۱۰/ذو القعدة/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۲۹ شنبه

صبح قزوین سیاست خارجی ترکیه در حال تغییر است
کد خبر: ۱۴۷۱۷ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

سیاست خارجی ترکیه در حال تغییر است

یک روزنامه چاپ ترکیه از تغییر سیاست خارجه این کشور در پی تحولات خاورمیانه خبر داد.

سیاست خارجی ترکیه در حال تغییر است
به گزارش صبح قزوين ، روزنامه "تودی زمان" در مطلبی با اشاره به تحولات بین المللی نوشت ، سیاست خارجی ترکیه در قبال رژیم صهیونیستی و همچنین کشورهای مصر ، سوریه و عراق در حال تغییر است.
"سیفی تاشان" رئیس موسسه سیاست خارجی ترکیه در این خصوص معتقد است با توجه به تغییراتی که در حال صورت گرفتن در جهان است نیاز به تغییر سیاست خارجی هم وجود دارد.
"ساواش گنجه" استاد اقتصاد دانشگاه فاتح با اشاره به آغاز تغییر سیاست خارجی از سوی دولت ترکیه معتقد است، ترکیه در حال تطبیق دادن خودبا توان و قابلیت های محدودش است.
این استاد ترک معتقد است ترکیه باید در سیاست خارجی خود تغییرات ایجاد کند و از اشتباهات گذشته خود درس عبرت گیرد.
در ادامه نویسنده مطلب به برخی از اقدامات دولت ترکیه در راستای تغییر سیاست خارجی این کشور پرداخته و می نویسد: وقتی رجب طیب اردوغان در سفر به کوزوو گفت" ترکیه، کوززو است و کوزوو ، ترکیه است" ، داوود اوغلو وزیر خارجه ترکیه برای اینکه این اظهارات تبدیل به یک بحران با صربستان نشود به صرب ها تضمین داد که از اظهارات اردوغان سوء برداشت شده است.
نویسنده همچنین اظهارات وزیر خارجه ترکیه درباره تحولات مصر مبنی بر اینکه ترکیه به اراده مردم مصر احترام می گذارد را نشانه تغییر رفتار ترکیه در قبال دولت موقت مصر می خواند.
همچنین در این مطلب  دیدار "هوشیار زیباری" وزیر خارجه عراق از ترکیه نشانه تلاش ترکیه برای ترمیم روابط خود با دولت مرکزی عراق خوانده شده است.
ساواش گنجه معتقد است رجز خوانی های ترکیه در منطقه بعد از آغاز انقلاب ها در کشورهای عربی منطقه با قدرت و توانمندی های ترکیه همخوانی ندارد و به سیاستمداران ترکیه هشدار می دهد که از موضوع سیاست خارجی برای پیشبرد اهداف داخلی خود استفاده نکنند.

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان