند سرمایه در گردش، عدم تثبیت نرخ ارز، اجرای قانون هدفمندی یارانه ها روبرو هستیم.

در رفع بعضی قواعد صادراتی نادرست بکوشیم

وی اضافه کرد: قواعد دست و پا گیری در زمینه صادرات وجود دارد که سبب چالش های اقتصادی شده پس در این زمینه باید آن ها را مرتفع نماییم.

kkkkkkkkkkkkkkkk

عضو کمسیون اصل 90 در خصوص برپایی نمایشگاه اذعان کرد: امیدواریم تولید کنندگان از نمایشگاه به دست آوردهایی برسند و این نمایشگاه در سالهای آتی به صورت فرا استانی و فرا کشوری اجرا شود.

 در ادامه افتتاحیه نخستین نمایشگاه تخصصی و تولیدی ،عجم، استاندار قزوین اظهار کرد: همان طور که در سیزده آبان حضور جوانان گسترده تر از سال های پیش بود امیدواریم این انسجام حضور در زمینه تولید هم میسر باشد و امیدواریم تولیدی با کیفیت را ارائه دهیم و دراین زمینه تقویت شویم.

تولید مناسب در رفع موانع صادراتی راهگشاست

استاندار به بعضی موانع صادراتی اشاره کرد و توضیح داد: برای اینکه بتوانیم موانع صادراتی را برداریم نخست باید تولید مناسبی داشته باشیم و تا تولید را ریشه یابی نکنیم نمی توانیم در جهت رفع کالاهای اساسی قدم برداریم.

عجم عنوان کرد: البته بعضی قواعد دست و پا گیری در زمینه صادرات وجود دارد که با حضور و همکاری تولید کنندگان می توانیم آن ها را رفع سازیم.

این مسئول در خصوص حجم صادرات قزوین گفت: حجم صادرات از مرز 17 میلیون دلار گذشته و اکنون به 400 میلیون دلار رسیده است ولی باید به مرز 1 میلیارد برسد.
این میزان در کشور 40 میلیارد دلار است.

وی اذعان کرد: از واردات بی رویه کالاهای مشابه در داخل جلوگیری شود تا روی بهره وری و افزایش هزینه تولید تقویت شویم.

عجم اضافه کرد: این آمار و ارقام نشان دهنده این است که ما می توانیم گام هایی بزرگتر برداریم هر چند که مشکلاتی هم مانند نقدینگی در سطح  صادرات کشور وجود دارد.

وی با اشاره به فرا رسیدن ایام سوگواره امام حسین(ع) اذعان کرد: هویتی که در مردم ایران است، ایستادگی و ظلم ستیزی را نمایان می سازد برگرفته از روح بزرگ سید الشهدا(ع) می باشد.

 استاندارافزود: این پیغام عاشورایی در عرصه تولید درس ایستادگی را آموزش داده  و می تواند صادرات را سامان بخشد.
 عاشورا الهام بخش ما در تمامی زمینه ها با توجه به اقتضای زمان است که می تواند راهگشا باشد.

 انتهای پیام/

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان