۲۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۶ یکشنبه

صبح قزوین پنجمین جشنواره بین المللی بازی و اسباب بازی در قزوین برگزار می‌شود
کد خبر: ۱۴۶۳۴۶ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۱۲/۱۵ ساعت: ۱۲:۲۶ ↗ لینک کوتاه

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین:

پنجمین جشنواره بین المللی بازی و اسباب بازی در قزوین برگزار می‌شود

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین از برگزاری پنجمین "جشنواره بین المللی بازی و اسباب بازی کودکان دیروز و امروز" در شهر تاریخی قزوین خبر داد.

پنجمین جشنواره بین المللی بازی و اسباب بازی در قزوین برگزار می‌شود
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر  صبح قزوین ، سعید وزیری نژاد، مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین ظهر امروز(شنبه) در نشست خبری به مناسبت تشریح برنامه‌های سازمان در ایام نوروز اظهار کرد: پنجمین "جشنواره بین المللی بازی و اسباب بازی کودکان دیروز و امروز" در شهر تاریخی قزوین برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اهداف برگزاری این جشنواره افزود: معرفی قزوین در سطح ملی و بین‌المللی، ترویج بازی‌های بومی و محلی به کودکان امروز، حمایت از تولید اسباب بازی‌های بومی و معرفی مجموعه فرهنگی تاریخی سعدالسلطنه به عنوان نماد و هویت قزوین به شهروندان و هم میهنان از جمله اهداف مهم برگزاری این جشنواره می‌باشد.

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین خاطرنشان کرد: یکی از اتفاقات منجر به شناسایی شهرها، رویدادهایی است که در آن شهر برگزار می‌شود که در این راستا، برپایی جشنواره بازی و اسباب بازی بسیار موثر بوده است.

وی در ادامه با اشاره به تاثیر برگزاری جشنواره در جذب گردشگر بیان کرد: جشنواره بازی و اسباب بازی با این عنوان و وسعت برگزاری، در کشور بی نظیر است به طوریکه در سال نخست، برندِ این جشنواره با حضور معاون میراث فرهنگی کشور به نام قزوین زده شد.

وزیری نژاد تصریح کرد: اجرای دو دوره آموزشی بازی‌های بومی و محلی در سطح محلات شهر قزوین یکی از اقدامات انجام شده در جهت تحقق اهداف یاد شده می‌باشد.

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین با اشاره به برپایی 4 نمایشگاه اسباب بازی‌های بافتنی و محلی در راستای حمایت از هنرمندان این رشته عنوان کرد: هم اکنون قریب 30 نفر در سطح شهر قزوین در زمینه تولید اسباب بازی‌های بافتنی و محلی فعالیت دارند که این امر از نتایج مثبت و تاثیر گذار برگزاری جشنواره است.

وی با اشاره به زمان برگزاری جشنواره بازی و اسباب بازی بیان کرد: این جشنواره از تاریخ سوم تا دوازدهم فروردین ماه به مدت 10 روز از ساعت 16 الی 22 در مجموعه فرهنگی تاریخی سعدالسلطنه واقع در خیابان امام خمینی(ره) قزوین برگزار می‌شود.

وزیری نژاد تاکید کرد: در برپایی باشکوه این جشنواره دستگاه‌های مختلفی همچون مجموعه شهرداری قزوین، شورای اسلامی شهر قزوین، استانداری، صدا و سیمای مرکز قزوین، دانشگاه علوم پزشکی و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان همکاری و مشارکت دارند.

وی با اشاره به عناوین برخی غرفه‌ و کارگاه‌های دایر در جشنواره بیان کرد: در این جشنواره کارگاه آموزشی نقاشی، کارگاه آموزشی عروسک‌های نمدی، تخم مرغی، جورابی و کارگاه بازی پازل با موضوع ابنیه تاریخی شهر، کارگاه بازی و خلاقیت، نمایش اسباب بازی‌های مقوایی و بافتنی استان و سایر مناطق کشور دایر می‌شود.

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین در پایان عنوان کرد: معرفی و اجرای بازی‌های فکری، اتاق آینه‌ها، انتقال صوت، آسمان نما، رصد آسمان و بازی‌های رایانه‌ای تحت کنترل و فاقد هر گونه خشونت که عمده آن نیز از تولیدات داخلی هستند از دیگر برنامه‌هایی است که در طول برگزاری جشنواره اجرا خواهند شد.

انتهای پیام/7003


دیدگاه ها

مرتضی / ۱۴ دی ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۰

با سلام و خسته نباشید، احتراما" در رابطه با نمایشگاهها، مخصوصا" نمایشگاههای وطنی، همچون نمایشگاه بازی و اسباب بازی که از مورخه 27 دی الی 1 بهمن سال 95 در سالن حجاب ، خیابان حجاب تهران، بناست که برگزار گردد، ذکر این نکته ضروری است که اطلاع رسانی صدا و سیما و همچنین جراید و مطبوعات و تبلیغات معابر شهری(پلاکارد)در این زمینه بسیار ضعیف است، البته درست است که این کار هزینه زیادی دارد ، اما من مطمئنم با استقبال چند برابری مردم این هزینه به نوعی جبران میگردد، اینجانب درمورد نمایشگاه فوق به خیلیها اطلاع
اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان