۱۸/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۸ شنبه

صبح قزوین صندوق توسعه ملی ۵۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار سرمایه دارد
کد خبر: ۱۴۶۹۹ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

رئیس سازمان بازرسی کل کشور:

صندوق توسعه ملی ۵۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار سرمایه دارد

سراج: صندوق توسعه ملی ۲۴ میلیارد دلار در بانک‌های عامل کشور پروژه دارد و در آنها سرمایه‌گذاری کرده و اصل و سود این سرمایه‌گذاری از سوی بانک‌ها پیش‌بینی شده است.

 صندوق توسعه ملی ۵۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار سرمایه دارد

به گزارش صبح قزوین ، ناصر سراج، رئیس سازمان بازرسی کل کشور،  ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل بازرسی استان قزوین که در سالن اجتماعات دادگستری برگزار شد، گفت: صندوق توسعه ملی با هدف تبدیل بخشی از عواید ناشی از فروش نفت، گاز و میعانات گازی به ثروت‌های ماندگار، مولد و سرمایه‌های زاینده اقتصادی و نیز حفظ سهم نسل‌های آینده از منابع نفت و گاز به صورت مؤسسه عمومی غیردولتی تشکیل شده و این ماده در حکم اساس‌نامه صندوق است.

سراج در خصوص سه رکن اساسی صندوق توسعه ملی، اظهارکرد: هیئت امنا، هیئت عامل و هیئت نظارت سه رکن اصلی صندوق توسعه ملی کشور را تشکیل می‌دهند.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور در خصوص اهداف این صندوق اضافه کرد: راهبری، تعیین سیاست‌ها و خط‌مشی‌ها، تصویب شرایط و نحوه اعطای تسهیلات برای تولید از جمله وظایف صندوق توسعه ملی است.

سراج در خصوص گزارش عملکرد صندوق ادامه داد: سرمایه‌گذاری به بخش‌های خصوصی، تعاونی و عمومی غیردولتی و همچنین نظام‌نامه‌ها، برنامه‌های راهبردی بودجه سالانه، صورت‌های مالی از دیگر وظایف این صندوق به شمار می‌رود.

وی در خصوص موجودی صندوق توسعه ملی خبر داد: این صندوق 24 میلیارد دلار در بانک‌های عامل کشور سرمایه‌گذاری کرده است.

این مسئول خبر داد: این صندوق 24 میلیارد دلار در بانک‌های عامل کشور پروژه دارد و در آنها سرمایه‌گذاری کرده و اصل و سود این سرمایه‌گذاری از سوی بانک‌ها پیش‌بینی شده است.

سراج افزود: در حال حاضر نیز 18 میلیارد دلار به شکل نقدی در صندوق وجود دارد که در نزد بانک مرکزی موجود است و به واسطه آن می‌توان هر معامله‌ای انجام داد.

وی خاطرنشان کرد: مجموع موجودی صندوق با احتساب همه موارد 54 میلیارد و 500 میلیون دلار است.

یکی  از وظایف مهم سازمان بازرسی مبارزه با فساد می باشد

رئیس سازمان بازرسی کل کشور اظهار کرد: یکی از وظایف مهم و جدید سازمان بازرسی، مبارزه با فساد است که در این مسیر اجرای ماده 25 قانون ارتقاء سلامت اداری به این سازمان واگذار شده که از مدیران استانها انتظار می رود آن ها را اجرا کنند.

همچنین در این مراسم احمد عجم  استاندار قزوین گفت: باید تلاش کنیم تا قانون با کمترین هزینه در استان اجرا شود که خوشبختانه بازرسی استان در این  زمینه تلاش خود را انجام داده است و با تعامل منطقی با دستگاه ها از بروز تخلف جلوگیری  می کند.

وی ادامه داد: باید تعامل و همکاری بین تعامل دستگاه قضایی و بازرسی استان با مسئولان و مدیران دستگاهای اجرایی استان مطلوب و سازنده است و به روند اجرایی کمک می کند.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور  تاکید کرد: هر چند فساد هرگز به طور کامل ریشه کن نمی شود اما با اجرای این ماده قانونی می توان تخلف و فساد به حداقل کاهش  داد  در نتیجه به طور مستمر این قانون در مناطق مختلف کشور اجرا باید شود تا شاهد تکرار پرونده های تخلف سه هزار میلیارد تومانی نباشیم.

وی گفت: هر گونه کسب منفعت با امتیاز مستقیم با نقض مقررات و قوانین کشوری که امنیت عمومی را خدشه دار کند و نیز هر گونه اختلاس، ارتشاء، تبانی، استفاده از امکانات و اطلاعات، دریافت و پرداخت غیرقانونی در زمره تخلف محسوب شده و بازرسی با آنها با شدت برخورد می کند.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور بیان کرد: در انتصاب مدیران استانی  توجه شده تا از  افراد قاضی یا حقوق دان استفاده  شود تا آن ها بتوانند به وظایف سازمان به شایستگی  عمل کنند و این روند امسال در انتصاب ها مورد تاکید  است.

سراج ضمن تقدیر از خدمات محمد حسین یزدان پناه مدیرکل سابق، احمدرضا مشایخی را به عنوان بازرس جدید استان قزوین معرفی و منصوب کرد.

مشایخی    مدیر کل منصوب شده در خصوص بعضی برنامه های آتی خود گفت: نظارت بر مناقصات،مزایده دستگاه اجرایی،پروژه های عمرانی و نحوه حضور مطالبات دولت را از برنامه های خود در آینده دانست.

در پایان این مراسم نیز با تقدیر از تلاش‌های چهار ساله حسین یزدان‌پناه، احمدرضا مشایخی به عنوان مدیرکل سازمان بازرسی استان قزوین منصوب شد.

انتهای پیام/

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان