۲۵/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۵ شنبه

صبح قزوین طی مراسمی با حضور رئیس سازمان بازرسی کل کشور بازرس کل استان قزوین منصوب گردید
کد خبر: ۱۴۷۷۳ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

در مراسم تودیع و معارفه روسای قدیم و جدید؛

طی مراسمی با حضور رئیس سازمان بازرسی کل کشور بازرس کل استان قزوین منصوب گردید

ناصر سراج رئیس سازمان بازرسی کل کشور در مراسم تودیع و معارفه روسای قدیم و جدید بازرسی استان قزوین مطابق، به منظور نظارت بر حسن جريان امور و اجراء صحيح قوانين در دستگاههاي اداري و اجراي اصل ۱۷۴ قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران سازماني بنام «سازمان بازرسي كل كشور» زير نظر قوه قضائيه تشكيل گردید.

طی مراسمی با حضور رئیس سازمان بازرسی کل کشور بازرس کل استان قزوین منصوب گردید
به گزارش صبح قزوین به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان قزوین، ناصر سراج رئیس سازمان بازرسی کل کشور در مراسم تودیع و معارفه روسای قدیم و جدید بازرسی استان قزوین ضمن اشاره به ماده یک قانون تشکیل سازمان بازرسی کل کشور گفت: مطابق این ماده به منظور نظارت بر حسن جريان امور و اجراء صحيح قوانين در دستگاههاي اداري و اجراي اصل 174 قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران سازماني بنام «سازمان بازرسي كل كشور» زير نظر قوه قضائيه تشكيل گردید.
وی با اشاره به ظايف سازمان افزود: از مهمترین وظایف سازمان می توان به بازرسي مستمر كليه وزارتخانه ها و ادارات و نيروهاي نظامي و انتظامي و .
.
.
، انجام بازرسي هاي فوق العاده حسب الامر مقام معظم رهبري و يا به دستور رئيس قوه قضائيه و يا درخواست رئيس جمهور ،ا علام موارد تخلف و نارسائيها و سوء جريانات اداري و مالي و مواردی از این دست اشاره نمود.
جمال انصاری رئیس کل دادگستری استان قزوین ضمن عرض خیرمقدم گفت: دستگاه قضایی از طریق پیشگیری، نظارت، بازرسی، دادرسی، قضاوت، اجرا و گسترش امنیت در تمامی سطوح و اشکال مختلف جامعه موثر است.
وی افزود: گستره کار دستگاه قضایی محدود به یک ماموریت خاص نیست بلکه رسالتی به بزرگی پیشگیری در امور مختلف، نظارت، قضاوت و اجرا را بصورت مستقل و مشترک در بر می گیرد.
انصاری تصریح نمود: نقش آفرینی دستگاه قضا که در برخوردی ترین امور مردم باید اعمال حاکمیت نماید، مبتنی بر فراز و نشیبهای خاص خود است که در اجرای این رسالت تدابیر سازنده مدیریتی و حاکمیتی دستگاه قضایی راهگشاست.
رئیس کل دادگستری استان قزوین افزود: علیرغم اینکه دستگاه قضایی در پیشبرد امور جمهوری اسلامی ایران و ارتقاء سطح خدمت به مردم از جمله دستگاههای حاکمیتی است، اما جهت انجام هرچه بهتر این امور بدنبال تعامل سازنده و ضابطه مند با سطوح حاکمیتی می باشیم.
انصاری بیان داشت: تفکر اساسی در دستگاه قضایی تعامل با دستگاههای حاکمیتی است که این تعامل تکالیفی را برای دستگاههای مختلف ایجاد می نماید.
وی افزود: توسعه استان با فراهم سازی مشارکت و کمک و همیاری تمامی دستگاهها امکانپذیر است.
در پایان مراسم با تقدیر از تلاشهای چهار ساله حسین یزدان پناه، احمدرضامشایخی بعنوان مدیر کل سازمان بازرسی استان قزوین منصوب گردید.
انتهای پیام/

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان