۱۸/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۸ شنبه

صبح قزوین سی و هفتمین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان بوئین زهرا برگزار شد
کد خبر: ۱۴۷۰۲ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

حجت الاسلام زرینه:

سی و هفتمین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان بوئین زهرا برگزار شد

امام جمعه بوئین زهرا: نهضت امام حسین(ع) بزرگترین پشتوانه برای انقلاب اسلامی ایران از اول انقلاب بوده ،کما اینکه در فتنه های متعدد نجات بخش این انقلاب بوده است.

سی و هفتمین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان بوئین زهرا برگزار شد
به گزارش صبح قزوین به نقل از روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بوئین زهرا، سی و هفتمین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان بویین زهرا به مناسبت فرا رسیدن ایام محرم و14 آبان سالروز فرهنگ عمومی با حضور نماینده مردم شهرستانهای بوئین زهرا و آوج درمجلس شورای اسلامی در دفتر امام جمعه بوئین زهرا برگزار شد.
حجه الاسلام والمسلمین محمد همایون زرینه امام جمعه و رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان به فرا رسیدن ماه محرم وعزاداری این ایام اشاره کرد و اظهار داشت؛نهضت عاشورا و واقعه کربلا را نباید از منظر جنگ و خونریزی و ظواهر آن نگاه کرد بلکه نهضت عاشورا از نظر فرهنگی و تاثیر آن بر جامعه با توجه به بیانات حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) تجلی یافت.
ایشان در ادامه به اظهار نظر مسیحیان در باب طلب آب امام حسین از دشمنان پرداخت و افزود؛طلب آب از دشمن بصورت قهرمانانه و هوشمندانه صورت گرفت و این نهضت آنچنان معنوی و عرفانی بود که امام حسین(ع) قبل از شهادت تمام اهل بیت خویش را گرد آورد و فرمود؛ هیچ چیزی از دشمنان اسلام نخواهید و از قدر و منزلت خویش را نکاهید.
SONY DSC رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان نهضت امام حسین(ع) را بزرگترین پشتوانه برای انقلاب اسلامی ایران از اول انقلاب دانست و گفت؛چنانچه فتنه های سالهای اخیردر کشورمان را نهضت حسینی بیمه نمود و از گزند دشمنان اسلام نگه داشت.
در ادامه عباسپور نماینده مردم بوئین زهرا و آوج در مجلس شورای اسلامی به نهادینه کردن برنامه های فرهنگی اشاره کرد و اظهار داشت؛برنامه های عزاداری حضرت امام حسین(ع) در ایام محرم را باید به دلیل عدم تداخل در دهه اول، از سوی گروهها و دسته جات و هیات عزاداری به دهه های دوم،سوم و ماه صفر تقسیم نمود.
در ادامه علی زارعی دبیر شورای فرهنگ عمومی شهرستان گزارش کاملی از مصوبات گذشته برای حضار ارائه کرد.
در پایان اعضای شورای فرهنگ عمومی شهرستان به ارائه نقطه نظرات خویش پرداختند.
SONY DSC انتهای پیام/

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان